معاون علمی رئیس جمهور خبر داد؛

توزیع ۹۰ درصد امکانات علمی بین ۱۰ شرکت دانش بنیان

دهقانی فیروزآبادی گفت: ۹۰ درصد امکانات این معاونت بین ۱۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان توزیع شده است.

روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در جلسه نوآوری و اقتصاد دانش بنیان یزد بر استانی کردن اقتصاد دانش بنیان  در استان یزد تاکید کرد و گفت: باید به استان‌ها اختیارات مشخص داد تا مردمی کردن اقتصاد محقق شود.

او با اشاره به اینکه ۹۰ درصد امکانات معاونت علمی بین ۱۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان توزیع شده است، افزود: با مدل‌های دهه ۷۰ و ۸۰ نمی‌توان توسعه ایجاد کرد. تلاش می‌کنیم شرکت‌های زیست بوم دانش بنیان با توزیع استانی منابع، شفاف شوند.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر تقویت بخش خصوصی اظهار داشت: تا زمانی که بخش خصوصی به صورت واقعی و کامل پای کار نیاید اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد.

او از راه اندازی سامانه جامع خدمت زیر نظر معاونت علمی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان از طریق این سامانه می‌توانند درخواست‌ها و مسائل خود را مطرح کنند.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: سال گذشته هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به شرکت‌های دانش بنیان معافیت مالی داده شد، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که بخش زیادی از معافیت مالیاتی برای شرکت‌های بزرگ رفته، در حالی که قانون معافیت مالیاتی صرفا برای شرکت‌های نوپا در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به مزیت‌ها و قابلیت‌های استان یزد ابراز امیدواری کرد که این استان به الگوی اقتصاد دانش بنیان سایر استان‌ها مبدل شود.

مهران فاطمی استاندار یزد هم در این جلسه بر پیگیری محور‌های اقتصاد دانش بنیان تاکید کرد و گفت: تلاش می‌کنیم در چارچوب‌های مشخص شده در این مسیر حرکت کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار