بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی زیرساخت‌های حمل و نقل ساوه و زرندیه تخصیص یافت

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های انجام شده بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان راهداری کشور برای بهسازی و تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل این شهرستان ها تخصیص یافت.

حجت الاسلام محمد سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه و اصلاح زیرساخت‌های حمل و نقل برای کاهش حوادث ترافیکی یکی از مطالبه‌های مردمی در این شهرستان ها است اظهار کرد: به همین منظور در دیدار رییس سازمان راهداری و حمل و نقل کشور برای آسفالت جاده قدیم مامونیه تا تهران یک هزار تن از ۲ هزار تن قیر مور نیاز تخصیص داده شد.

وی افزود: اقدامات زیرساختی این طرح هم اکنون از سوی پیمانکار آن انجام شده و با تزریق قیر لازم و اتمام عملیات آسفالت ریزی بسیاری از مشکلات ترافیکی مسیر مرتفع می شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه ور مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیگیری می شود یک هزار تن قیر مورد نیاز دیگر این طرح نیز از سوی راه و شهرسازی تامین شود گفت: تامین مالی این طرح جز مصوبات سفر رییس جمهور به استان مرکزی بوده که بخش قابل توجهی از آن تامین شده است.

وی اصلاح نقاط حادثه خیز محور قدیم ساوه - همدان را از دیگر اولویت های پیش رو اعلام کرد و افزود: از محل اعتبارات شهرستانی برای این طرح مبلغ قابل توجهی مصوب شده و در کنار آن سازمان راهداری ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر برای آن تخصیص داده است.

حجت الاسلام سبزی گفت: این اعتبار تخصیص یافته از سوی راهداری برای احداث زیر گذر سه راهی سد الغدیر هزینه می شود و علاوه بر آن پیشتر ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس جمهور و ۱۵۰ میلیارد ریال نیز در کمیته برنامه ریزی ساوه برای آسفالت ریزی باند دوم آن تخصیص داده شده بود.

وی با بیان اینکه سه راهی سد الغدیر ساوه یکی از نقاطی است که حوادث ترافیکی منجر به فوت آن زیاد است یادآور شد: پیگیری می شود تا احداث زیرگذر در این مسیر در کمترین زمان ممکن آغاز و این نقطه حادثه خیز اصلاح شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین انجام عملیات روکش بلوار اصلی شهر مامومینه به عنوان بخشی از مسیر جاده قدیم تهران از دیکر مطالبه های مردمی پیگیری شده از رئیس راهداری، حمل و نقل جاده ای است یادآور شد: مقرر شد یک باند این مسیر توسط شهرداری مامونیه و باند دیگر نیز توسط راهداری با هزینه کرد ۱۰۰ میلیلرد ریالی روکش شود.

حجت الاسلام سبزی یادآور شد: پیگیری روکش پنج کیلومتر از مسیر ساوه بوئین زهرا ، تعریض جاده قدیم ساوه سلفچگان از دیگر اولویت های مطرح شده در این جلسه بود که به زودی اعتبارات لازم آنها تامین می شود.

محورهای مواصلاتی شهرستان های ساوه و زرندیه به علت قرار گیری در محل تلاقی آمد و شد جنوب غربی و غرب کشور یکی از نقاط حادثه خیز بوده که طبق اعلام مرکز اورژانس دانشکده علوم پزشکی ساوه در سال جاری ۴۷ نفر در حوادث ترافیکی این مسیرها جان خود را از دست داده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
عملیات اجرایی روکش آسفالت و نصب نیوجرسی برای ۴ بلنده کردن محور اراک- فرمهین در محدوده روستای ایبک آباد به طول 2 کیلومتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
تعریض و ۴ بانده کردن جاده مامونیه - زاویه شهرستان زرندیه در اولویت قرار گیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
زیرگذر روستای خیرآباد در جاده اراک قم احداث شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
بیش از ۵ سال است که پروژه تعریض جاده فراهان (قطعه روستای ایبک آباد تا شهرک صنعتی) و همچنین زیر گذر ورودی شهرک صنعتی ایبک اباد بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ولی نیمه تمام رها شده . لطفا این دو طرح عمرانی را هرچه سریع تر تکمیل کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
چند نقطه حادثه خیر در استان مرکزی وجود دارد كه یكی از آنها پیچ خطرناكی در محور اراك - سلفچگان بعد از امامزاده جعفر است كه همواره باعث بروز تصادفات جاده ای می شود.

پیچ خطرناك در جاده اراك - خنداب از دیگر نقاط حادثه خیز استان مركزی است كه نیازمند رفع خطر به منظور كاهش حوادث رانندگی است.
محور نورآباد - ازنا در استان مركزی نیز گردنه خطرناكی دارد كه تنگی این محور ارتباطی بر حادثه خیز بودن آن افزوده است.
وجود شیب تند محور هندودر به طرف بروجرد که با توجه به تردد زیاد خودروها در این محور، نسبت به رفع خطر آن اقدام شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
اصلاح و بهسازی جاده قم سلفچگان در دستور کار قرار گیرد . اصلاح‌ها شامل اصلاح در مسیر در محدوده روستای سنبل آباد، تپه سلام، کیلومتر ۹ قم - سلفچگان، امامزاده جعفر، محدوده روستاه دیزی جان، گردنه فشار شکن، محور قدیم نیزار و اصلاح قوس‌های جاده، و ورودی محدوده روستای خدیجه خاتون است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
۴۵ کیلومتری جاده ساوه همدان در محدوده دخان ، تعریض شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
احداث تونل گردنه اسدآباد همدان به کجا رسید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
 تعریض و ۴ بانده کردن جاده قدیم همدان - ساوه در اولویت قرار گیرد چون این جاده دارای عرض کم و ناایمنی برای تردد ۲طرفه(یک لاین رفت و برگشت) خودروهاست .جاده قدیم همدان - ساوه فاقد شانه خاکی مناسب برای توقف وسایل نقلیه است . نبود روشنایی مناسب، نداشتن موانع جدا کننده مسیر(نیوجرسی) و آسفالت نامناسب از معایب و مشکلات جاده قدیم همدان ساوه است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۶ مرداد ۱۴۰۲
حذف نقاط حادثه خیز گردنه نقره کمر تفرش و حذف پیچ های خطرناک این محور آغاز شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۰۶ مرداد ۱۴۰۲
تعریض و ۶ بانده کردن جاده اراک خنداب در اولویت قرار گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۵ مرداد ۱۴۰۲
جاده کمیجان اراک تعریض شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۶ مرداد ۱۴۰۲
ساخت اتوبان بروجرد زالیان تسریع شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
جاده شازند ازنا تعریض شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
تعریض و عقب نشینی جاده قدیم ساوه سلفچگان کار خوبی است