استقرار تیم های بهداشتی در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق تصمیمات اتخاذ شده در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان در ۵ محور اصلی منتهی به حرم رضوی بازرسان سلامت محیط حضور دارند.

فرشید وفا مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برنامه‌ریزی‌های ماه‌های محرم و صفر پس از عید سعید غدیر خم آغاز شد و در جلسات کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست بر رعایت بیش از پیش تمامی نکات بهداشتی تأکید شد.

او با بیان اینکه تاکنون ۷۲۹ بازدید در حوزه بهداشت (از ۲۸ تیر تا اول مرداد) داشتیم که از این تعداد ۱۲۸ مورد آن در مشهد و ۶۱۲ مورد مابقی در شهرستان‌های تابعه این دانشگاه بوده است، افزود: در این بازدید‌ها بازرسان با سنجش پرتابلی که دارند وضعیت بهداشت و سلامت مواد غذایی و غذا‌های طبخ شده را بررسی می‌کنند و نکته بسیار مهم دیگر هم در خصوص دفع سالم پسماند بوده است تا که این موضوع منجر به آیجاد آلودگی نشود و زمینه بروز بیماری را فراهم نیاورد.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین در خصوص بهداشت آب و یخ مصرفی و در جهت پیشگیری از ایجاد بیماری‌های منتقله از آب و غذا هم نظارت ویژه داشتیم و تاکنون ۵۰ مورد نمونه‌برداری و ۸۸۹ مورد کلرسنجی داشتیم که به ترتیب ۲۷ و ۲۴۹ مورد آن مربوط به مشهد و موارد دیگر مربوط به شهرستان‌های تابعه این دانشگاه بوده است.

وفا بیان کرد: بحث استفاده از ظروف توزیع نذورات نکته مهم دیگر بوده و توصیه ما به استفاده از ظروف گیاهی بوده و اینکه ظروف رنگی مورد استفاده قرار نگیرد.

او تصریح کرد: طبق تصمیمات اتخاذ شده در شب‌ها و روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان در ۵ محور اصلی منتهی به حرم مطهر رضوی بازرسان سلامت محیط حضور دارند و در این ایام خاص تشدید نظارت ویژه بر محل‌های اسکان زائران، مساجد، تکایا، خیمه‌ها، موکب‌ها و هیئات مذهبی را داریم.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: ما بر حسب نیاز از ظرفیت ۲۳۰ بازرس بهداشت محیط مشهد در تمامی نقاط شهر به‌ویژه اطراف حرم مطهر رضوی استفاده می‌کنیم و بازرسان ما نظارت ویژه بر محل‌های اسکان، پخت و پز، بسته‌بندی و تهیه و توزیع نذورات دارند.

وفا اظهار کرد: محل استقرار بازرسان در محدوده حرم مطهر رضوی با مدیریت مرکز بهداشت ثامن و متناسب با موقعیت مکانی مساجد، تکایا، خیمه‌ها، موکب‌ها و هیئات مذهبی بوده و برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای بوده که تمامی محل‌هایی که جهت اسکان، برگزاری مراسم‌ها و توزیع نذورات انتخاب شده به‌خوبی پوشش داده شود و در تمامی این مکان‌ها نظارت‌های بهداشتی به نحو احسن انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار