۵۹۹ خانواده دارای سه فرزند در استان قزوین زمین رایگان دریافت می‌کنند

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با ثبت نام یک هزار خانواده دارای سه فرزند و بیشتر در سامانه تعداد ۵۹۹ خانواده واجد شرایط دریافت زمین رایگان در استان شناخته شده اند.

سید علی هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در مراسم جشن اهدای زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: جوانی جمعیت و تحکیم بنیان‌های خانواده برای آینده کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این راستا قانون حمایت از خانواده و جمعیت جوانی مصوب شده تا از خانواده‌ها و جمعیت جوانی به صورت ویژه حمایت شود.

وی افزود: در ماده ۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی مکلف شده امکان استفاده مجدد از امکانات دولتی مربوط به تأمین مسکن خانوار را برای خانواده‌ها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر فراهم کند و این خانواده‌ها می‌توانند فقط برای بار دوم از همه امکانات دولتی در این خصوص استفاده کنند.

هاشمی تصریح کرد: در ماده ۴ قانون به منظور تحقق بند «چ» ماده (۱۰۲) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دولت مکلف شده یک قطعه زمین یا واحد مسکونی حداکثر به میزان (۲۰۰) مترمربع منطبق با ضوابط حد نصاب تفکیک بر اساس طرح‌های هادی روستایی و شهری یا طرح‌های جامع و تفصیلی شهری مصوب برای ساکنین در روستا‌ها یا شهر‌های کمتر از ۵۰۰ هزار نفر پس از تولد فرزند سوم و بیشتر به صورت مشترک به پدر و مادر، در همان محل بر اساس هزینه آماده‌سازی فقط برای یکبار به صورت فروش اقساطی با ۲ سال تنفس و هشت سال اقساط اعطاء کند و سند مالکیت، پس از پرداخت آخرین قسط، ظرف حداکثر یک ماه، به مالکان تحویل داده می‌شود.

هاشمی یادآورشد: برای ساکنین شهر‌های بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، زمین یا واحد مسکونی با شرایط مقرر با اعلام ظرفیت توسط دولت مبنی بر وجود زمین یا واحد مسکونی در شهرک‌های اطراف یا شهر‌های جدید یا شهر‌های مجاور یا زادگاه پدر یا مادر مشروط به اینکه بالاتر از ۵۰۰ هزار نفر نباشد، به انتخاب پدر و در صورت فوت پدر، به انتخاب مادر، بر اساس آیین نامه اختصاص می‌یابد.

ثبت نام یک هزار نفر برای دریافت زمین رایگان

مدیرکل راه و شهرسازی اظهارداشت: در استان قزوین تعداد یک هزار نفر از خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر برای دریافت زمین رایگان در شهر‌ها و روستا‌ها ثبت نام کرده اند که تعداد ۵۹۹ نفر واجد شرایط شناخته شده اند.

هاشمی بیان کرد: تاکنون برای ۷۱ نفر از متقاضیان زمین تامین شده و تخصیص داده ایم و حدود ۴۰ قطعه زمین دیگر در حال کارشناسی است که به این تعداد اضافه خواهد شد.

این مسئول گفت: همه خانواده‌های پرجمعیت که برای استفاده از زمین‌های رایگان در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت در استان ثبت نام کرده اند می‌توانند صاحب خانه شوند و ما تلاش می‌کنیم به همه متقاضیان پاسخ دهیم.

هاشمی اظهارداشت: در همه شهر‌ها زمین و متقاضی داریم، ولی قرار نیست در مرکز استان هم این زمین تامین شود و اگر مشکل بود در شهر‌های اطراف زمین واگذار می‌کنیم.

وی بیان کرد: امیدواریم تا پایان شهریور ماه واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر انجام شود.

حمایت از مسکن کارگری

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در ادامه گفت: یکی دیگر از طرح‌های ما ساخت مسکن کارگری است و در این راستا هر کارفرما و فعال صنعتی که بخواهد برای کارگران خودش واحد مسکونی بسازد حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.

هاشمی گفت: واگذاری زمین حتی الامکان در محدوده‌های واحد صنعتی یا نزردیکترین مکان به کارخانه و کمک به ایجاد زیرساخت‌ها از مشوق‌های ما برای صنعتگران است تا برای کارگران خود خانه بلسازند.

وی اظهارداشت: در حال حاضر فقط یک شرکت کیان الماس الموت درخواست ساخت مسکن کارگری ارائه کرده و متقاضی بوده و برای ۴۰۰ واحد زمین داده شده و تلاش می‌کنیم برای آماده سازی زمین حمایت کنیم تا ساخت مسکن کارگری را آغاز کنند.

هاشمی افزود: در حد توان و ظرفیت مجود از سازندگان مسکن که توان اجرایی داشته باشند حمایت می‌کنیم.

در ادامه سند زمین رایگان به هشت خانواده دارای سه فرزند و بیشتر در اقبالیه اهدا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین زا ده
۱۵:۰۳ ۰۲ آبان ۱۴۰۲
سلام چرا خبری از زمین سه فرزندی نیست
Iran (Islamic Republic of)
فدایی
۱۲:۲۳ ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
سلام
لطفا اگر اطراف استان زمین میدید روستا نباشه
شهرهایی مثل مهرگان و الوند و بیدستان و زیباشهر خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
سلام
لطفا اگر اطراف استان زمین میدید روستا نباشه
شهرهایی مثل مهرگان و الوند و بیدستان و زیباشهر خوبه
Iran (Islamic Republic of)
الهیاری
۱۵:۱۰ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
من ساکن تاکستان هستم هنوز زمین ندادند میگن صبر کنید
تا کی؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۱ تير ۱۴۰۲
من قزوینم ۳ فرزندی ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ ثبت نام کردم شماره پروندم ۵۹ هستش هنوز بهم زمین ندادن یکسره بین راه و شهرسازی و نظام مهندسی دارن پاسکاریمون میکنن لطفا پیگیری کنید با تشکر
آخرین اخبار