ظرفیت ۴۸ مگاواتی تولید انرژی دستگاه‌های دیزل ژنراتور سیستان و بلوچستان

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت تولید برق دستگاه‌های دیزل ژنراتور این استان، ۴۸ مگاوات است که با بهره مندی از این ظرفیت می‌توان نقش مهمی در مدیریت مصرف انرژی داشت.

محمد رئیسی  با بیان اینکه این میزان ظرفیت از طریق ۱۱۳ دستگاه دیزل ژنراتور سطح استان قابل بهره برداری است، اظهار کرد: وارد مدار شدن این تعداد دستگاه دیزل ژنراتور نقش مهمی در تامین برق مطمئن و پایدار و گذر موفق از پیک تابستان خواهد داشت.

وی ادامه داد: دستگاه‌های دیزل ژنراتور در ساعت پیک مصرف برق، ضمن تامین برق مورد نیاز دستگاه و سازمان خود، یاریگر صنعت برق در تامین برق پایدار مشترکان خانگی و حساس هستند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سهم بزرگی از مصرف برق در پیک تابستان، در حوزه مشترکان اداری است، بیان کرد: طبق مصوبه هیئت وزیران تمامی ادارات و سازمان‌ها ملزم به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعات اداری و کاهش ۶۰ درصدی مصرف برق در ساعات غیراداری طبق مصرف سال ۱۴۰۰ هستند.

وی ادامه داد: سازمان‌های اداری می‌توانند با استفاده از دستگاه‌های دیزل ژنراتور ضمن تامین برق مورد نیاز خود، نقش مهمی در عبور موفق از پیک تابستان داشته باشند.

وی گفت: عدم سرویس به موقع دیزل ژنراتور‌ها و تحویل ندادن سوخت به این دستگاه‌ها از مشکلات اساسی در استفاده نکردن از این ظرفیت مهم است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی به ویژه مراکز حیاتی و حساس، موظف به تجهیز و آماده به کاری دستگاه‌های دیزل ژنراتور و تامین برق اضطراری هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار