رئیس سازمان هیات و تشکل‌های دینی:

نوحه، مظلوم و در حاشیه نیست

حجت‌الاسلام و المسلمین باباخانی گفت: نوحه مظلوم و در حاشیه نیست، بلکه همیشه در متن است و متاسفانه همیشه نوحه‌سرایان در حاشیه بودند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مجید باباخانی، رئیس سازمان هیات و تشکل‌های دینی درباره کنگره ملی نوحه گفت: نقش محرم و صفر در حفظ محتوای دینی ما بی‌بدیل است. در این بین، نهاد هیات جایگاه ویژه‌ای دارد و مهمترین مجموعه مردم‌نهاد کشور است. نوحه موثرترین بخش محتوایی هیات را شکل می‌دهد. وقتی بزرگان تاریخ و کشور ما می‌خواهند با محتوا ارتباط برقرار کنند، از نغمات بهره می‌گیرند. 

رئیس سازمان هیات و تشکل‌های دینی افزود: وقتی همه ما به سراغ خصوصی‌ترین احوالات خود می‌رویم، می‌بینیم نغمات در احساسات ما تاثیر دارد و بسیاری از مفاهیم بلند به وسیله آوا‌ها به مخاطب منتقل می‌شود. اگر این هنر متعالی نبود، نمی‌توانستیم بسیاری از مفاهیم را از جمله مفاهیم عرفانی و مفاهیم عمیق دینی را به مخاطب منتقل کنیم. 

به گفته وی، هدف از راه‌اندازی کنگره ملی نوحه ایجاد بستری است، تا کار‌های فاخر تولید شده منجر به بهتر دیدن شدن نوحه شود و زمینه نقد و بررسی آن‌ها فراهم شود. 

حجت‌الاسلام و المسلمین باباخانی توضیح داد: اگرچه مردم توجه بسیاری به موضوع نوحه دارند و نوحه موثرترین و محتوایی‌ترین بخش هیات است، ولی نوحه‌سرا قشر مظلومی است، که کارهایش بر زبان و جانش جاری است و کمتر دیده می‌شود. کنگره ملی نوحه باعث می‌شود به نوحه‌سرا توجه شود و با انتخاب کار‌های فاخر‌ها از سوی اساتید قله‌های نوحه شناسایی شود. بنابراین، نوحه مظلوم و در حاشیه نیست، بلکه همیشه در متن است. متاسفانه همیشه نوحه‌سرایان در حاشیه بودند.

برچسب ها: متن نوحه ، هیئت مذهبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار