رومانی: آماده تبدیل شدن به مرکز آموزش خلبانان اف ۱۶ هستیم

رومانی از آمادگی خود برای تبدیل شدن به مرکز آموزش خلبانان اف ۱۶ برای اعضای ناتو و اوکراین خبر داد.

آمریکا و متحدانش از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تاکنون حمایت‌های گسترده‌ای از کی یف انجام داده اند. با این حال، با وارد شدن جنگ به هفدهمین ماه خود و جنگ فرسایشی که در آن روسیه دست بالا را دارد، درخواست‌های مقامات اوکراینی از غرب برای دریافت تسلیحات پیشرفته تر، در حال افزایش است. دریافت جنگنده اف ۱۶ یکی از این درخواست هاست. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، رومانی از آمادگی خود برای تبدیل شدن به مرکز آموزش خلبانان اف ۱۶ برای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خبر داد. 

بخارست بر این باور است به دلیل ظرفیت‌هایی که این کشور دارد می‌تواند به مرکزی برای آموزش خلبانان اف ۱۶ در اروپا تبدیل شود. در این میان، آموزش خلبانان اوکراینی از جمله برنامه‌های رومانی است. این کشور که عضو اتحادیه اروپا و سازمان ناتو است، از زمان آغاز جنگ اوکراین به دلیل داشتن مرز ۶۵۰ کیلومتری با این کشور، بودجه نظامی خود را از ۲ درصد تولید ناخالص داخلی به ۲.۵ درصد افزایش داده است. 

در خبری دیگر، نیوزیلند از درخواست اوکراین برای پیوستن به سازمان همکاری‌های ترانس پسفیک خبر داد. 

در یک خبر دیگر نیز، رئیس سازمان جاسوسی ارتش اوکراین اعلام کرد تهدید حمله روسیه به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا، بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا در حال کاهش است، اما تا زمانی که این نیروگاه در اشغال ارتش روسیه است، خطر بروز خرابکاری در این سایت هسته‌ای و نشت هسته‌ای در منطقه وجود دارد.

از زمان آغاز جنگ اوکراین تاکنون دو طرف مخاصمه بار‌ها یکدیگر را به تلاش برای خرابکاری در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا متهم کرده اند. انفجار سد کاخوفکا و جاری شدن سیل در خرسون باعث ایجاد نگرانی درباره وقوع اقدامات مشابه احتمالی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار