واشنگتن پست: بن سلمان آمریکا را به انتقام اقتصادی تهدید کرد

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت محمد بن سلمان دولت بایدن را به انتقام اقتصادی تهدید کرده است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی نوشت که به دنبال تشدید اختلافات ریاض و واشنگتن بر سر موضوع نفت، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی دولت بایدن را به قطع ارتباط و انتقام اقتصادی تهدید کرده است.

این روزنامه در ادامه گزارش خود نوشته "، ولیعهد سعودی به استفاده از سلاح تحریم علیه منافع آمریکا، در صورتی که "جو بایدن" رئیس‌جمهور این کشور به تهدیدش علیه ریاض به دلیل کاهش میانگین تولید نفت خام، عمل کند، تهدید کرده است. "

این روزنامه نوشت که بر اساس یک سند اطلاعاتی محرمانه آمریکا، پس از آنکه، بایدن تهدید کرد که تصمیم سال گذشته عربستان سعودی برای کاهش تولید نفت در سایه افزایش بهای انرژی، «عواقبی» را برای عربستان سعودی خواهد داشت، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نیز به صورت غیرعلنی به قطع روابط بین دو کشور و گرفتن انتقام اقتصادی از آمریکا تهدید کرد.

بر اساس این گزارش، «اما به صورت علنی، دولت عربستان با آرامش از تصمیم خود [در کاهش تولید نفت]، از طریق بیانیه‌های دیپلماتیک دفاع کرد؛ اما به صورت غیر علنی، آمریکا را تهدید کرد که روابط چند دهه‌ای میان ایالات متحده و عربستان را تغییر می‌دهد و در صورت تقابل واشنگتن با کاهش تولید نفت، هزینه‌های اقتصادی قابل توجهی را بر واشنگتن تحمیل می‌کند».

بر اساس این سند محرمانه، بن سلمان با اشاره به اینکه «دیگر با دولت آمریکا تعامل نخواهد کرد»، وعده «تحمیل عواقب اقتصادی قابل توجهی برای واشنگتن» را داد.

واشنگتن پست در ادامه گزارش خود نوشت: «مشخص نیست تهدید، ولیعهد سعودی مستقیما به مقامات آمریکایی ابلاغ شده یا از طریق استراق سمع الکترونیکی این پیام به طرف آمریکایی رسیده است. اما به هر حال، این شتاب دراماتیک تحولات و این تهدید، تنش موجود در قلب یک رابطه دیرینه مبتنی بر نفت در قبال امنیت را آشکار می‌کند که با افزایش توجه به سمت خاورمیانه به سرعت در حال تغییر است».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
سیاست عربستان داره مثل شاه سابق ایران میشه و باید که احتمالا اینقدر باهوش هست تابحال نشون داده که بلایی که بر سر ایران امریکا اورد بر سرش نازل نشه
آخرین اخبار