آزادسازی ۱۸۴ هکتار از اراضی راکد شهرک‌‎های صنعتی قزوین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: ۱۸۴ هکتار از اراضی راکد و معطل شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان آزادسازی شده است.

رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: ۱۸۴ هکتار از اراضی راکد و معطل شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون آزادسازی و بازپس گرفته شده است.

صفاری افزود: این میزان آزادسازی اراضی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین بی سابقه بوده است.

این مسئول اظهار کرد: در مدت یاد شده پنج شورای حل اختلاف و داوری در شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین تشکیل شده که منجر به رسیدگی به ۹۴ پرونده در خصوص اراضی راکد واگذار شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: در شورای یاد شده ۳۰ قرارداد واگذاری اراضی به سرمایه گذاران که به تعهدات خود در زمینه ساخت و ساز واحد‌های تولیدی عمل نکرده بودند، فسخ شد.

وی اظهار کرد: کارگروه پایش قرارداد‌های راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین به دنبال دستور استاندار از سال گذشته فعال شده است تا در خصوص اعمال قانون بازپس گیری اراضی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و جلوگیری از دلالی و سوء جریانات اقدامات لازم را انجام دهد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: در همین راستا مقرر شد تا نقل و انتقال قرارداد‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با استفاده از وکالتنامه‌های مدنی ممنوع شود.

این مسئول گفت: در مدت زمان یاد شده همچنین ۷۰۰ فقره اخطار مکتوب و اظهار نامه قضایی جهت فعال سازی قرارداد‌های راکد برای افرادی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین زمین دریافت کرده اند، صادر شده است.

صفاری با بیان اینکه اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی با هزینه دولت و از منابع عمومی کشور آماده سازی و دارای زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق، گاز و راه می‌شوند، اظهار کرد: اجازه نمی‌دهیم این زمین‌ها به محلی برای سودجویی و دلال بازی سودجویان تبدیل شوند.

وی اظهار کرد: اهلیت سرمایه گذارانی که متقاضی دریافت زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قزوین هستند با جدیت بررسی می‌شود با این حال افراد در صورت واجد شرایط بودن امکان تحویل زمین را دارند، اما اگر به تعهدات خود در زمینه ساخت و ساز واحد‌های تولیدی عمل نکنند مطابق قانون زمین واگذار شده از آنان بازپس گرفته می‌شود.

استان قزوین علاوه بر یک شهر صنعتی دارای ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.