۳۰۰ نقطه کهگیلویه وبویراحمد مجهز به ژنراتور‌های پشتیبان برق است

مدیرپدافند غیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۰۰ نقطه استان مجهز به ژنراتور‌های پشتیبان برق است تا در زمان بروز بحران‌های احتمالی از این تجهیزات استفاده شود.

ژنراتور (مولد الکتریکی) به ماشینی گفته می‌شود که از طریق القای الکترومغناطیسی انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند.

علی روانگرد  به مناسبت هفته پدافندغیرعامل افزود: ۵۲ مورد از این تجهیزات در مراکز حساس مانند بیمارستان‌ها و دستگاه‌های خذمات رسان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارذ.

وی تاکید کرد که تجهیز مراکز حساس به دستگاه‌های ژنراتور پشتیبان به منظور وارد شدن برق هنگامه قطع برق در وقوع بحران پیش بینی شده است.

مدیرپدافند غیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه قطع برق در مراکز درمانی می‌تواند تهدید کننده جان بیماران باشد تصریح کرد: میزان آمادگی پشتیبانی ژنراتور‌های برق مراکز حساس به صورت منظم پایش می‌شود.

روانگرد عنوان کرد: به منظور سنجش آمادگی ژنراتور‌های پشتیبان امروز همزمان با هقته پدافند غیرغامل در مواقع بحران دوازدهمین دوره رزمایش آماده به کاری مولد‌های برق اضطراری مراکز حیاتی حساس در استان برگزار شده است.

مدیرپدافند غیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در این رزمایش میزان آمادگی پنج مرکزحساس از سوی پنج گروه کارشناس در قالب تیم‌های سه نفره ارزیابی شده است.

وی هدف از برگزاری این مانور را تمرین نیروی انسانی و آزمایش تجهیزات با هدف تامین به موقع انرژی برق برای ادارات و نهاد‌های حساس و حیاتی در زمان بروز بحران‌های احتمالی عنوان کرد.

روانگرد تاکید کرد:موضوع تمرین تامین انرژی برق برای اماکن و زیرساخت‌های حساس و حیاتی شهر‌های استان در زمان بروز بحران‌های احتمالی از مباحث مهم مورد تاکید در پدافند غیرعامل است، زیرا فعالیت بسیاری از تاسیسات و زیرساخت‌ها به تامین انرژی برق وابسته است و ما باید با آموزش نیروی انسانی و تامین تجهیزات لازم برای تامین برق اضطراری این نقاط، آمادگی لازم را داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار