موفقیت محققان بخش خون و انکولوژی بیمارستان شهید صدوقی یزد در درمان بیماران مبتلا به سرطان خون

رئیس بخش خون و انکولوژی بیمارستان شهیدصدوقی یزد گفت: تحقیقات موفقیت آمیزی در زمینه کاسنی، کارنوس و آلوئه ورا در زمینه بیماری سرطان حاد خون در بیمارستان شهید صدوقی یزد انجام شد.

اعظم السادات هاشمی رئیس بخش خون و انکولوژی بیمارستان شهید صدوقی یزد گفت: در بیماری حاد سرطان خون که شایع‌ترین بدخیمی کودکان است، سلول‌های سفید خون گاهی بیش از حد افزایش می‌یابد که شایع‌ترین علائم آن رنگ پریدگی، کبودی روی پوست، تب، ضعیف شدن سیستم ایمنی، بزرگ شدن غدد لنفاوی و درد‌های استخوانی است.

او بیان کرد: با آزمایش ساده خون در ۹۰ درصد موارد می‌توان این بیماری را تشخیص داد و با بررسی مغز استخوان نیز قابل تشخیص است.

رئیس بخش خون و انکولوژی بیمارستان شهید صدوقی یزد تصریح کرد: درمان این بیماری نیز شامل تایید با فلوسایتومتری است همچنین رادیوتراپی، شیمی درمانی و گاهی اوقات مصرف قرص‌هایی صورت می‌پذیرد و این مراجعه‌ها باعث ویزیت مرتب بیمار است.

هاشمی اظهار داشت: از اکثر کشور‌های آسیایی پاسخ به درمان خوبی وجود داشته است که علت آن همکاری خوب بیماران در درمان نیز است.

رئیس بخش خون و انکولوژی بیمارستان شهید صدوقی یزد گفت: مرکز خون و انکولوژی بیمارستان شهید صدوقی یزد دارای مرکز درمان بیماران سرطانی و مرکز خیریه کمک به بیماران سرطانی است که کمکی به این بیماران باشد.

او خاطرنشان کرد: تحقیقات در زمینه طب ایرانی صورت می‌پذیرد و سه تا چهار ماه تست می‌شود و با بررسی عوارض آن در صورتی که مشکلی نباشد، قابل استفاده است همچنین طب ایرانی نمی‌تواند به طور کامل جایگزین شیمی درمانی شود بلکه نقش تکمیل کننده دارد.

فوق تخصص خون و انکولوژی گفت: فاطمه مشهدی بافان از بیماران حاد سرطان خون بود که کاندید پیوند مغز استخوان بود، اما دهنده پیوند نداشت همچنین در درمان این بیمار مشکلاتی مانند عفونت‌های مکرر، کبد چرب و کاهش رده‌های خونی وجود داشت که کم شدن این رده‌ها مانع استفاده از شیمی درمانی بود.

او گفت: در صورتی که نوع بیماری سرطان خون حاد باشد مرتب از دارو‌های جدید استفاده می‌شود همچنین به علت دوز بالای این دارو‌ها بیمار با عفونت‌های مکرر، کاهش رده‌های خونی و کبد چرب مواجهه می‌شود که با کمک طب ایرانی و همت بیماران در در پیگیری روند درمان این مشکلات حل می‌شود.

او بیان کرد: در حین درمان کبد دچار کبد چرب شد که چند طرح تحقیقاتی در مورد کاسنی، ریشه کاسنی کارنوس انجام شد همچنین گاهی بیماران دچار عفونت‌های مکرر می‌شوند که از آلوئه ورا که ماده مؤثره آن آسمانه است، در تحقیقات استفاده شد که موفقیت آمیز بود.

قدمی متخصص طب ایرانی نیز گفت: ۶ اصل ضروری در بیماران خون و انکولوژی کمک موثری کرده است که شامل خواب و بیداری، هوا، خوردنی‌ها و آشامیدنی، حرکت و سکون و ... است.

او بیان کرد: بیماران مبتلا به سرطان حاد خون از مصرف مواد غذایی ترش، گرم و خشک، حاوی ادویه زیاد، مواد کنسروی و تهیه شده در کارخانه بپرهیزند.

متخصص طب ایرانی گفت: این بیماران به دفع فضولات و تخلیه ادرار توجه کنند و از نظر حالا روحی نیز خانواده با بیماران صحبت کنند و توجه بیشتری به بیمار داشته باشند.

قدمی تصریح کرد: بیماران مبتلا به سرطان حاد خون آب سرد مصرف نکنند و آب با دمای مناسب را به تدریج بنوشند همچنین استفاده از ماست و شیر را کاهش دهند.

متخصص طب ایرانی گفت: این بیماران از مواد غذایی که خون ساز سریع هستند مانند عصاره گوشت که به گوشت در ظرف شیشه‌ای معروف است، استفاده کنند.

او اظهار داشت: استفاده از تخم مرغ عسلی و کره محلی در برنامه غذایی خود را داشته باشند همچنین در وعده صبحانه مربای گل محمدی، مربای انجیر، مربای هویج و به که طبع گرم دارند نیز مصرف کنند.

متخصص طب ایرانی بیان کرد: بیماران مبتلا به سرطان حاد خون از انواع مغزیجات و پودر نارگیل نیز استفاده کنند.

او خاطرنشان کرد: بهتر است این بیماران نارگیل و پودر بادام را با هم بجوشند و از آب آن در وعده‌های غذایی استفاده کنند یا به تنهایی از آن مصرف کنند.

متخصص طب ایرانی گفت: برای بهره بیشتر از شیر بادام بهتر است که به صورت تدریجی هر دوساعت یک قاشق غذا خوری مصرف شودهمچنین برای استفاده از فالوده سیب نیز آب، عسل، گلاب، سیب، بهارنارنج و زعفران را ترکیب و هر دو ساعت مصرف کنند.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار