از توقیف سواری حامل پودر بدنسازی تا کشف زمین خواری ۱۳۰ میلیاردی

مهم‌ترین حوادث ۱۶ خردادماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 مهم‌ترین حوادث روز سه‌شنبه ۱۶ خردادماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف زمین خواری ۱۳۰ میلیاردی و معرفی متهم به دادسرا

فرمانده انتظامی شهرستان مهر از رفع تصرف ۴۳ هزار و ۶۱۹ متر اراضی ملی به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال و دستگیری یک نفر در این رابطه خبر داد.

سرهنگ بهادر رزمجویی گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر تصرف اراضی ملی واقع در یکی محله‌های شهرستان مهر، مأموران پلیس آگاهی بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند ۴۳ هزار و ۶۱۹ متر اراضی ملی تصرف شده را به بیت‌المال بازگردانند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر با بیان اینکه کارشناسان ارزش اراضی رفع تصرف شده را ۱۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این راستا یک نفر دستگیر و پس از تکمیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ رزمجویی از عموم شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

تویوتا لندکروز ۱۵۰ میلیاردی قاچاق در شیراز توقیف شد

فرمانده انتظامی شیراز از توقیف لندکروزر قاچاق به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ فرج شجاعی گفت: ماموران کلانتری "۳۷ بهارستان" حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحقاظی به یک خودرو تویوتا لندکروزر مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: پس از بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد خودرو مذکور دارای پلاک جعلی و فاقد مدارک گمرکی است و برابر نظر کارشناسان ارزش آن ۱۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز از جمله قاچاق و توزیع کالا‌های ممنوعه توسط افراد سودجو و فرصت طلب، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند. 

دستگیری عامل آتش‌سوزی ۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی

فرمانده انتظامی کازرون گفت: فردی که ۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی و ملی این شهرستان را آتش زده بود دستگیر شد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در پی وقوع یک فقره آتش سوزی مزارع کشاورزی در روستای "کمارج"، بلافاصه ماموران انتظامی به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او گفت: با وجود وزش باد و سختی عملیات اطفا، آتش سوزی که حدود ۹ ساعت به طول انجامید با اقدامات به موقع ماموران و حضور همه مسئولین به طور کامل مهار و از گسترش و سرایت آن به دیگر اراضی کشاورزی جلوگیری شد.

فرمانده انتظامی کازرون ادامه داد: ماموران با اقدامات فنی مطلع شدند که آتش‌سوزی به صورت عمدی صورت گرفته و تلاش برای شناسایی متهم آغاز کردند.

سرهنگ زراعتیان اظهار کرد: ماموران انتظامی با اقدامات تخصصی موفق شدند متهم که فردی ۴۰ ساله بود را شناسایی و وی را دستگیر کنند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به جرم خود اعتراف و گفت که به دلیل اختلافات شخصی با برادرم اقدام به آتش‌زدن مزارع کشاورزی وی کردم، تصریح کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کلاهبردار سایبری حین ارتکاب جرم دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری جوانی ۱۸ ساله خبر داد که هنگام ارتکاب به جرم در یکی از فروشگاه‌های سطح شهر شیراز دستگیر شد.

سرهنگ امیرحسین سلیمانی گفت: طی تماس تلفنی احدی از شهروندان با مرکز فوریت‌های سایبری این پلیس مبنی بر اینکه فردی ناشناس طی چندین مرحله اقدام به خرید اینترنتی از فروشگاه کامپیوتری من با کارت‌ها و حساب‌های مختلف کرده و این موضوع کمی برای ما مشکوک است، که بلافاصله موضوع در دستور کار افسران سایبری قرار گرفت.

او گفت: ماموران پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، متوجه این موضوع شدند که متهم در زمینه کلاهبرداری به سبک فیشینگ و پولشویی در حال فعالیت است و با هماهنگی مرجع قضایی وی را در یکی از فروشگاه‌های سطح شهر شیراز حین ارتکاب به جرم دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه در تحقیقات تخصصی مشخص شد متهم علاوه بر طراحی سایت‌های فیشینگ و فروش آن به افراد ناشناس، اقداماتی در زمینه پولشویی و همکاری با سایر کلاهبرداران در زمینه خرید و فروش کالا با کارت‌های کلاهبرداری شده اقدام می‌کرده است.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه متهم تا کنون به ۶ فقره کلاهبرداری به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال اقرار کرد، به هموطنان توصیه کرد در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir (بخش گزارشات مردمی) گزارش و یا با شمار تماس ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان در میان بگذارند.

۲ کشته و ۳ مجروح در برخورد پراید با دنا

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: بر اثر برخورد سواری پراید با خودرو دنا در محور "کازرون-کوه‌چنار"، ۲ نفر کشته و ۳ نفر مجروح و روانه بیمارستان شدند. 

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی گفت: در پی اعلام یک فقره تصادف فوتی در محور مواصلاتی "کازرون-کوه‌چنار"، بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام شدند.

او گفت: ماموران پلیس‌راه در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند سواری پراید با ۴ سرنشین با یک خودرو دنا برخورد و بر اثر آن ۲ نفر از سرنشینان پراید در دم فوت و ۲ نفر دیگر به همراه راننده دنا مجروح و راهی بیمارستان شدند.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه کارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را انحراف به چپ از جانب راننده پراید اعلام کردند، به رانندگان عزیز توصیه کرد: از عجله و شتاب بی مورد حین رانندگی خودداری و برای حفظ سلامتی خود و همسفران به قوانین رانندگی احترام بگذارند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی در شیراز 

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری سارق سابقه دار اماکن خصوصی و کشف ۱۵ فقره سرقت در شیراز خبر داد. 

سرهنگ کاووس حبیبی گفت: در پی سرقت از اماکن خصوصی و باغ‌های اطراف شیراز، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی پایگاه جنوب قرار گرفت.

او گفت: کارآگاهان با انجام کار‌های اطلاعاتی و فنی متوجه شدند که سارق با استفاده از یک دستگاه پراید دارای پلاک مخدوش، پس از اطمینان از خالی بودن اماکن اقدام به سرقت اموال درون باغ می‌کند.

سرهنگ حبیبی تصریح کرد: پس از انجام اقدامات خاص پلیسی و طی یک عملیات غافلگیرانه، متهم شناسایی و دستگیر و در بازجویی‌های اولیه به ۱۵ فقره سرقت اماکن و باغ‌ها اقرار کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه این سارق تعدادی اموال مسروقه کشف شد، گفت: مالکان راه‌های ورودی و خروجی به ساختمان را ایمن ساخته، ساختمان را به تجهیزاتی مانند دزدگیر، دوربین‌های مدار بسته و ... مجهز کنند و مطمئن شوند که کلید ساختمان در اختیار افراد ناشناس یا غیر مطمئن قرار ندارد.

پژو پارس سرقتی از جهرم در خفر کشف شد 

فرمانده انتظامی خفر از کشف سواری پژو پارس سرقتی با سابقه سرقت از شهرستان جهرم خبر داد. 

سرهنگ حجت‌اله احمدیان گفت: ماموران انتظامی پاسگاه "سفیدار" حین گشت‌زنی و کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری پژو پارس که مسیر آن از جاده اصلی خفر به سمت شیراز بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند. 

او گفت: با استعلام از سامانه پلیس مشخص شد خودرو مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان جهرم دارد.

فرمانده انتظامی خفر با بیان اینکه راننده سارق برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، گفت: برخورد با سارقان و کشف اموال مسروقه به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

 کشف ۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: مأموران پاسگاه انتظامی "فورگ" داراب حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه مأموران در بازرسی از این کامیون ۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد، گفت: راننده با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۱۸ کیلو تریاک در نی‌ریز 

فرمانده انتظامی نی‌ریز از توقیف سواری پی‌کی و کشف ۱۸ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی گفت: مأموران انتظامی نی‌ریز حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری پی‌کی مشکوک و آن را با اقدامات فنی و تخصصی متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی دقیق از این خودرو، ۱۸ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در کف صندوق عقب جاسازی شده بود کشف و یک نفر قاچاقچی نیز دستگیر شد.

سرهنگ کرمی با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: اقدامات قاچاقچیان در این شهرستان به هیچ وجه از چشمان تیز بین پلیس دور نخواهد ماند.

دستگیری سارق داخل خودرو با ۳ فقره سرقت در کوار

فرمانده انتظامی کوار از دستگیری سارق درون خودرو با اعتراف به ۳ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت داخل خودرو در سطح شهر کوار، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری مرکز قرار گرفت.

او گفت: مأموران با انجام اقدامات پلیسی و گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای داخل خودرو را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی آن را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۳ فقره سرقت داخل خودرو اعتراف کرد، گفت: این سارق حرفه‌ای پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

توقیف سواری حامل پودر بدنسازی قاچاق

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف سواری پژو ۴۰۵ حامل ۱۰۹ قوطی پودر بدنسازی قاچاق خبر داد. 

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: در ادامه طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز، روز گذشته مأموران انتظامی لارستان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک سواری ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از آن خودرو ۱۰۹ قوطی پودر بدنسازی خارجی قاچاق و فاقد مجوز کشف شد.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به تعامل خوب و سازنده مردم با پلیس و قدردانی از همکاری صمیمانه آنان، از عموم شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه توسط قاچاقچیان به ویژه در زمینه قاچاق کالا و مواد مخدر، بلافاصله مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

کشف کالای میلیاردی درممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف ۳ عدد کولر گازی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز قانونی در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ محمد نیکبخت گفت: مأموران پاسگاه انتظامی فهلیان حین ایست و بازرسی و کنترل خودرو‌های عبوری در محور "کوه چنار-نورآباد" به یک سواری سمند مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند. 

او گف: مأموران پاسگاه انتظامی در بازرسی از این خودرو ۳ عدد کولر گازی خارجی قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی ممسنی با بیان اینکه ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این زمینه پرونده تشکیل و راننده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

دستگیری سارقان اماکن با ۱۲ فقره سرقت در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از دستگیری ۴ سارق با ۱۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی و دولتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن در نقاط مختلف شهرستان جهرم، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت. 

او گفت: کارشناسان پلیس آگاهی پس از بررسی صحنه‌های وقوع سرقت و تحقیقات انجام شده ۴ متهم را در این خصوص شناسایی و با هماهنگی قضائی آن‌ها را دستگیر کردند.

سرهنگ رزمجویی گفت: متهمان در بررسی فنی پلیس به ۱۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی و دولتی در شهرستان جهرم اعتراف و اموالی سرقتی از قبیل دینام کولر، پمپ آب، سنگ فرز، موتورجوش و.. در بازرسی از منزل آنان کشف شد. 

فرمانده انتظامی جهرم با بیان اینکه یک نفر مالخر نیز در این زمینه دستگیر شد، گفت: متهمان پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند.

کشف سوخت قاچاق در فسا 

فرمانده انتظامی فسا از کشف یک هزار و ۶۸۰ لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: در پی گزارش مردمی مبنی بر قاچاق سوخت توسط افرادی سودجو، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

او گفت: ماموران انتظامی با دستور قضائی، یک واحد منزل مسکونی و یک دستگاه کامیون را مورد بازرسی قرار داده و یک هزار و ۶۸۰ لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال کشف و ضبط کردند.

سرهنگ قسام گفت: سوخت مکشوفه جهت بازگشت به چرخه توزیع به شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی شهرستان تحویل و ۲ نفر در این رابطه با پرونده متشکله تحویل مرجع قضائی شدند.

پلمب ۱۶ واحد صنفی متخلف در کوه‌چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از پلمب ۱۶ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات خبر داد.

سرهنگ لطف‌اله محمدی گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، طرح نظارت و کنترل بر اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی طی ۴۸ ساعت گذشته در این شهرستان اجرا شد.

او گفت: در این راستا ۲۱۲ واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفت که در نتیجه آن ۱۶ واحد صنفی متخلف به علت عدم رعایت قوانین و مقررات پلمب شدند.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار ضمن تاکید بر ادامه طرح‌های نظارت بر اماکن و صنوف مختلف و قدردانی از همکاری خوب شهروندان با پلیس در اجرای اینگونه طرح‌ها، از مردم شریف شهرستان درخواست کرد در صورت مشاهده و یا برخورد با تخلفّات صنفی، موضوع را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار