استاندارد ۴٨٠ محصول صنعتی استان سمنان بررسی شد

سرپرست اداره کل استاندارد استان سمنان گفت: بررسی استاندارد ۴۸۰ محصول صنایع و صدور ۱۶۹ تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور بخشی از عملکرد بازرسان در راستای توجه به حقوق مصرف‌کنندگان در بهار ١۴٠٢ بود.

حیدریان  ابراز کرد: ۱۶۹ فقره تاییدیه گواهی ایمنی عملکرد آسانسور در استان سمنان با اعتبار یکساله صادر شد که از این تعداد ۱۱۹ فقره مربوط به بازرسی اولیه و ۵۰ فقره مربوط به بازرسی ادواری بود.

وی ادامه داد: تاییدیه گواهی ایمنی آسانسور از طریق بازرسی های اولیه و ادواری از آسانسورهای نصب شده در ساختمان های دارای آسانسور با هدف استانداردسازی صادر شد.

حیدریان بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، همه آسانسورهای کششی نصب شده در کشور مشمول مقررات استانداردهای اجباری است و این موضوع به شهرداری های استان سمنان نیز برای رعایت در صدور پروانه پایان کار ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: در صورت انجام‌نشدن سرویس و نگهداری مستمر به وسیله شرکت های مجاز و فقدان بازرسی دوره‌ای سالیانه به وسیله شرکت های تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد، مسئولیت حوادث و سوانح احتمالی متوجه مالکان و مدیران ساختمان های دارای آسانسور و شرکت طرف قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور مربوطه خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.