مدیر عامل شرکت پست:

ازسرگیری تبادلات پستی بین المللی ایران با ۵۱ کشور جهان

رمضانعلی سبحانی‌فر مدیرعامل شرکت ملی پست در جریان بازدید از مرکز مبادلات پست بین المللی فرودگاه امام خمینی (ره) از شروع دوباره تبادلات پستی میان ایران و ۵۱ کشور دیگر خبر داد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در بازدید رمضانعلی سبحانی‌فر مدیرعامل شرکت ملی پست کشور که صبح امروز ۲۵ شهریور ماه با همراهی بهزاد اقبال‌خواه عضو هیئت مدیره، حسن عمیدی سرپرست دفتر ارتباطات و امور بین‌الملل، علی اکبر هادوی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و حمیدرضا آقاجانی مدیرکل مرکز تجزیه و مبادلات انجام شد، مدیرعامل با کارکنان بخش‌های مختلف دیدار و گفتگو کرد و در جریان مسائل آن‌ها قرار گرفت.

سبحانی‌فر همچنین از قسمت‌های مختلف پست‌های وارده و صادره خارجه در مرکز مبادلات پست بین المللی فرودگاه امام خمینی (ره) بازدید و روند پردازش و سیر مرسولات را مورد بررسی قرار داد.

مدیرعامل شرکت پست در حاشیه این بازدید گفت: مردم می‌توانند کالا‌های خود را به ۵۱ کشور عضو اتحادیه جهانی پست از طریق پست هوایی ارسال کنند.

سبحانی‌فر با اشاره به اینکه پیش از شیوع ویروس کرونا پست ایران کالا و مرسولات مردم را به مقصد ۱۲۳ کشور عضو اتحادیه جهانی پست ارسال می‌کرد افزود: با شیوع ویروس کرونا در جهان، ارتباطات پست بین المللی اعضای اتحادیه جهانی پست دچار اختلال و توقف شد، اما خوشبختانه از حدود دو هفته قبل، به مرور کشور‌های مختلف مرسولات پستی را به ایران ارسال و مرسولات پستی ایران را پذیرش می‌کنند که تا امروز این تعداد به ۵۱ کشور رسیده است.

ازسرگیری تبادلات پستی بین المللی ایران با ۵۱ کشور جهان

فوت ۵ نفر از کارمندان شرکت ملی پست بر اثر کرونا

معاون وزیر ارتباطات گفت: با وجود فراگیر شدن بیماری کرونا، فعالیت کارکنان پست متوقف نشد و به همین دلیل، متاسفانه ۵ نفر از همکاران ما به خاطر کرونا فوت کرده و ۵۰ نفر دیگر در بیمارستان و ۳۰۰ نفر در منزل بستری شدند.

سبحانی فر افزود: توقف عملیات پست مرسولات و بسته‌ها مختص ایران نبود و همه کشور‌ها را در بر می‌گرفت و طبعا وقتی کشوری مرسولات ما را نمی‌پذیرفت ما نیز از پذیرش مرسولات معذور بودیم.

وی گفت: هنگام وصول مرسولات پستی که از خارج ارسال شده به مرکز مبادلات پست بین الملل که در فرودگاه امام خمینی (ره) مستقر است و همچنین هنگام خروج مرسولات پستی به سمت هواپیماها، عملیات ضد عفونی محموله‌ها با دقت کافی و مطابق با استاندارد‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود و مردم می‌توانند با خیال راحت ارسال مرسوله‌های خود را به ما بسپارند.

ازسرگیری تبادلات پستی بین المللی ایران با ۵۱ کشور جهان

امکان ارسال مرسوله‌ها تا سقف ۳۰ کیلوگرم از طریق پست هوایی

مدیرعامل شرکت پست درباره وضع محدودیت در ارسال محموله‌های پستی مرتبط با بیماری کووید ۱۹ افزود: به خاطر این بیماری هیچگونه محدودیتی وضع نشده است و فهرست کالا‌هایی که طبق مقررات جزو کالا‌های ممنوعه محسوب می‌شوند در تمام باجه‌های پستی ما در معرض دید مردم قرار گرفته است و بسته به کشور مقصد، حجم و وزن بسته‌های پستی متغیر است، اما طبق عرف، مردم می‌توانند کالا‌های با وزن ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم را نیز از طریق پست هوایی ارسال کنند.

مدیرعامل ضمن بررسی کامل امکانات و تجهیزات موجود، گفت: شرکت ملی پست با نیازسنجی مناسب در راستای ارتقا کیفیت خدمات و بهبود فرایند آماده سازی و رهسپاری مرسولات پستی خارجه اهتمام ویژه‌ای دارد.

سبحانی‌فر با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور، گفت: همکاران شبکه پستی در کل کشور بدون تعطیلی در حال خدمات رسانی مطلوب به مردم عزیز هستند.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به بازدید صورت گرفته از این مرکز، اظهار داشت: زمان سیر مرسولات تا تحویل به مشتریان از دغدغه‌های مهم مسئولان بوده و این شبکه در راستای توسعه همکاری‌ها با بخش خصوصی و اپراتور‌های پستی، آماده اشتراک گذاری و در اختیار گذاشتن فضای عملیاتی فیزیکی و استفاده از ظرفیت‌های این مرکز است.

مدیرعامل ادامه داد: در نظر داریم جهت رفاه حال مسافران در آینده‌ای نزدیک و با هماهنگی شهر فرودگاهی باجه پستی مستقر در سالن مسافری را به سالن ترانزیت خروجی، منتقل نماییم تا مسافران بتوانند بار اضافی خود را از طریق پست به سایر نقاط ارسال نمایند.

دیدار از بخش‌های مختلف پست بار اداره کل گمرک فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، باجه پستی این فرودگاه و سالن‌های شرکت‌های پست خارجه، از دیگر بخش‌های بازدید مدیرعامل بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار