کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران:

صهیونیست‌ها اکنون بیشتر از همیشه به فروپاشی نزدیک هستند

علیرضا تقوی گفت: رژیم صهیونیستی با توجه به اتفاقات ماه‌های اخیر، خود را تنها می‌بیند و آن‌ها اکنون واقعا در آستانه فروپاشی قرار گرفته اند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه کمیته امنیتی و روابط خارجی کنست این کشور بار دیگر با بیان سخنانی نتوانست ترس خود را از جمهوری اسلامی ایران پنهان کند و مدعی شد: بیش از ۹۰ درصد مشکلات امنیتی ما ناشی از جمهوری اسلامی ایران و نیرو‌های نیابتی این کشور است. هیچ توافقی با ایران اسرائیل را ملزم نخواهد کرد و ما برای دفاع از خود از هرکاری انجام خواهیم داد.

نتانیاهو پیش از این نیز در گفتگوی تلفنی با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا درباره مسائل پیرامون ایران صحبت کرده بود. 

 وی اظهار کرد: من به بلینکن گفتم که بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران، کمکی به مهار این برنامه نمی‌کند و اسرائیل هر اقدام لازم را برای محافظت از امنیت خود در مواجهه با ایران انجام خواهد دارد.

این سخنان در شرایطی مطرح شده است که در ماه‌های گذشته روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران به بالاترین حد خود با کشور‌های منطقه رسیده است گشایش‌های بزرگی در ارتباط با سیاست خارجه ایران شکل گرفته در حالی که صهیونیست‌ها اکنون در شرایط داخلی خوبی به سر نمی‌برند و مشکلات داخلی آن‌ها و نارضایتی عمومی بیش از هر زمان دیگری مسئولان صهیونیستی را در شرایط سختی قرار داده است.

علیرضا تقوی کارشناس مسائل بین الملل در ارتباط با این اظهارنظر نتانیاهو گفت: رژیم صهیونیستی با توجه به اتفاقات ماه‌های اخیر خود را تنها می‌بیند. آن‌ها می‌دانند که اکنون آمریکا درگیر چالشی جدی شده و اولویت‌هایی دارد که ایران در خوشبینانه‌ترین حالت اولویت سوم است. اولویت اول آمریکا، مسئله اوکراین است، اولویت دوم موضوع چین مهار آن‌ها و اولویت سوم نیز آن هم در خوشبینانه‌ترین حالت ایران است. بنا براین آمریکا، با خواست حداکثری رژیم صهیونیستی برای حمله نظامی به ایران موافقت نمی‌کند. رژیم صهیونیستی به چیزی جز حمله نظامی به ایران و فروپاشی جمهوری اسلامی ایران راضی نمی‌شود و این که دولت بایدن از سر استیصال  با آن که متوجه ناکارآمدی تحریم‌ها علیه ایران شده و نتیجه دلخواه آن‌ها را نداشته و به مذاکره با ایران روی آورده و پیام‌های مثبت به ایران مانند آزاد شدن دارایی‌ها می‌فرستد، باعث نگرانی صهیونیست ها شده و آن‌ها حس می‌کنند تنها شده اند و باید به تنهایی علیه ایران اقدام کنند.

وی ادامه داد:رژیم صهیونیستی البته نگرانی های دیگری هم دارد. جنوب نوار غزه و فلسطین اشغالی پایگاهی برای موشک‌های ایرانی شده، حزب الله در شمال فلسطین اشغالی بیش از ۱۵۰ هزار راکت و موشک و هزاران پهپاد و هزاران نیروی رزمنده و آموزش دیده دارد که تمامی این‌ها توسط جمهوری اسلامی ایران سازماندهی شده است.

تقوی گفت: آن‌ها می‌بینند که در سوریه تمام تلاش هاشان برای از بین بردن ایران به نتیجه نرسیده و ایران در سوریه حضور دارد و پایگاه موشکی و پدافندی و نیروی زمینی دارد صهیونیست‌ها را به شدت ترسانده است.

وی گفت: این رژیم فاقد مولفه‌های قدرت است و نمی‌تواند جمهوری اسلامی ایران به شکل موثر و جدی مقابله کند و نفوذ و حضور ایران را در پیرامون خود از بین ببرد و بنا براین گفته جدید نتانیاهو درباره ایران بسیار درست است و می توان گفت رژیم صهیونیستی اکنون واقعا در آستانه فروپاشی قرار گرفته است. یعنی علاوه بر مشکلاتی که در پیرامونش ایجاد شده از درون هم دچار مشکلات عدیده‌ای هستند و نتوانستند که مشکلات خود را حل کنند.بنابراین سعی دارد با برجسته کردن خطرات امنیتی وضعیت داخلی خود را تا حدی بهبود بخشد و خطر ایران را برجسته کند.

وی ادامه داد: البته این یک واقعیت است که امروز انقلاب اسلامی ایران و نهضتی که امام خمینی برای مقابله رژیم صهیونیستی شروع کرد به ثمر نشسته و در تمامی کشور های منطقه مسئله مقاوت نهادینه شده این کشور ها  اکنون با رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کنند.

تقوی افزود:صهیونیست‌ها اکنون لحظه‌ای آرام و قرار ندارند و در شرایط فعلی جبهه جدیدی نیز در کرانه غربی رود اردن که آن هم توسط جهاد اسلامی مقاومت که متحد جمهوری اسلامی ایران است باز شده است. تمامی این ها باعث شده صهیونیت ها بیش از هر زمان دیگری حضور جمهوری اسلامی ایران را در نزدیکی خود احساس کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۳ تير ۱۴۰۲
الهی هر چه زودتر این صهیونیستها از بین بروند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۰۲ تير ۱۴۰۲
به ما چه؟
آخرین اخبار