خانواده‌ها برای ثبت نام کلاس‌های ورزشی از اداره ورزش وجوانان اردکان استعلام بگیرند

رئیس اداره ورزش و جوانان اردکان گفت: خانواده‌ها قبل از ثبت نام فرزندان خود با استعلام از اداره ورزش و جوانان از قانونی بودن فعالیت باشگاه‌ها، اماکن ورزشی و مربیان مورد نظر مطمئن شوند.

علیرضا محمدی خرم دشتی رئیس اداره ورزش و جوانان اردکان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه کار سرکشی و نظارت بر نحوه فعالیت مجموعه‌های ورزشی در طول سال به خصوص در تعطیلات تابستان از سوی اداره ورزش و جوانان به جد پیگیری و اقدام می‌شود گفت: با توجه اتفاقات خوب در ورزش حرفه‌ای اولویت برنامه‌ای اداره ورزش و جوانان، ورزش سلامت محور و همگانی و برای هیات‌های ورزشی توسعه ورزش قهرمانی در اولویت خواهد بود.

او با اشاره به اینکه فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی گسترده در سطح شهرستان صورت گرفته است تصریح کرد: ارتقا فرهنگ ورزش شهرستان در حضور گسترده و استقبال از برنامه‌های ورزشی، جشنواره‌ها، همایش ها، کلاس‌های آموزشی، استعدادیابی و کارگاه‌های تخصصی و دوره‌های آموزشی نمود دارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان اردکان با اشاره به اینکه طرح‌های ملی فراغت بانوان با ورزش، سی دقیقه تا نشاط و تندرستی، مسابقات کارمندی، غربالگری ساختار قامتی و حرکات اصلاحی، طرح طبیعت گردی، جام نشاط و تندرستی، جام پرچم و تولید محتوای آموزشی دراین شهرستان اجرایی شده است اظهار داشت: تفاهم نامه همکاری با ارگان‌ها درخصوص ارتقا سلامت امضاء شده است و نیز رایزنی، تجهیز و استفاده از فضای حسینیه‌های حضرت ابوالفضل (ع) خیابان صدراباد، بین الحرمین شریف آباد، کانون قرآن و ... برای گسترش ورزش محلات انجام گرفته است.

محمدی یادآور شد: فضا‌های ورزشی اداره ورزش و جوانان این شهرستان سال ۱۴۰۱ در حوزه روستایی رشد داشته است و در حال حاضر تعداد ۳۵ سالن سرپوشیده ورزشی و پنج مجموعه ورزشی در سطح شهرستان فعال است که می‌توان به مجموعه ورزشگاه آزادی، مجموعه طراوت، مجموعه شهید افخمی کوشکنو، تختی، مجموعه شهدای صدرآباد و مجموعه ورزشی رباط پشت بادام، ورزشگاه عقدا و مجموعه سلامت احمدآباد اشاره کرد.

او یادآور شد: در حوزه روستایی ۲ نمایندگی در عقدا و خرانق، ۶ سالن ورزشی و ۱۴ زمین و چمن مصنوعی روستایی و ۱۷ خانه ورزش روستایی در سه بخش مرکزی، عقدا و خرانق ایجاد شده است.

در حوزه قهرمانان ورزشی نیز شهرستان اردکان در سال‌های اخیر به طور متوسط سالانه بیش از ۳۰ چهره ورزشی از دختران و پسران در رده‌های مختلف سنی در سطح کشور، بین المللی و آسیایی، معرفی کرده است که در این زمینه در استان پیشرو بوده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان اردکان با بیان ینکه تعداد تیم‌های حاضر در عرصه ملی و بین المللی شامل، ۱۴ تیم لیگ برتر، والیبال، فوتبال ساحلی رده جوانان بزرگسالان لیگ دسته یک فوتسال، فوتبال ساحلی، آکروژیم، والیبال، دوومیدانی، شمشیربازی اقایان بانوان نوجوانان جوانان بزرگسالان می‌باشد تصریح کرد: تعداد مدال آوران ملی سال جاری شامل، ۱۲ مدال بین المللی ۳۰ کشوری، ۱۰ مورد دعوت به اردوی تیم ملی و بیش از ۱۵۰ مقام استانی است.

محمدی گفت: مهمترین رشته‌ها در کسب مدال: دوومیدانی، شمشیربازی، بدمینتون، پاراتنیس روی میز، کاراته، تکواندو، کشتی، اتومبیلرانی است.

 او در ادامه به آمار جوانان در این شهرستان اشاره کرد و عنوان نمود: جوانان ۱۸ الی ۳۵ سال به تفکیک جنسیت، ۱۰ هزار و ۹۱۵ نفر دختر و ۱۱ هزار و ۵۹ نفر پسر می‌باشد که مسلما به امکانات ورزشی قابل توجهی نیاز دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار