واردات برنج به ۳۰۰ هزارتن رسید

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۰۰ هزارتن برنج وارد کشور شده است.

مسیح کشاورز دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج گفت: بنابر قانون از اول مرداد همزمان با برداشت برنج داخل به مدت ۴ ماه، ثبت سفارش و واردات برنج ممنوع است و هرگونه لغو یا کاهش واردات برعهده تنظیم بازار کشور است.

به گفته او، امسال اعلام کرده ایم که با توجه به شرایط اقتصادی و کاهش تولید، اعمال ممنوعیت واردات موجب شده اتفاق ۱۴۰۰ مجدد تکرار شود به طوری که با کمبود و گرانی برنج خارجی و به طبع برنج ایرانی در بازار روبه رو شویم.

کشاورز درباره آخرین وضعیت واردات برنج گفت: بنابر آمار از ابتدای سال ۳۰۰ هزارتن برنج وارد کشور شده که ۴۰ هزارتن توسط بخش دولتی و مابقی خصوصی بوده است.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج ادامه داد: با توجه به آن که برنج های وارداتی مصرف شدند و منابعی برای طول دوره ممنوعیت نداریم، همچنین تمامی دست اندرکاران برنج ایرانی تلاش کردند که قیمت برنج ایرانی را به تعادل برسانند؛ بنابراین برقراری ممنوعیت ۴ ماهه واردات آسیب جدی به بازار برنج ایرانی و خارجی می زند به طوری که با گرانی مجدد برنج ایرانی، بازار دچار رکود می شود.

او گفت: با توجه به آسیب ممنوعیت ۴ ماهه واردات، پیشنهاد کاهش ۲ ماهه واردات را داده ایم که اکنون در حال بررسی است، همچنین محموله های واردشده در گمرک که منتظر تخصیص ارز هستند، پس از تخصیص باید ترخیص شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز
۱۴:۰۲ ۱۷ تير ۱۴۰۲
جهاد کشاورزی امسال جو هاشمی (برای نشا کاری) را کیلویی ۷۰ هزار تومان به کشاورزان فروخت هر کیلو جو ۶۰درصد برنج میدهد(بطور مخلوط شامل سر دانه و نیم دانه) حال فرض میکنیم در شرایط ایده‌آل تماماً سر دانه تولید شود و پرتی نداشته باشیم در نتیجه هر کیلو جو ۶۰۰گرم برنج تولید میکند پس قیمت برنج تولید شده شرایط ایده‌آل جهادکشاورزی کیلویی ۱۱۶۵۰۰ تومان می‌شود در اینجا هزینه کارخانه شالیکوبی بسته‌بندی سورتینگ جابجایی و ... لحاظ نشده است
از نظر تولید هم ارقام استاندارد برنج در هر ۱۰ متر مربع تقریباً ۲کیلو برنج مخلوط به کشاورز میدهد
آن فردی که گفت کشاورز در هکتار ۹تن محصول میگیرد اشتباه نکرده اشتباه شنیده ۹تن محصول به این شکل محاسبه میشود که در هر هکتار ۵ تا ۶ تن جو تر (مرطوب) ارقام پر محصول + ۳ تا ۴ تن کاه وکولوش است
این شکل محاسبه بیشتر برای مازندران است که عمدتاً کشاورزان کاه وکولوش خود را هم میفروشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۵ تير ۱۴۰۲
چرا قیمت برنج ۱۰ کیلویی پاکستان ۴۵۰ هزارتومان واینقدر گران است دم خروس را باور کنیم یا قسم .....را
برنج ایرانی که یرا مردم عادی آرزو شده که حتی بوی آنرا بکشند وزیر جهاد بسیار ناتوان عمل می‌کند چوب خشک جای او بود بهتر خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۵ تير ۱۴۰۲
واردات به تنهایی مهم نیست توضیع عادلانه هم مهمه
نه اینکه عین دو سال قبل توی ینادر زیر باران وسیل خراب بشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۳۷ ۱۵ تير ۱۴۰۲
برنج پارسال کشاورزان شمال داره توی انبارها خراب میشه، اینها تو فکر واردات هستند. به خدا قسم با قرض و بدهی زمین‌های امسال سبز شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۵ تير ۱۴۰۲
احتکار نکن ، خدا محتکران را دوست ندارد، نباید غذای مسلمانان را انبار کنید. از خدا شرم کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۵ تير ۱۴۰۲
برنج 120 هزارتومانی رو ک میتونه بخره؟ ارزونتر بدید مردم بخرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۵ تير ۱۴۰۲
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۵ تير ۱۴۰۲
اینایی که میگن همین الانم کشاورز با دلال کار می‌کنه...بهتره همون برنج تایلندی و پاکستانی بخورند..چون لیاقتشون همون برنجه...برنجهای گیلان و مازندران و صادر کنن...هرکس خواست برنج خوب بخره پولوشو پرداخت کنه...نه که بیاد اینجا چرت و پرت ب کشاورز بگه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۵ تير ۱۴۰۲
چقدر دوستانتون قاچاق وارد میکنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۵ تير ۱۴۰۲
بدبختی اینکه که نه تنها برنج...گندم و سویا و کلزا هم از کشاورزا مفت میخرن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۵ تير ۱۴۰۲
اینا فقطدبلدن ضعیف کشی کنند ساکت تر از کشاورز بدبخت کی پیدا میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۵ تير ۱۴۰۲
وقتی نمی توان برنج ایرانی خرید باید همیشه وارد شود .چه خبر است برنج ایرانی کیلوی ۱۰۰ هزار تومان باید دلال‌ها کنار بروند ودولت خودش برنج را توزیع کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۵ تير ۱۴۰۲
این باعث افتخار است؟؟؟؟ اگر توجه کنید هرسال بیشتر به آمار کسانی که پول خوردن برنج ایرانی رو ندارند ،افزوده میشه!!!! و این آمار باعث ننگ و خجالت دولت باشه ،نه افتخار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۵ تير ۱۴۰۲
گرانی برنج در راه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۵ تير ۱۴۰۲
یه سوالی ذهن من رو درگیر کرده آیا ژاپن و کره جنوبی هم برنج وارد میکنند؟
فکر کنم اونا هم جمعیت بیشتری دارند هم زمین کمتری!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۵ تير ۱۴۰۲
کره و ژاپن برنج رو وارد می کنن چون اصل دآمدشون از صنعت هست نه کشاورزی. چندین برابر کشاورزی از صنعت درآمد دارن. در ایران هم آب بجای برنج باید بره سمت صنعت فولاد چون ارز آوری بیشتری داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۵ تير ۱۴۰۲
سلام نگران نباشید با احداث اتوبان تهران شمال و تغییر کاربری زمین های کشاورزی شمال به مسکونی و زمینه سازی تغییر اقلیمی به بیش از 1000000 تن خواهد رسید . ( سنگی را نادانی در چاه می اندازد با صد ها دانا بیرون نمی آید )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۵ تير ۱۴۰۲
سلام ما کشاورزیم همان طوری که به قول خودشون قیمت برنج ایرانی رو به تعادل رسوندین. قیمت کود و سم و ماشین الات کشاورزی رو که از کشور چین وارد میکنید به تعادل برسونید(پارسال برنج رو به 120 هزارتومن رسوندن در صورتی که برنج دست کشاورز نبود و سودش رو دلال برد کشاورز پارسال همون اول کار 40 هزار تومانی فروخته بود، امسال هم برنج در انبارها مونده و از کشاورز چرا نمیخردند) دولت هزینه آب رو 3 برابر کرد. کشاورز نمی خواد محصولاش رو گرون بفروشه چون باید مصرف کننده قدرت خرید داشته باشه ، اما اقایان وارد کننده و دلال فقط به فکر سود و منفعتشون هستند(البته دولت هم در کنار آنها). در آخر همان طوری که دولت نفت میفروشه و برنج وارد میکنه نفت بفروشه و ماشین آلات کشاورزی و کود و سم برای کشاورز وارد کنه تا با قیمت کمتری تولید کنه و به دست مصرف کننده برسه. چرا توزیع کود رو امسال مدیریت نکردند و کود در بازار آزاد بود ولی دواتی نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۵ تير ۱۴۰۲
سلام و خسته نباشید کشاورزی یک اعتقاد است اما دولت مردان چون مومن نیستند فرق بین معتقد و بی اعتقاد (دلالی) را نمی فهمند مردم از شما کشاورزان تشکر می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۵ تير ۱۴۰۲
شمای کشاورزحاضری به همان قیمت که به دلال میدی به مردم بدی بخرند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۵ تير ۱۴۰۲
چطوره که پارسال برنج ۱۲۰هزارتومان دست دلال بود،ولی برنج امسال دست شما،پس مشخصه کشاورزا امسال میخواستن با قیمت خیلی بیشتر برنج روبه مردم بفروشن،من هم توی روستا هستم کسانی که شالی میکاران ازهر یک هکتار حداقل۳۰۰میلیون برداشت میکنن(۹تن برنج که کیلویی۳۴هزار فروختن)وبرای یک هکتار خیلی که خرج کنن۷۰ملیون هستش،پس سود خالص ۲۳۰میلیون برای هرهکتاراونم تو سه ماه،حالا. کارمند درسال چقدر میگیره؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۵ تير ۱۴۰۲
ناشناس ۱۱:۲۵
دهنتو ببند با اون سطح سوادت..هکتاری نه تن محصول میده؟؟تورو چه ب روستایی بودن...دهنتون این موقع ها باز میشه ...حرف نزنی نمیگن ک لالی..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۵ تير ۱۴۰۲
منم با شما موافقم اینا هدفشون از بین بردن زمین کشاورزی فک کن شعار سالشون حمایت از تولید ملی بود من ک دیگه تنم میلرزه از شعار اول سال بزار همین زمینا از بین بره تازه ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۵ تير ۱۴۰۲
برنج قبل برداشت پارسال به 120 رسیده بود(زمانی که کشاورز برنج درو نکرده بود)ما زمانی برداشت کردیم خیلی پایین تر از این قیمت ها بود و حتی خریداری هم نبود همان زمان بفروشیم . والا ما هکتاری 9 تن برداشت نمیکنیم (خیلی باشه 2 تن) نمی دونم منطقه شما کجاست؟ در منطقه ما تعداد کمی از کشاورزها هکتاری زمین دارند( یا اصلان زمین ندارن باید این رو در نظر بگیرید که حتی در هکتار تقسیم میشه بین صاحب زمین و کشاورز) . بعد کارش بسیار سنگینه وگرنه حقوق یک کارگر در مزرعه به 800 هزارتومن نمیرسید(االبته حقشونه) خیلی خوب بود مسولین یک روز کار سر مزرعه رو تجربه میکردن.
آخرین اخبار