۱۰۰ کتابخانه عمومی کشور در حال باز طراحی است

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: ۱۰۰ کتابخانه عمومی با توجه به تغییرات جمعیتی مناطق در حال بازطراحی است.

محمدرضا هراتی روز یکشنبه در بازدید از طرح کتابخانه مرکزی خرم آباد افزود: با توجه به ارتقای بعضی از شهرستان‌ها به شهر و افزایش جمعیت آنها، ۱۰۰ کتابخانه به فراخور تغییرات در روند باز طراحی قرار دارند.

وی به روند سخت طراحی و بودجه مورد نظر کتابخانه‌ها اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در بازطراحی ها تمام خدمات نوین مد نظر قرار دارد، یک نهضت در ارائه خدمات کتابخانه‌های عمومی کشور ایجاد خواهد شد که بخش مهمی از تحقق این هدف به پیگیری مداوم استان ها بستگی دارد.

وی اضافه کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مطابق با استانداردهای جهانی در حوزه فرهنگی فعالیت می کند چراکه بخش بین الملل کتابخانه‌ها پایگاه های فرهنگی اجتماعی هستند.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همچنین گفت: برنامه ریزی برای افتتاح سه کتابخانه مرکزی در کشور طی سال جاری انجام شد که یک مورد تاکنون بهره‌برداری شده است و مراکز لرستان و گیلان نیز تا پایان سال افتتاح می شود.

هراتی با بیان اینکه مقدمات و آماده‌سازی افتتاح و بهره‌برداری رسمی کتابخانه مرکزی خرم‌آباد فراهم شده است است افزود: با توجه به چند مرحله بازدید همکاران و زیست‌بوم منطقه، نکاتی درباره بازطراحی کتابخانه مرکزی خرم‌آباد مد نظر قرار گرفت که ایجاد فضاهای متناسب برای کودکان و نوجوانان، بخش استان‌شناسی و سالن‌های مطالعه در حال انجام است و فاز اول این پروژه امسال در اختیار کتاب دوستان قرار می گیرد.

ایجاد کتابخانه مرکزی خرم‌آباد به عنوان بزرگترین پروژه فرهنگی استان در دستور کار قرار دارد که فاز اول این طرح با چهار هزار مترمربع زیربنا اجرا و ۱۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات آن هزینه شده و همزمان بازسازی و بازطراحی این کتابخانه باتوجه به اِلمان های محلی در دست انجام است.

۵۸ کتابخانه همگانی با بیش از ۳۱ هزار عضو در لرستان فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.