مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی از پرداخت ۷۱ میلیارد تومان زکات در سه ماهه اول امسال در استان خبر داد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی و مسئول دبیرخانه زکات استان گفت: میزان زکات مشخص شده استان در سال گذشته ۱۵۴ میلیارد تومان بود که مردم استان با پرداخت ۱۶۴ میلیارد تومان زکات، پایبندی خود را به اعتقادات اسلامی نشان دادند.

سلم آبادی که در شورای زکات خراسان رضوی در روستای فراشیان شهرستان جغتای سخن می گفت، افزود: برای امسال پیش بینی شده ۲۰۱ میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شود که در سه ماه گذشته با وجود اینکه استان از نظر بارش و نزولات آسمانی وضعیت خوبی نداشته است اما مردم ۷۱ میلیارد تومان زکات پرداخت کرده اند که با روند کنونی احتمالا بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان زکات تا پایان سال جمع شود.

وی بیان کرد: از محل دریافت زکات بیش از ۲۴۲ خدمت شامل آزادی  ۱۹ نفر زندانی، اهدا جهیزیه، توزیع بسته‌ های کمک معیشتی و غیره انجام شده است.

در ادامه این جلسه آیت لله عالمی عضو شورای زکات کشور و عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات قرآن و روایات اسلامی گفت: از اولین آیات قرآن که در مدینه بر پیامبر اسلام نازل شد آیاتی درباره زکات بود که بر اساس این آیات، کسی که صدقه و زکات پرداخت کند، خداوند و رسول و آلش بر او درود می‌ فرستند.

در حاشیه این مراسم مسجد جامع امام رضا (ع) و مهدیه و پارک این روستا که با پرداخت زکات  ساخته شده است در زمینی به مساحت ۲۲ هزار متر مربع به بهره برداری رسید.

این مسجد ۷۰۰ متر مربع زیربنا دارد و مهدیه و پارک کودک هم به ترتیب ۷۵۰ متر مربع و ۷۰۰ متر مربع زیربنا دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.