بیش از ۱۶ میلیارد تومان برای بیماران خاص و صعب العلاج لرستان هزینه شد

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: ۱۶ میلیارد و ۳۹۳ میلیون تومان از ابتدای سالجاری تاکنون به منظور درمان بیماران خاص و صعب العلاج در این استان هزینه شده است.

محسن اسدبیگی  مدیرکل بیمه سلامت لرستان بیان کرد: از این مجموع، ۲ هزار و ۳۰۶ پرونده مربوط به بیماران خاص بوده که در این راستا ۱۳ میلیارد و ۴۶۴ میلیون تومان پرداخت شده است.

او با بیان اینکه امسال ۲۷ هزار و ۷۴۱ مراجعه بیماران خاص و صعب العلاج به مراکز درمانی استان ثبت شده است اظهار داشت: همچنین در حوزه خسارت‌های متفرقه حدود ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

 مدیرکل بیمه سلامت لرستان با بیان اینکه پارسال نیز ۷۴۳ میلیارد و ۴۹۴ میلیون تومان به موسسات تشخیص درمانی پرداخت شده است ادامه داد: در این راستا بیش از ۴۴۲ میلیارد و ۵۱۹ میلیون تومان به بیمارستان‌های خصوصی و دولتی، ۱۵۶ میلیارد و ۳۲۹ میلیون تومان به موسسات خصوصی و ۱۴۴ میلیارد و ۶۵۴ میلیون تومان به سطح یک روستایی پرداخت شده است.

اسدبیگی با اشاره به اجرای ماده ۴۳ قانون جمعیت و خانواده در لرستان گفت: در حوزه درمان ناباروری زوج‌های تحت پوشش نیز سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در قالب هزینه‌های بستری، سرپایی و خسارت‌های متفرقه پرداخت شد.

او افزود: در خصوص نشان دار کردن بیماران ناباروری نیز تاکنون یک هزار و ۱۳۳ زوج نابارور در این استان نشان دار و ثبت سامانه شده اند تا بتوانند از خدمات این حوزه بهره‌مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان عنوان کرد: در حوزه طرح‌های عمرانی، ساختمان‌های اداری شهرستان ازنا با زیربنای ۴۲۷ متر مربع و ۴۹ درصد پیشرفت فیزیکی، دلفان با زیربنای ۴۳۸ متر مربع و ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی و چگنی با زیربنای ۲۳۴ متر مربع و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی با اعتبار بیش از ۱۶ میلیارد تومان در حال اجرا هستند.

اسدبیگی افزود: اکنون از مجموع یک میلیون و ۸۳۰ هزار نفر جمعیت لرستان یک میلیون و ۱۹۵ هزار و ۱۶۲ نفر (حدود ۶۵ درصد) تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

او ادامه داد: افراد تحت پوشش بیمه سلامت لرستان در قالب بیمه‌های صندوق روستایی، بیمه ایرانیان، کارکنان دولت و صندوق سایر اقشار تحت پوشش قرار دارند که بیشترین آمار با ۶۷۹ هزار و ۴۳ نفر تحت پوشش صندوق روستایی هستند.

بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و صعب العلاج در لرستان شناسایی شده است.

 

برچسب ها: بیمه سلامت ، بیماران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.