معاون کمیته امداد اردبیل مطرح کرد؛

اعطای ۳۱میلیارد تومان تسهیلات به کارآفرینان و صاحبان مشاغل حوزه صنایع دستی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل از اعطای ۳۱میلیارد تومان تسهیلات به کارآفرینان و صاحبان مشاغل حوزه صنایع دستی خبر داد.

مصطفی قلیزاده با اعلام این خبر گفت: با همکاری بانک‌های عامل حدود ۳۱ میلیارد تومان تسهیلات در این حوزه به کارآفرینان و صاحبان مشاغل حوزه صنایع دستی پرداخت شده است.

او اظهار کرد: در سال گذشته ۷۷۰ طرح اشتغال در حوزه صنایع دستی در بین مددجویان کمیته امداد استان اردبیل ایجاد شده است.

قلیزاده افزود: این میزان طرح اشتغال ایجاد شده ۱۴ درصد از مجموع اشتغال کمیته امداد استان اردبیل را در سال گذشته به خود اختصاص داده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل تنوع طرح‌های اشتغالزایی را در این حوزه یادآور شد و گفت: طرح‌های اشتغالزایی در حوزه صنایع دستی در این استان عمدتاً شامل قالیبافی، چرم‌دوزی، گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی، سفالگری، منبت‌کاری و قلم‌زنی است.

قلیزاده افزود: از بین صنایع دستی بیشترین تسهیلات در حوزه قالیبافی بوده که در ادارات کمیته امداد شهر‌های مختلف با ارزیابی و بررسی کارشناسی به متقاضیان پرداخت شده است.

او تصریح کرد: در حوزه صنایع دستی به غیر از قالیبافی بیشترین پرداختی‌ها مربوط به کمیته امداد مناطق یک و دو شهرستان اردبیل و شهرستان شاهرود است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل خاطرنشان کرد: امسال نیز بنا داریم تا با تأمین اعتبار و تسهیلات ۱۸ درصد از طرح‌های اشتغالزایی در حوزه صنایع دستی را مورد حمایت قرار دهیم.

قلیزاده با بیان اینکه عمده صنایع دستی و تولید محصولات متنوع با ارزش افزوده بیشتر مربوط به روستاهاست، اظهار کرد: در کنار تولید و عرضه محصولات متنوع در این بخش کمیته امداد سعی می‌کند تا در حوزه قالیبافی از مجموعه‌ها و کارگاه‌های فعال نیز حمایت‌های لازم را انجام دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار