سخنگوی دولت مطرح کرد؛

کاهش تورم در دولت سیزدهم در سال جهانی تورم/ ایران برای شکستن آقایی دلار ایستادگی می‌کند

بهادری جهرمی با اشاره به کاهش نرخ تورم در دولت سیزدهم گفت: در سال تورم جهانی هستیم،؛ اما تورم ۱۲ ماهه در کشور ایران به ۳۸ درصد رسیده است.

علی بهادری‌جهرمی ظهر امروز در نشست با اعضای هیئت علمی دانشگاه که در محل سالن کنفرانس سازمان مرکزی شهید باهنر کرمان برگزار شد، با اشاره به اینکه فضای دانشگاهی کرمان متبرک است و  امیدوارم قدر نعمت‌هایی  را که پیشینیان برای ما گذاشته‌اند، بدانیم، گفت: مرحوم افضلی‌پور، موسس دانشگاه شهید باهنر کرمان را انسانی موفق و موثر می‌دانیم، او  فردی بود که از استانی دیگر آمد، نیازسنجی کرد و به یک الگو تبدیل شد، سعی کنیم این چهره را معرفی کنیم.

او با اشاره به اینکه این فرد می‌تواند نمونه‌ای برای ارزیابی باشد، تصریح کرد: سال‌های بعد از انقلاب را همینگونه ارزیابی کنیم، همه باید با هم باشند و چیزی را برجسته و چیزی را کمرنگ نکنیم.

سخنگو و دبیر هیئت دولت با تاکید بر اینکه اتفاقات پاییز گذشته بسیار درس‌آموز است و زوایایی را برایمان روشن کرد، بیان داشت: ما از این اتفاقات متوجه شدیم باید چه کنیم و در چه زمینه‌هایی کم گذاشتیم.

او از نظم نوین جهانی سخن به میان آورد و افزود: برخی از جوانان ما از این ریل جدید آگاه نیستند و اهمیت و جایگاه ایران و نقش خود را دنیای جدید نمی‌دانند.

بهادری‌جهرمی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی برای شکستن آقایی دلار ایستادگی می‌کند، گفت: انقلاب اسلامی ۴۴ سال مقاومت می‌کند تا به این پیروزی برسد و جوان ما از همه ابعاد و زوایای آن آگاه نیست که به آن افتخار کند.

سخنگوی دولت  با تاکید بر اهمیت انتقال مفاهیم انقلاب و آرمان‌های آن به نسل جدید، تصریح کرد: نوجوان ما از وقتی چشم باز کرده است در گوشش خوانده شده که ما باید با کدخدا ببندیم، بعد از آن گفتند: نشد، باید این راه را برویم، دوباره گفتند: شکست خوردیم و چیز‌های جدیدی را گفتند، پس این جوان چه طور می‌تواند به مسئوولان اعتماد کند؟

او  به روی کار آمدن دولت سیزدهم پرداخت و از رسالت‌های مختلف گروه‌های متفاوت سخن به میان آورد و با تاکید بر اینکه باید بپذیریم نظر واحد در خصوص راهکار حل مشکلات جاری کشور در بسیاری از مسائل وجود ندارد، گفت: اگر جلسه را تماما با کارشناسان و اساتید اقتصادی برگزار کنیم و سوالی پیرامون ارز و اقتصاد بپرسیم، قطعا پاسخ‌های متفاوتی دریافت می‌کنیم.

 بهادری‌جهرمی اضافه کرد: اگر نسبت به کلیات دولت موافق هستیم باید مشورت بدهیم؛ اما در نهایت آن دولت است که تصمیم می‌گیرد براساس مصالح کلان و در نظر گرفتن همه جوانب قضیه و مقدورات اجرایی کدام نظر را قبول کند.

او از مدیران میانی و ابقای آن‌ها سخن به میان آورد و گفت: چه کسی باید کادرسازی می‌کرد؟ در کادرسازی و تربیت مدیران اجرایی ضعیف عمل شده است و به همین ترتیب در گزینش و انتخاب مدیران نیز در برخی ادوار به ظرفیت نخبگان علمی و اجرایی کشور توجه اندکی شده است.

سخنگوی دولت  به آغاز به‌کار دولت سیزدهم پرداخت و با تاکید بر اینکه آن روز‌ها زندگی اجتماعی نیمه تعطیل بود و شده بود و روزی ۷۰۰ نفر را بابت کرونا از دست بدهیم، گفت: تورم ۵۹.۳ درصدی داشتیم که رکورد تاریخ ۷۰ ساله کشورمان بود، میانگین تورم ۵ ساله ما با ۱۰۰ سال گذشته برابری می‌کرد، در حوزه‌های اقتصاد، سلامت، فرهنگ و ... بسیار به هم ریخته بودیم.

 او اضافه کرد: مدیریت بحران، اولین کار دولت جدید بود، سرپرست وقت بانک مرکزی در ابتدای دولت که از دولت گذشته بود در یک سخنی گفت: «وضعیت در حال وخیم‌تر شدن است و به‌زودی تورم ۳ رقمی می‌شود».

 سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه ما در تبیین کوتاهی کردیم، گفت: اگر می‌خواهیم بفهمیم شرایط امروز کشور بهتر شده یا نه و آیا پیشرفتی داشته‌ایم یا خیر، باید وضعیت گذشته را مرور کنیم و حال را با گذشته و وضع مطلوب مقایسه کنیم.

او از کاهش نرخ تورم در دولت سیزدهم سخن به میان آورد و بیان داشت: ما در سال تورم جهانی هستیم، تورم کشور‌های دنیا به ۳ برابر رسید چراکه مسائل اوکراین و دوره پساکرونا سبب وخامت اوضاع تورم جهان شد؛ اما  تورم در کشور ما با وجود اغتشاشات به ۴۶ درصد رسید، این در حالی است که اینک تورم ۱۲ ماهه کشور به ۳۸ درصد رسیده است.

بهادری‌جهرمی بر حل مشکلات تاکید کرد و با اشاره به اینکه مشکلات هست؛ اما رو به درمان هستند، همان‌طور که کرونا و دیگر مشکلات به پایان رسید، گفت: با اتکا به خود و کمک گرفتن از سیاست خارجی حتما آینده ایران ما از امروز روشن‌تر است.

او در پاسخ به این سئوال که چرا آمارهایی که اعلام می شود با نگاه مردم متفاوت است، مردم می بینند سفره شان کوچک تر شده در حالی که آمارها این را نمی گوید، توضیحاتی ارائه داد.

بهادری جهرمی با تاکید بر اینکه دولت نیز می داند که سفره ها کوچکتر می شود و علت آن مشکلات اقتصادی است، تصریح کرد: زمانی که دولت حکمی در بودجه پیشنهاد می دهد روی تورم و جیب مردم حساب نمی‌کند بلکه روی واقعیت ها حساب باز می کند.

سخنگوی دولت ادامه داد: باید بگویم آمارها هم کاهش تورم را می‌گوید اما زمانی که تورم از ۸۰ روی ۳۷ می آید به معنای کاهش قیمت نیست یعنی آمار می گوید ما سالانه میانگین ۴۶ درصد افزایش قیمت داریم.

بهادری جهرمی تشریح کرد: ما هر سال قیمت تمام شده میانگین محصولاتمان ۳۷ درصد از سال قبل گران تر است، یعنی هر سال ۳۷ درصد سفره مردم کوچک تر می شود، آمارها هم همین را می گوید اما می گوییم در ابتدای دولت هر سال ۸۰ درصد سفره کوچک تر می شد.

وی تصریح کرد: ما می فهمیم سفره مردم دارد کوچک تر می شود زیرا مشکل اقتصادی وجود دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
جنسهاتو از کدوم پارک میگیری داداش جهرمی . خخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۳ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
اعتماد به نفس نیست به سقفه، توی این دولت سواد محور، چطور میشه از کشورهایی که سالهاست اقتصاد دنیا در اختیار دارن و اصلا اقتصاد را درس میدن به ما ، ما تورم معکوس داشته باشیم! تورم وقتی کاهشی میشه یعنی روندش ۱۰۰ درصد بوده در ماه شده ۳۰ درصد
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۱۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
کاشکی محاسبه تورم رو برای مردم توضیح بدید. چون خیلی ها معنیش رو نمیدونن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
تورم کاهشی شده ؟؟؟؟؟!!!! این سخنگوی کدوم کشوره ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
ای بابا دیگه فقط باید با وام های ۲۳ درصدی اونم اگه بدن البته، لوازم خونه بخریم. تازه کلی ام استرس داریم تا روز خرید یه وقت قیمت ها بالا نرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
اصلاً در مورد تورم حرف نزنید ما خودمون روزانه متوجه تورم هستیم وقتی پراید شده ۳۰۰میلیون نوشابه شده ۳۰هزار تومن چطور تورم کم شده بقیه مایحتاج مردم هم همینطور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
یه بنده خدایی هست در تمام خبرها و زیر تمام نظرهای منفی میاد مینویسه " شما غربگداها ...". من از ایشون سوالی دارم. شما واقعا کار و زندگی نداری که تمام نظرها و خبرها رو میخونی و جواب میدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
خدا رو شکر حرافی و شارلتانی ویروس مشترک همه مسولین بوده و هیچ واکسنی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
تورم برای خودشون اومده پایین وگرنه مردم روز به روز بدبختتر و فلاکت زده ترند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
کاملا معلومه
دلار به درد نمیخوره
اما نمیدونم چرا با دو میلیارد دوباره همه دوربین ها نظارتی رو روشن کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
به داد سهامداران خودرو برسید ۴ ساله هنوز هم از زیان خارج نشده ایم ولی دلالان بدلیل فاصله وحشتناک قیمت کارخانه و بازار هر روز فربه تر می شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
این آقا همین که می‌تونه بدون نشان دادن علایم فیزیولوژیک توی دوربین و رو دروی مردم قرار بگیره و این حرفا رو بزنه مدام درحال حرف درمانی باشه نشان از استعداد بالاش داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
خدا می‌دونه که به معنای واقعی پاک ترین وصبورترین مردم دنیا را داریم.ولی حیف ازمسئولین که این چیزا را درک نمیکنن.مردم ایران عزیز لایق این همه عذاب نیستن.ماهرموقع تونستیم از ورودافغانها به کشور جلوگیری کنیم شک نکنید50درصدمشکلات مسکن وکار جوونهاحل میشه.نزدیک 12میلیون افغانی توایران چکار می‌کنه.به خداتوشهرما دلیل اصلی بالا بودن اجاره خونه ها فقط افغانی هان.همه شون هم به صورت غیرمجاز...بابا نونی که به خونه رواست به مسجدحرومه...اونا آب رو روی مردم سیستان بستن اونوقت ماتوایران داریم براشون دلسوزی میکنیم.مگه افغانی وطالبان باهم فرق دارن همه شون از یه قماشن.اولین راه برای درست شدن اقتصاد خروج افغانهاست.والسلام
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۰۸:۱۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
اینقدر ایستادگی نکنید، اصلا مگه ایستادگی به شما فشار میاره یا معیشت شمارو بهم میزنه؟؟
مگه شما دلاری هر ماه برای خونه زندگیتون خرید میکنید؟
مگه شما دلاری اجاره خونه پرداخت میکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۱۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
دولتی که رکورد دار تورم است ادعای کاهش تورم دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
رئیسی فقط یک شانسی داره رسانه ها با اون هستن و بی طرف نیست حتی لقبها فیک آیت الله بهش میدن
جالبه هر فردی رو اکثریت نخوان محبوب رسانه هست هرکسی رو اکثریت بخواد منفور رسانه مانند عادل
Slovakia
ناشناس
۰۷:۳۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
سخنرانی اگه جواب میداد واس قبل شما اقتصاد یک می‌شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
آقای جهرمی خیلی ریاضیت ضعيفه یا قیمت اجناس و کرایه خانه ها رو اصلا حس نمی کنی .رکود و تورم سر به فلک کشیده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
ای کاش کمتر بر روی زخم های اقتصادی و معیشتی مردم ایران با این صحبت‌ها ی بی‌اساس کمتر نمک می پاشید
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۳:۵۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
کدوم کاهش هرروز .گرون تر میشه نان هم گرون شده گرونی ساعتی شده
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۰:۲۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
آدم با خودش فکر میکنه آیا شما و امثال شماها اصلا به چیزی هم اعتقاد دارید ،یعنی شما هم توی این کشور با ما زندگی میکنید توی همین ۳ ماه ۴۰۲ حداقل ۴۰ درصد اجناس گران شدن ، شما از کدام کاهش صحبت میکنید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
عشقم دکتر رئیسی
۲۳:۴۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
هفته پیش لبنیات قیمتش ۳۰ درصد کاهش یافت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
تورم جهانی فقط 10 درصد در سال بوده : البته در خیلی از کشورها در طول پنج سال به 10 درصد رسیده ولی ما الان حدود 4 سال هست که سالیانه 80 الی 120 درصد تورم داشته ایم.پس آقای سخنگو در صحبتهایتان دقت و صداقت بیشتری داشته باشید.
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۳:۳۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
چو نتوان راستی را درج کردن
چرا باید دروغی خرج کردن ؟؟!!!

دروغ کلید گناهان و گناه کبیره است.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۳:۲۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
این مجلس و دولت چنان دست پاک
،چنان دست پاک ،چنان دست پاک هستند که اهل رشوه و رانت نییتند
قشنگ معلومه

چون با حقوق پنجاه میایون و دنا پلاس نرخ کارخانه ،خانه سارمانی ،بیمه هاای عالی از ما بهتران ،،باز تو تورم کمررشکن کن اوردند و شاستی بلند و انها را وسوسه کرد
فقط بدونید مردم با حقوق زیر سی تومن ،چی میکشن
با بیست که خدا کمک کند
زیر ده که واویلا
وگرنه دولت و مجلسی ها قبل که اصلا شاستی بلند وسوسه نمیکرد
اونها خیلی بلند نظر بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
نوشابه شده29500
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
به شاخص سازی در بورس هم رسیدگی کنید شاخص فقط به کمک چند سهم پتروشیمی و فولادی بالا میره برید ببینید بیشتر سهام ها بازدهی یکسالشون منفیه چطور ممکنه قیمت بیستر سهام ها شاخص پارسال باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
شورای رقابت با قیمت های دستوری سهامداران خودرو را نابود کرده از سال ۹۹ هنوز در ضرر هستیم خودتان را بذارید جای مالباختگان بورس واقعا میتونید ۴ سال تحمل کنید در حالی که هنوز به پول بی ارزش شده خودتان در طی ۴ سال هم نرسیده باشید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
خجالت نمیکشید اینقدر دروغ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
با سلام
پس احتمالا آنی که افزایش یافته توهُّمه نه تورم!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
فقط دروغ.
خدایا پناه بر خودت.
شیطان هم شرمنده شماشده الان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
دلار 20 تومانی کردین 60 تومان بد 10 تومان آوردین پایین منتم سر مردم میزارید خدا وکیلی چه از جون این مردم میخواین بیچاره کردین مردم رو 35 سالمه هنوز آرزو به دل یک ماشین درست درمون برای خودم موندم همه چی گرون میکنید بد میاید یک مقدار قیمت کم میکنید افتخارم میکنید خدا ازتون نگذره که همه جوره مردم رو آرزو به دل کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
در حرم قم دیدم در زیر گذر ماشین‌ها اسم ا‌.‌.. را می‌گذارید و بالایش آدم ها در پل می‌روند و اسم ا... را در زیر پایشان است کار خیلی خیلی خیلی زشتی است چه خبر است و اسم ۱۴ معصوم را پایین نگذارید و بالای مسجد بزارید و دستشویی فقط در داخل حرم نگذارید و بیرون حرم بگذارید کثیف است خیلی خیلی هم کثیف است مسخره نکنید مسجد را. و بیرون حرم دستشویی ها بسته هستند و دستشوئی های داخل حرم باز هستند باید دستشویی های داخل حرم بسته شود و دستشویی های بیرون حرم باز شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
اقای دلار شکست آیا سفره ما رنگی خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۱:۴۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
مگه سفره ای هم مونده که رنگی شه اقلا سفره چی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
تو گفتی ملت باور کردند از زمان انقلاب تا حالا کدام تورم مال اول انقلاب بوده حساب کنید چند برابر شده ثانیه به ثانیه هست ۵دنده به‌ جلو میره یک دنده به عقب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
درست میفرمایید تورم ۳۰۰ درصد شده ۲۹۵ درصد بعضیا کوته فکر میگن تورم کاهشی شده بدبخت و بیچاره ملت ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
دروغ بگی تعجبم نکنی عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
نظرسنجی ها رو میخوندم جالبه ۹۵ درصد نظرسنجی اینو میگه که حرفای این مسئول کاملا دروغه و حرفای مردم که گرونی رو حس میکنن کاملا درسته
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۲۱:۱۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
تورم برای شما آقایان قابل قبول است. مرغ به جای 100 تومان فعلی بشود 200 هزار ، گوشت 400 هزار فعلی بشود یک میلیون و ..... برای شما که از جیب مردم حقوق بی عرضگی خود را دریافت می کنید بسیار هم عالی می شود. تورم جهانی به گرد پای شما هم نمی رسد. همیشه از تورم کشورهای اروپایی می گویید ولی می ترسید عدد بیان کنید چون معادل یکی دوسال در زمان خاتمی است و مابقی سال ها تورم وحشتناک داشته ایم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
- قیمت کارخانه خودرو داخلی و مونتاژی ( پارسال دو یا سه بار )‌، قطعات یدکی ، هزینه تعمیر و دستمزد مکانیک ، روغن موتور همه زیاد شد
قیمت مسکن و اجاره بها ( به هیاهو در مورد یک یا دو ملک مردم نباید توجه کرد بانکها و خصولتی ها کلی ملک دارن و خوشحالم هستند )
مواد غذایی و لبنیات و چیپس و پفک
مصالح ساختمانی و دستمزدها
لوازم خانگی ایرانی
حالا یه ۳ تومن دلار آوردن پائین یه سری قیمت بازار فقط خودرو نه چیز دیگه و سکه اومده پائین شلوغش کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
سیاست اینها طوری است که با مهندسی بازار در بخشهای مختلف مثلا خودرو و لوازم خانگی قیمت بازار عمدا با روشهایی میبرن بالا تا مردم درگیر این قیمتها هستند
شرکتها خودروسازی ، مونتاژکارچینی ، لوازم خانگی ، قطعات یدکی ،مواد غذایی ( از توجهات و سرگرم بودن به قسمتهای مهمتر استفاده میکنند ) ... یک یا دو مرحله میزارن رو قیمت و دیگه هیچ وقت پائین نمیاد
وبعد شروع میکنن به کم کردن قیمت بازار ( خبر درمانی و بازی با ارز ) و میگن ارزانی شده ، درحالیکه قیمت در شرکت همه مواد و کالا زیاد شده
و این چرخه ادامه داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
تورم 38 درصد؟ این اعداد را از کجا می آورید جناب؟ ما که چنین برداشتی از وضعیت اقتصادی نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
توهم در حد لالیگا ؟؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
ایران تاثیری در شکست آقایی دلار ندارد چون اصلا با جهان رابطه نداره و بلدم نیست رابطه داشته باشه ، رابطه مساوی حذف رانت است که دوستان تمایلی ندارند
ضعف دلار نه حذف توسط چین روسیه هند عربستان ارژانتین برزیل اندونزی و ....ممکنه اتفاق بیوفته و شما هم میتونی خوده بچسبونی بهشونو بگی ما هم بودیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
من دست فروش چراباید ۱۰ملیون مالیات بدم‌.خدایا چیکار کنیم ه کجاپناه ببریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
هر کی تو این کشور کار و کاسبی داره باید مالیات بده
این وظیفه هر ایرانی است
اما فقیران نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
آقای جهرمی لطف کنید یک روز خودتان زحمت بکشید برید خرید ببینید تورم کاهش داشته یا به شما آدرس غلط وآمار اشتباه می دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
همین امروز نان کیلوئی هزارتومان گران‌تر شد بماند چیزهای دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
قیمت ماشین یکبار فروردین یکبار خرداد
تعرفه خودرو وارداتی زیاد کردند
هزینه تعرفه گمرک و سود واردات گوشی افزایش دادند
اینها همه تاثیر تو بخشهای دیگه داره
حالا ۲ تومن دلار اومده پائین
Iran (Islamic Republic of)
تویوتایی که پراید شد!
۲۱:۳۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
دلار در شروع دولت احمدی نژاد :۱۱۰۰ تومان.
پایان دولت احمدی نژاد :۳۴۰۰
شروع روحانی :۳۴۰۰
پایان روحانی ۲۷۰۰۰
شروع رئیسی:۲۵۰۰۰
فعلا یعنی طی کمتر از دوسال : ۴۸۰۰۰ !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
شورای رقابت با قیمت های دستوری سهامداران خودرو را نابود کرده از سال ۹۹ هنوز در ضرر هستیم خودتان را بذارید جای مالباختگان بورس واقعا میتونید ۴ سال تحمل کنید در حالی که هنوز به پول بی ارزش شده خودتان در طی ۴ سال هم نرسیده باشید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
سهام نمیخریدی میبردی یه شرکت واقعی تو بخش دیگه فولاد و مسکن و... ، اینا خودروساز نیستند که سهام بخری سود کنی
خودروساز یعنی فیات مثلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
دلال حرفه ای...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
در مورد گوشی ایفون ۱۳ پرو مکس واسه چی هزینه رجیستر ۱۰ تومنی کردین ۲۰ ؟
نه تنها خوده این گوشی گرون میشه که شاید زیاد مهم نیست رو قیمت بقیه تاثیر داره
پروژه ایرانخودروسازی در تمام قسمتها اعمال میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
بدون گوشی ابفون ۱۳ هم میشه در رفاه زندگی کرد
اما بدون خانه و خوورو خوب نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
دارندگی ووبرازندگی

میرفتی گوشی ده تومنی میخری همه امکانات هم داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
چطور روتون میشه این حرف ها رو بزانید
تو رو خدا اگه مشکل مردم رو حل نمیکنید با این حرف هاتون نمک به زخم هاشون نپاشید
به خدا حرف هاتون خیلی درد داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
چرا قیمت گندم نمکید
Iran (Islamic Republic of)
استاد باشارماز
۱۹:۵۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
اینقدر دل مردم رو به درد می‌آورید. لااقل هیچی نگید.
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۹:۴۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
سلام،

پایان عملیات امروز و فرود موفق را تایید می کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
فقط شعار های خنده دار بدید
Brazil
ناشناس
۱۹:۳۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
شیر از ۲۰ تومن ۲۸ بعضی مارک ها ۳۰ تومن تو یک هفته اخیر گرون شده ، امیدی به شما نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
آقایی دلار
Brazil
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
تو تلاش کن دلار ۳ هزار تومن کن اگه راست میگی پول کشورت قوی بشه ،نه اینکه بی ارزش ترین پول دنیا داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
خودتون حال دنیا رو میبرید و مردم بدبخت ایستادگی میکنند.
برید به درک
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۵۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
درود به شرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
خدااااایا رو نیست که سنگ پای قزوینه الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
سلام یا آقای سخنگو تو ایران زندگی نمی کنی یا تورم را حس نمی کنی
از شروع این دولت که ارز ۴۲۰۰ را حذف کرد و شد۲۸۰۰۰تومان عملا دویست سیصد درصد تورم ایجاد شد روغن ۸۰ تومنی شد ۴۰۰
از نظر شما اینها تورم ۳۸ درصدی است به شعور مردم توهین نکن فعلا چرخ برای شما می چرخه نه برای مردم بیچاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
سلام یا آقای سخنگو تو ایران زندگی نمی کنی یا تورم را حس نمی کنی
از شروع این دولت که ارز ۴۲۰۰ را حذف کرد و شد۲۸۰۰۰تومان عملا دویست سیصد درصد تورم ایجاد شد روغن ۸۰ تومنی شد ۴۰۰
از نظر شما اینها تورم ۳۸ درصدی است به شعور مردم توهین نکن فعلا چرخ برای شما می چرخه ته برای مردم بیچاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
سخنگوی دولت باید راضی باشن... چون وقتی تو ناز و نعمتی متوجه نمیشی تورم برابر 100 سال باشه.!!! ..،
انصافا تیم ریاست جمهوری در شعار دادن حرف نداره.
Iran (Islamic Republic of)
جاویدی
۱۸:۵۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
نه بابا. معلومه ایشون فیلم زیاد میبینه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
خدایش روتون خیلی زیاده
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۸:۵۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
چیزی که مردم حس میکنن این اعداد شما نیست
از پارسال تا الان همه چیز دوبرابر یا سه برابر شده و ما این رو حس میکنم نه اعداد شما رو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
این دولت هم مثل دولت های قبلی شعار میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
با عملکرد بدتر و ضعیف تر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
خرف مفت تزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
انشاالله گشایش های اقتصادی
تشکر از دولت زحمتکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
معلومه مرفع بی دردی - احتمالا از خانواده مسئولینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد ، اما کسی که خودش رو به خواب زده هرگز بیدار نمیشه
متاسفانه مسولین ما در دنیا بی مانند هستند، همیشه از ملت طلبکار
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۱۸:۲۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
کنسرو لوبیا قیمتش از 25 رسید به 50
این یعنی تورم 100 درصدی
و ما همچنان عاشق شما هستیم و به شما افتخار میکنیم آقای جهرمی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
مشکل کشور فساد گسترده وسازمان یافته همه مسولین کشور هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
چرند میگی
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۱:۲۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
همه مسئولین نه.
بسیاری از مسئولین.
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۸:۲۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
می‌توان گفت تورم در این دو درصد بوده! اما این نشان از ضعیف بودن ریاضیات و حساب مدعی است !
و گرنه ،تورم سال قبل حدود ۱۰۰ درصد بوده. اجناسی که مردم با آن سر و کار دارند بین ۶۰ تا ۱۲۰ درصد گران شد.
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۳:۳۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
اصلاح :
می‌توان گفت تورم در این کشور در سال اخیر دو درصد بوده...........
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۱۸:۲۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
زمانیکه در هزار و چهارصد و چهل شهر تولید و کارخانجات و تولیدی‌های فراوان شکل بگیرد تورم و بیکاری نابود خواهد شد پس باید بفکر افزایش تولید و کشت و کار و ساخت و ساز با ادوات پیشرفته و مکانیزه و تولید این ادوات پایه تولیدی بود
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۸:۱۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
از این دولت ناکارآمد انتظار کاهش تورم دارید. اینها فقط مشغول حرف درمانی هستند و مدام با آمارهای اشتباه مردم را سرکار گذاشتن . تا دیروز تورم نزدیک 50% بود یهو شد 38% ؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی پبدنی
۱۸:۱۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
تولید و تولید و تولید و تولید و تولید هر چه بیشتر
فقط با تولید و تولید و تولید و تولید و تولید هر چه بیشتر تورم پایین می آید
و گرنه تورم بیخود پایین نمی آید بزرگوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
این زمین و وام مسکن ملی خیلی تورم زا هست
فقط فقط فقط. به خانوارهای که مستاجر واقعی هستند و.پنج سال اخیر مستاجر بودن بدید

چرا باید کسی که مفت و.مسلم در خانه چند واحدی پدرش یا پدر زنش نشسته ،،هم از مسکن ملی و وام ارث ببرد هم از منزل چند واحدی که تخت و نرم نشسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
این زمین و وام مسکن ملی خیلی تورم زا هست
فقط فقط فقط. به خانوارهای که مستاجر واقعی هستند و.پنج سال اخیر مستاجر بودن بدید

چرا باید کسی که مفت و.مسلم در خانه چند واحدی پدرش یا پدر زنش نشسته ،،هم از مسکن ملی و وام ارث ببرد هم از منزل چند واحدی که تخت و نرم نشسته و اجاره نشین نبوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
هزار درصد رشد چند درصد کاهش
Iran (Islamic Republic of)
حقگو
۱۸:۱۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
دولت مبانی فرمول نرخ تورم را به نفع خود عوض کرده و درصد تورم را از 70% به 50% کاهش داده و این دولت توهم زده این تغییر را بابت کارایی خود می بیند . آنقدر وضع اقتصاد خرابه که با این تقلب باز هم تورم 50% شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
کدوم تورم کاهشی شده
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۷:۵۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
چجوری تورم اومده پایین دلار اومده پایین البته به قول آقایون ولی شکر شده حدود کیلویی ۵۰ تومن؟چجوریه قیمت اجناس اینقدر رفته بالا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
ما ک هیچ کاهشی احساس نکردیم همش تورم بود وتورم بیشتر!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
استاد حرف نزنی سنگین تر نیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
بیا تو جمع مردم ای دولت مردمی!!!!!!!!!!!!! بعد اونجا از مردم با ذکر دلیل بپرس آیا تورم اومده پااااااین یا نهههههههههههههه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
تو ایران نیستی ؟؟؟
کی بیاد توحمع مردم
معلوم هست چی میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
درود بر شما بدون شرح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
باشه، تو خوبی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
شعار الکی ندین همه اجناس طی همین ۳ماه اول سال حداقل ۵۰درصد افزایش قیمت داشتن!!!
اینقدر دروغ تحویل مردم ندین!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
آقای بهادری جهرمی با حرف تورم مهار نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
چشم بینا نداری!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
عه پس چطور ی دنا پلاس ۲۳۰ میلیونی شده ۴۱۰ میلیون؟
گوشت گوساله شده کیلیویی ۳۹۰ مرغ شده کیلیویی ه۸۰؟!!
پارسال پدر من بعد ۶۱ سال عمر یک زمین میخولست بخره متری ۳میلیوم هشتصد بود صد میلیون کم اورد الان همون زمین شده متری ۹ میلیون!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۰:۴۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
جناب اقتصاددان، تورم کاهش یافته نه اینکه منفی شده باشه. منظور اینه اگه پارسال تو سه ماه دو برابر می شده قیمت‌ها، امسال تو سه ما قیمت‌ها یک برابرو نیم می‌شه. نه اینکه جنس ارزون بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
واقعا که.... رو نیست که سنگ پای قزوینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
تورم اصلا کاهش نیافته فقط چهار تا عدد تابلو تغییر کرده دلار اومده پایین اما خوراکی ها و مواد غذایی همه افزایش 50 درصدی داشتند دولت رییسی مثله همیشه دولت شعار هست
Germany
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
دلار چطور امده پایین دولت رئیسی دلار رو چقدر تحویل گرفت الان چقدره تو بازار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
اگه روحانی بود الان وضع صدها برابر بدتر بود. رئیسی رو خدا عمرش بده که حداقل الان برق خونه‌تون وصله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
دولت حسن کلید دولت التماس به آمریکا بود.دولت دروغ بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
دولت رییسی دلار ۲۸ تحویل گرفت امروزبعد دوسال با اونهنه ادعا شده ۴۸ یعنی دوبرابر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
بیا یه سری میدان فردوسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
اینقدر به ملت دروغ گفتید که دیگه حرف راستتونم کسی باور نمی کند
آخرین اخبار