عبدیان گفت: برای رفع مشکل کم آبی درشهر کرمان خطوط جدید افتتاح خواهند شد و آب جیره بندی نخواهیم داشت.

عبدیان در نشست خبری  که امروز برگزار شد، با تاکید در مصرف بهینه آب گفت: در شرایط عادی، میزان مصرف به ۱۵۰ لیتر در ثانیه و در شرایط غیرعادی و پرمصرف میزان  مصرف به ۲۴۰ لیتر در ثانیه خواهد رسید.  

او با اشاره به اینکه کرمان، دومین استان دارای بیشترین روستا است و بایستی آبرسانی به روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در قالب جهاد آبرسانی انجام شود، افزود: اکنون ۷۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که ۵۴۸ روستا هم اکنون دچار تنش آبی هستند و رفع مشکل آبی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار تا ۱۶ ماه آینده در دستور کار است.

مدیر عامل آبفار استان کرمان تصریح کرد: در استان کرمان، ۹۳ درصد آب شرب و ۹۴ درصد آب کشاورزی از طریق منابع زیر زمینی تامین می‌شود که در این زمینه مشکلاتی وجود دارد و برخی منابع رو به کاهش است. 

 او افزود: در زمینه کنترل میزان مصرف، تشکیل پلیس آب را در دستور کار قرار دادیم که بیشترین برخورد را تاکنون در جنوب استان داشته ایم و در این زمینه مشارکت مردمی را نیازمندیم.

عبدیان افزود: در شهر کرمان در برخی مناطق مثل بند مملکت برخی مشترکان مجاز و برخی غیرمجاز هستند که برای رفع مشکل کم آبی در این مناطق، خط جدید افتتاح خواهد شد و امسال کنترل مصرف داریم؛ اما جیره بندی آب نخواهیم داشت.

او بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ تجهیز ۸ حلقه چاه در نظر گرفته شد و اکنون با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی تا تیر ماه به بهره برداری خواهند رسید و مشکل کمبود آب علاوه بر شهرکرمان در برخی شهرها، چون: بم، رفسنجان، سیرجان و زرند  به همین صورت رفع خواهد شد.

مدیر عامل آبفار استان کرمان افزود: کیفیت آب، خط قرمز ما است و در استان ۱۶  آزمایشگاه فعال داریم و با توجه به آزمایش هر روزه، سالیانه هم یکبار شستشوی مخازن‌انجام‌ خواهد شد و مردم نگران این موضوع نباشند.

او بیان کرد: متوسط هدر رفت آب در شهر کرمان، ۳۰ درصد است که استاندارد این هدررفت در سطح کشور، ۲۵ در صد است که برای کاهش این میزان نیازمند اعتبارات بازسازی هستیم و در پارسال ۷۸۰ میلیارد تومان برای بازسازی شبکه‌های آب شهری تعلق گرفته است که ۱۵۰ میلیار تومان آن اختصاص یافته و کار بازسازی هم انجام شده و برای بازسازی باقیمانده آن، نیازمند اعتبارات هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار