راه اندازی ۱۸ کارگاه محیط‌های واقعی کار برای دوره‌های مهارت‌آموزی سربازان

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به راه‌اندازی کارگاه مهارت‌آموزی برق، جوشکاری و کامپیوتر در ستاد انتظامی استان، گفت : ۱۸ کارگاه محیط‌های واقعی کار برای دوره‌های مهارت‌آموزی سربازان راه‌اندازی شده است.

مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در جلسه قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه که در سالن جلسات دفتر فرماندهی انتظامی کرمانشاه برگزار شد، گفت : طی سال‌های اخیر اقداماتی در راستای مهارت آموزی سربازان استان کرمانشاه خصوصا در حوزه انتظامی انجام شده، اما نیاز به تقویت و گسترش دارد.

وی، مهارت آموزی سربازان و توانمندسازی کارکنان وظیفه را موضوع بسیار مهمی دانست و گفت: هرقدر بتوانیم به ارتقاء سطح دانش و مهارت‌های آنان کمک کنیم به امنیت کشور و قدرتمندتر شدن کشورمان کمک کرده ایم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از آمادگی پلیس برای ارائه آموزش‌های مختلف جهت توانمندسازی و مهارت آموزی سربازان وظیفه خبر داد و افزود: در این استان انتظامی پیشگام مهارت آموزی به کارکنان وظیفه خواهد بود.

سردار حاجیان ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان را نیازمند ساختار مناسب و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم نظیر محل و نوع آموزش، استاد مجرب و درنظر گرفتن علاقه کارآموزان دانست و افزود: برای ارائه آموزش‌ها باید تمام این موارد رعایت شود.

رئیس پلیس کرمانشاه به نوع مهارت آموزش داده شده به سربازان اشاره و تاکید کرد: مهارتی باید به آن‌ها آموزش داده شود که اثرگذار و کاربردی بوده و در آینده در اشتغال آن‌ها اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: باید بتوانیم در این آموزش ها، سربازان را به سمت و سویی ببریم که نیاز بازار کار و مورد پسند و علاقه آن‌ها باشد، در غیر این صورت اگر فقط به ارائه مدرک و گواهینامه اکتفا کنیم تنها وقت، انرژی و سرمایه خود را هدر داده ایم.

سردار حاجیان به برخی اقدامات انجام شده در خصوص مهارت آموزی کارکنان وظیفه استان اشاره کرد و گفت: انعقاد تفاهم نامه با ادارات کل فنی و حرفه ای، ورزش و جوانان، هلال احمر، تبلیغات اسلامی و سازمان جهاد کشاورزی، برگزاری دوره‌های مربیگری و فنون تدریس در هر نیمسال برای کارکنان و مربیان پایور و نیازسنجی مشاغل بومی استان و اجرای دوره‌های مهارت آموزی کارکنان وظیفه دیپلم و و زیردیپلم با توجه به علاقه مندی آن‌ها از جمله این اقدامات بوده است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش مهارتی سربازان نباید محدود به آموزش‌هایی خاص خصوصا در حوزه کشاورزی باشد، گفت: انتظامی استان برای ارائه آموزش‌های مهارتی اعلام آمادگی کرده و امیدواریم شرایطی فراهم شود تا همه سربازان ما تحت این آموزش‌ها قرار گیرند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.