فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی:

حماسه پنجم مرداد نشان از حضور چشمگیر مردم استان مرکزی در دفاع مقدس است

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: حماسه‌های پنجم مرداد نشان از حضور چشمگیر مردم اراک و این استان در دوران دفاع مقدس است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی روز شنبه در نشست گرامیداشت پنجم مرداد روز ایثار و مقاومت شهر اراک گفت: پنجم مرداد ماه یادآور رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و اقتدار مردم و رزمندگان شهر اراک در دوران دفاع مقدس است و تقارن این روز با ایام عزاداری امام حسین(ع) و عاشورای حسینی اهمیت فراوانی دارد.

وی ادامه داد: حماسه‌های پنجم مرداد به عنوان یک مسئله هویت‌ساز مطرح است و نشان از حضور چشمگیر مردم اراک و استان مرکزی در دفاع مقدس و نقش موثر آنها در پیروزی‌ها است و بازگو کردن و تبیین این حماسه‌ها برای نسل جدید ضروری است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: در راستای گرامیداشت حماسه‌های پنجم مرداد اراک و ۲۰۷ شهید والامقام در این روز بزرگ و حماسی از ابتدای سال‌جاری برنامه‌های مختلفی با عنوان پنج، پنج آغاز شده‌است.

سردار کریمی افزود: آیین باشکوه گرامیداشت پنجم مرداد و روز ایثار و مقاومت شهر اراک روز چهارشنبه چهارم مرداد سال جاری از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح در مصلی بیت المقدس برگزار می‌شود و سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مهمان ویژه این مراسم است.

وی ادامه داد: اجرای گروه سرود ۲۰۷ نفره نوجوانان به یاد ۲۰۷ شهید والامقام پنجم مرداد، برنامه‌های تبیینی از جمله داستان‌نویسی، تولید محتوا و یادواره‌های خانگی و محله‌ای از دیگر برنامه‌های مهم است.

استان مرکزی ۶۲۰۰ شهید والامقام در راه استان و انقلاب اهدا کرده‌است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.