معاون سیاسی و نخست‌وزیر سرپرست طالبان با نماینده‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان و رییس یوناما، خواستار حذف نام مقام‌های این گروه از فهرست سیاه این سازمان شده است.

دفتر سخنگوی طالبان اعلام کرد مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی و نخست‌وزیر سرپرست طالبان در دیدار با روزا اوتنبایوا، نماینده‌ی ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان و رییس یوناما دیدار و گفتگو کرده است.

نخست‌وزیر طالبان در این دیدار گفت این گروه خواهان دیپلماسی فعال و روابط حسنه با جامعه‌ بین‌المللی است و جامعه‌ بین‌المللی باید در قسمت حذف نام مقام‌های طالبان از لیست سیاه، به تعهدات شان عمل کنند.

براساس آخرین گزارش تیم تحلیل و نظارت کمیته‌ تعزیرات شورای امنیت سازمان ملل متحد، در حال حاضر ۵۸ عضو طالبان در فهرست تحریم‌های این سازمان قرار دارند.

تحریم‌ها از جمله شامل ممنوعیت سفر مقام‌های طالبان به کشورهای خارجی می‌شود، اما در تازه‌ترین مورد، وزیر تحصیلات عالی این گروه به تاتارستان روسیه سفر کرده است.

نخست‌وزیر سرپرست طالبان در دیدار با رییس یوناما همچنین خواستار کمک جامعه‌ جهانی با افغانستان در زمینه‌ مصونیت غذایی، احداث بندها، ساخت زیربناها و ایجاد سردخانه‌ها شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.