عباسی خبر داد؛

اطلاع رسانی جزئیات کامل نشست اقتصادی ایران و آذربایجان در روز‌های آینده

استاندار گیلان گفت: جزئیات کامل نشست مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در شهر مرزی آستارا، طی روز‌های آینده اطلاع رسانی می‌شود.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان گفت: نشست مشترک اقتصادی ایران و کشور همسایه جمهوری آذربایجان در شهر مرزی آستارا نقطه عطفی برای توسعه مناسبات و همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های گوناگون اقتصادی و تجاری و دیگر زمینه‌ها است.

او با بیان اینکه این نشست تاکنون نتایج بسیار خوبی داشته است، افزود: جزئیات کامل این نشست طی روز‌های آینده اطلاع رسانی می‌شود.

به گفته استاندار گیلان، در دو، سه سال اخیر با توجه به شرایطی که بین جمهوری ایران و آذربایجان وجود داشت، نشست امروز در سطح بالایی برگزار شد.

عباسی تصریح کرد: در این نشست در خصوص مرز‌های مشترک، بارانداز مربوط به راه آهن، پل آستاراچای و پل قدیمی که بخشی از آن تخریب شده بود و سایر مرز‌های آبی و مشترک تا جلفا و نخجوان تبادل نظر شد.

او تأکید کرد: در بخش‌های مختلف همه کارشناسان مربوطه نظر دادند و کمیته‌ها و کارگروه‌هایی در حوزه‌های مختلف اعم از اقتصادی، آب، انرژی و راه آهن و سایر زیرساخت ها، امنیتی و دفاعی تشکیل شد و با مذاکراتی که انجام شد؛ افق روشنی برای ترانزیت کالا‌ها و افزایش ظرفیت ورود و خروج کالا‌ها پیش بینی می‌شود.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان

استاندار گیلان افزود: امید است شاهد افزایش ظرفیت ورود و خروج کامیون‌ها با ارتقاء سطح امکانات گمرکی باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.