میزان خرید تضمینی گندم آذربایجان غربی به بیش از ۱۹۰ هزار تن رسید

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: میزان خرید تضمینی گندم با رشد ۳۰ درصدی به بیش از ۱۹۰ هزار تن رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جلسه برنامه ریزی طرح جهش تولید در دیم زار‌ها برای سال زراعی ۱۴۰۲_۱۴۰۳، گفت: از آغازخرید گندم از کشاورزان، میزان خرید تضمینی گندم در استان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با رشد ۳۰ درصدی به بیش از ۱۹۰ هزار تن رسید.

خسرو شهبازی  افزود: برنامه ابلاغی کشت گندم در راستای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها در سطح استان، ۲۹۱ هزار و ۵۰۰ هکتار در ۱۸ شهرستان بوده که در یک هزار و ۳۳۳ روستا در سال زراعی جاری اجرایی شد.

وی اظهار کرد: در این راستا ۷۰ تن بذر به کشاورزان مشارکت کننده داده شده و ۲۸۲ دستگاه ادوات کشاورزی هم با ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات اعطایی خریداری شده‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه این طرح به مدت دو سال در سطح کشور اجرا می‌شود، اضافه کرد: برای سال زراعی جدید نیز ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان در برنامه کشت قرار دارد.

شهبازی با بیان اینکه هشت کمیته برای این منظور در استان تشکیل شده‌است، بیان کرد: کمیته ماشین آلات، غلات، دانه‌های روغنی، نیروی انسانی، علوفه و تغذیه مزارع و حبوبات از جمله این کمیته‌ها هستند.

نام نویسی برای دریافت کود یارانه‌ای از اول مرداد ماه آغاز می‌شود

وی با اشاره به به اینکه نام نویسی برای دریافت کود یارانه‌ای از اول مرداد ماه آغاز می‌شود، ادامه داد: در ۲۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان مبارزه با علف‌های هرز و در ۲۱۰ هزار هکتار نیز مبارزه با پوره سن و سن مادری غلات انجام شده‌است.

این مسئول با اشاره به افزایش دو و نیم برابری سطح بیمه مزارع تحت پوشش اجرای این طرح در مقایسه با سال گذشته، گفت: مجموع اعتبار تخصیصی هزینه شده، برای اجرای طرح جهش تولید در سال زراعی جاری در حدود ۳۰۵ میلیارد ریال بود.

 طرح جهش تولید در دیمزار‌ها برای کشت محصولات مهم و راهبردی از جمله گندم و جو، حبوبات، دانه‌های روغنی و در راستای تامین امنیت غذایی، ایجاد اشتغال پایدار کشاورزان، استفاده بهینه از آب سبز و صرفه‌جویی در استفاده از منابع آبی با همکاری ستاد اجرای فرمان امام خمینی (ره) و جهادکشاورزی در دست اجراست.

در راستای اجرای این طرح برنامه‌های حمایتی و تشویقی از جمله ارائه آموزش رایگان به کشاورزان، یارانه بیمه محصولات کشاورزی و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، پرداخت یارانه کود و سایر نهاد‌ها از جمله سم و بذر و تامین تجهیزات و ادوات کشاورزی از محل اعتبارات تشویقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به کشاورزان اعطاء می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.