دانشگاه علوم پزشکی کردستان در بین مراکز برتر سلامت و بهزیستی دنیا

بر اساس نتایج رتبه‌بندی موسسه علمی تایمز، دانشگاه علوم پزشکی کردستان در حوزه‌های سلامت و بهزیستی رتبه ۲۰۰-۱۰۱ و در زمینه کیفیت آموزشی رتبه ۳۰۰-۲۰۱ را در میان دانشگاه‌های دنیا کسب کرد.

دکتر یدالله زارع زاده مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: در رتبه‌بندی تاثیر تایمز (THE University Impact Ranking) اثرگذاری دانشگاه‌ها بر مبنای فعالیت‌های آنان در راستای اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد (SDGS) و بر مبنای چهار شاخص پژوهش، مدیریت، توسعه و آموزش سنجیده می‌شود.

او با اشاره به اینکه در ارزیابی اخیر موسسه تایمز تعداد ۱۵۹۱ دانشگاه از ۱۱۲ کشور جهان در لیست دانشگاه‌های تاثیرگذار حضور دارند، افزود: در این لیست ۲۰ دانشگاه از کشورمان نیز حضور دارند.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس نتایج رتبه‌بندی موسسه علمی تایمز، در جدیدترین رتبه‌بندی تاثیر دانشگاه‌ها ۲۰۲۳، دانشگاه علوم پزشکی کردستان در حوزه‌های سلامت و بهزیستی رتبه ۲۰۰-۱۰۱ و کیفیت آموزشی رتبه ۳۰۰-۲۰۱ را در میالن دانشگاه‌های دنیا کسب کرد.

دکتر زارع زاده اضافه کرد: با توجه به این نتایج، دانشگاه علوم پزشکی کردستان در حوزه سلامت و بهزیستی موفق به کسب رتبه دوم کشوری (مشترک با دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و مازندران) و در حوزه کیفیت آموزشی رتبه سوم کشوری (مشترک با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دانشگاه محقق اردبیلی) شد.

او ادامه داد: در رتبه‌بندی کلی، دانشگاه وسترن سیدنی، دانشگاه منچستر و دانشگاه کویینز به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.

مدیر امور بین الملل دانشگاه در خصوص روش شناسی این رتبه بندی اظهار کرد: دانشگاه‌های جهان هر سال می‌توانند با انتخاب یک یا چهار برنامه از اهداف ۱۶گانه توسعه پایدار سازمان ملل متحد در این رتبه بندی شرکت نمایند که سلامتی و بهزیستی یکی از اهداف توسعه پایدار است و شاخص‌های مورد نظر، برون داد‌های پژوهشی دانشگاه‌های جهان را در مورد سلامتی و بیماری‌ها و همچنین برنامه‌های آنان را در خصوص حمایت از کارکنان حوزه سلامت و دانشجویان علوم پزشکی مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

دکتر زارع زاده یادآور شد: در حوزه کیفیت آموزشی نیز تلاش و تعهد دانشگاه‌های جهان نسبت به آموزش فراگیر و مادام العمر و همچنین پژوهش‌های منتشر شده از سوی دانشگاه‌های جهان در زمینه مسائل آموزشی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

او کسب این موفقیت را مرهون تلاش‌های بی دریغ همه دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی کردستان و اهتمام مدیریت دانشگاه بر ارتقای همه جانبه بر شمرد و ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی کردستان با پذیرش بیش از۱۰۰ دانشجوی بین المللی در رشته‌ها و مقاطع مختلف و برقراری ارتباطات علمی با سایر دانشگاه‌ها و اساتید دانشگاه‌های جهان در جهت توسعه بین المللی خود طبق برنامه مدون به پیش می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.