پست در مسیر هوشمندسازی و تحول دیجیتال / رتبه ۵۲ پست ایران در دنیا

مدیر عامل شرکت ملی پست گفت: هوشمند سازی پست سبب کاهش اجرای فرآیند های پستی می شود.

محمود لیائی با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر گفت: در حال حاضر ۲۰ خطوط مستقیم بین استانی داریم تا مرسوله ها سریع تر به مقصد برسند. هدف نهایی این است که مشخص شود مرسوله توسط چه کسی ارسال  می شود و در چه زمانی به دست گیرنده می رسد.

او بیان کرد: هوشمندسازی پست سبب کاهش اجرای فرآیند های پستی می شود. هزینه های دریافتی از مردم بابت ارسال مرسوله کم است و تعرفه ها نسبت به تورم افزایش نداشته است بنابراین با هوشمندسازی می توانیم سالیانه تعرفه پستی را پنج درصد کاهش دهیم.

وی اظهار کرد: هرچقدر سرانه پستی را بالا ببریم، هزینه های تمام شده کاهش پیدا می کنند.

مدیر عامل شرکت ملی پست گفت: تمام ماموران پستی مجهز به جی پی اس هستند و موقعیت آن ها لحظه‌ای ثبت می‌شود. ۳ درصد توزیع مرسوله ناموفق، در کشور داریم. شرکت پست در حال بروزرسانی آدرس‌ مشترکان است.

او بیان کرد: هرگونه اشتباه از طرف پست مانند شکستگی ایجاد شود ما در سامانه غرامت اقدام به پرداخت خسارت خواهیم کرد.۷۰۰ موتور پست به برقی تبدیل شده است. در کشور ۱۲ هزار موتور برای توزیع مرسوله داریم که باید به موتور برقی تبدیل شوند.

لیائی گفت: پست ایران در رتبه ۵۲ در بین کشورهای دنیا قرار دارد، جایگاه ایران در حوزه پست مناسب است اما جایگاه ایران از نظر سرانه پستی مناسب نیست. 

به گفته وی، عمده ارتباط مردم با پست در زمینه بسته‌های  پستی است، بعد از ایام کرونا مردم به خرید اینترنتی روی آوردند. ۸۰ درصد بسته ها به صورت کارتنی و ۲۰ درصد به صورت پاکت های نامه است که نشان دهنده گسترش تجارت الکترونیکی است.

او بیان کرد: برنامه یک ساله ای را برای تحول دیجیتال هوشمند در پست در نظر گرفته ایم، تغییر زیرساخت ها همراه با هوشمند سازی می تواند جایگاه ایران را در دنیا بهبود بخشد. به طور میانگین یک میلیارد مرسوله پستی در کشور جا به جا می کنیم و برنامه ریزی کرده ایم تا این آمار در ۲۰ سال آینده به ۱۰۰ میلیارد مرسوله پستی در سال برسد. 

او بیان کرد: ۲۸ هزار نقطه پستی در کشور داریم که حدود ۱۲۰۰۰ نقطه برای شرکت پست و بقیه متعلق به بخش خصوصی است.

برچسب ها: پست ، هوشمندسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار