بورل: روسیه از گرسنگی به عنوان یک حربه استفاده می‌کند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از روسیه به دلیل عدم تمدید توافقنامه صادرات غلات اوکراین انتقاد کرد.

عدم تامین منافع روسیه از توافقنامه صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه باعث شد همزمان با پایان یافتن زمان این توافق در روز گذشته، مسکو حاضر به تمدید آن نباشد. ناتوانی روسیه برای صادرات اقلام کشاورزی و کود شیمیایی به دلیل تحریم‌های بانکی غرب، دلیل اصلی نارضایتی مسکو است. اکنون کشور‌های غربی که خود مسبب شرایط موجود بوده اند لب به اعتراض در این زمینه گشوده اند. 

به گزارش تله تریدر، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (سه شنبه) اعلام کرد: روسیه با عدم تمدید توافقنامه صادرات غلات اوکراین از دریای سیاه در حال استفاده از حربه گرسنگی به عنوان یک اسلحه است. 

وی با انتقاد از مقامات روسی به دلیل بی توجهی به افزایش بهای مواد غذایی و نیز گرسنگی جهانی به دلیل عدم صادرات محصولات کشاورزی اوکراین، خاطر نشان کرد: اقدام مسکو می‌تواند در مجمع عمومی سازمان ملل مورد بررسی قرار گیرد. ما در این باره عقب نخواهیم نشست و به شکوه و گلایه قناعت نخواهیم کرد. 

از آنجا که روسیه عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل بوده و به دلیل داشتن حق وتو می‌تواند هر گونه قطعنامه علیه خود را وتو کند. از این رو، آمریکا و متحدان غربی اش به دنبال مطرح کردن این موضوع در مجمع عمومی سازمان ملل هستند. این در حالی است که قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل غیرالزام آور بوده و قدرت اجرایی قطعنامه‌های شورای امنیت را ندارد. 

وزیر کشاورزی لهستان نیز با حمله به روسیه به دلیل عدم تمدید توافقنامه صادرات غلات، مسکو را متهم به استفاده از غلات به عنوانی سلاحی علیه غرب کرد. وی از اتحادیه اروپا خواست اقدامات لازم به منظور صادرات زمینی محصولات کشاورزی اوکراین از طریق کشور‌های همجوار را میسر کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۹:۰۵ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
نه که امریکا و اروپا از پول به عنوان حربه نظامی برای کشورگشایی بی سروصدا استفاده نمی کنند. خاک تو سر اروپا که تو از طرفش سخنوری می کنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۷ تير ۱۴۰۲
ای شارلاتان های حقه باز شما ها از توافق غلات 90 % برای پر کردن انبار غلات اروپا استفاده میکنید 5 - 6 % را به افریقا و جاهای دیگر میفرستید .حالاهم که مظلوم نمایی میکنید دول غربی = وحشی های تروریست اتو کشده ادکلن زده جنایت پیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۷ تير ۱۴۰۲
هر چند از روس‌ها دل خوش نیستم ولی این مردک کذاب بورل از کذب گویی خسته نمیشه چون معاون شیطان هست نه وجدانی داره نه جوانمرد و راستگو هست
آخرین اخبار