از کشف ادویه قاچاق تا همکلاسی سابق عامل ایجاد مزاحمت بود

مهم‌ترین حوادث ۲۳ خردادماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز سه‌شنبه ۲۳ خردادماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف موتورسیکلت ۲۱ میلیاردی قاچاق در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: پیشگیری از جرائم، برخورد با موتورسواران متخلف و جلب رضایت عمومی مردم، از اهداف پلیس در اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی است. 

او گفت: ماموران پلیس آگاهی هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین که در خیابان در حال تردد بود مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند آن را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش موتورسیکلت مکشوفه ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص راکب برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

۴ میلیارد گردو و بادام خارجی در نی‌ریز کشف شد

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف ۴ میلیارد ریال گردو و بادام خارجی قاجاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی گفت: مأمورین پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی این فرماندهی حین کنترل حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و دستور ایست دادند. 

او گفت: راننده بدون توجه به ایست پلیس متواری و ماموران انتظامی موفق شدند پس از طی مسافتی تعقیب و گریز خودرو را توقیف و در بازرسی از آن یک هزار و ۸۰۰ کیلوگرم بادام و گردو خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی نی‌ریز با بیان اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۴ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف ۱۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بوانات

فرمانده انتظامی بوانات از کشف ۱۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی، مأموران یگان امداد هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون که در حال تردد بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از این کامیون ۱۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه توزیع را کشف و راننده را نیز دستگیر کردند.

سرهنگ مزارعی با اشاره به اینکه راننده به مراجع قضائی معرفی شد، تصریح کرد: طرح مبارزه با قاچاق کالا و سوخت به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌ها در دستور کار پلیس این شهرستان قرار دارد.

دستگیری سارق کابل برق با ۶ فقره سرقت در کوار

فرمانده انتظامی کوار از دستگیری سارق سیم و کابل برق با اعتراف به ۶ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سید رحمان هاشمی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهر کوار، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پاسگاه "طسوج" قرار گرفت.

او گفت: مأموران با انجام اقدامات پلیسی و گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای سیم و کابل برق را شناسایی و با هماهنگی قضائی آن را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۶ فقره سرقت سیم و کابل برق اعتراف کرد، گفت: این سارق حرفه‌ای پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

همکلاسی سابق عامل ایجاد مزاحمت بود

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی خانمی جوان که با ایجاد یک صفحه به نام شاکیه در شبکه اجتماعی اینستاگرام قصد بدنام کردن وی را داشت، خبر داد.

سرهنگ امیرحسین سلیمانی گفت: خانمی ۲۰ ساله با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و مدعی بود فردی ناشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به ایجاد یک صفحه به اسم وی نموده است و سپس از طریق همان صفحه اقدام به ارسال پیام‌های توهین آمیز به دوستان و آشنایان نموده و قصد بدنام کردن وی را دارد، رسیدگى به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او گفت: پرونده اولیه تشکیل و با جمع‌آوری مدارک و مستندات مربوطه توسط کارشناسان پلیس فتا، سرانجام متهم مورد شناسایی قرار گرفت و به این پلیس احضار شد.

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به اینکه متهمه همکلاسی سابق دختر جوان بود، گفت: وی در ابتدا منکر ارتکاب جرم خود شد، ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به ناچار لب به اعتراف گشود و دلیل اقدام خود را مشکلات و اختلاف نظر‌هایی که با شاکیه داشته است، عنوان کرد.

سرهنگ سلیمانی گفت: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده وعواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود.

این مقام سایبری گفت: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند و یا به صورت حضوری به آدرس بلوار احمدی شمالی، خیابان شهیدان ظریفکار مراجعه کنند تا همکاران موضوع را بررسی کنند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در کازرون

 فرمانده انتظامی کازرون از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در راستای پاکسازی پارک‌ها و تفرجگاه‌ها در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در پی دریافت گزارشات و مطالبات مردمی و در راستای برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی شهروندان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی یک هفته در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها به اجرا گذاشته شد.

او گفت: در این طرح ۵۶ دستگاه موتورسیکلت و ۵ خودرو متخلف که در سطح تفرجگاه‌ها و پارک‌ها ایجاد مزاحمت می‌کردند توقیف شد.

فرمانده انتظامی کازرون به شهروندان توصیه کرد برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مشارکت در ارتقاء امنیت اجتماعی، هرگونه موارد مشکوک را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع رسانی کنند.

کشف نوشیدنی قاچاق در زرین دشت 

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد گفت: مأموران کلانتری "دبیران" این شهرستان حین گشت زنی و کنترل خودرو‌های عبوری در حوزه استحفاظی به یک خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند. 

او گفت: مأموران در بازرسی از خودرو ۲ هزار و ۲۵۷ قوطی انواع نوشیدنی خارجی که فاقد مدارک گمرکی بودند را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی زرین‌دشت ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده را یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال برآورد و تصریح کرد: در این زمینه راننده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف ادویه قاچاق در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف ۲ تن ادویه جات (پودر سوخاری) قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ فرشید زینلی گفت: در راستای مقابله با پدیده شوم قاچاق کالا، ماموران پاسگاه انتظامی "ابرج" حین گشت زنی درسطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند. 

او گفت: مأموران در بازرسی از این خودرو ۲ تن ادویه جات (پودر سوخاری) خارجی قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالای مکشوفه را ۲ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: راننده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با مجرمان و هنجار شکنان، از شهروندان خواست با ارائه گزارش‌ها و اطلاعات خود از طریق تلفن ۱۱۰ به مراکز پلیس، در افزایش امنیت اجتماعی و اقتصادی جامعه خود اثرگذار باشند.

خودرو‌های حامل تریاک در فسا متوقف شدند

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از توقیف ۳ دستگاه سواری و کشف ۱۸ کیلو و ۲۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فسا حین کنترل محور‌های مواصلاتی به ۳ سواری پژو و پراید مشکوک و با علائم هشداری دستور توقف آن را صادر کردند.

او گفت: رانندگان بی توجه به ایست پلیس متواری که پس از ساعتی تعقیب و گریز، ماموران انتظامی موفق شدند خودرو‌ها را توقیف و در بازرسی از آنها، ۱۸ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک را کشف و ضبط کنند.

فرمانده انتظامی فسا خاطر نشان کرد: در این خصوص ۵ نفر دستگیر و با پرونده متشکله روانه دادسرا شدند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار