هواشناسی خراسان رضوی درباره احتمال وقوع توفان گرد و خاک هشدار داد

هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه ای درباره افزایش شدت وزش باد و در نتیجه گسترش گرد و غبار در استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

بر اساس اطلاعیه‌ای که روز سه‌شنبه بر روی تارنمای اداره کل هواشناسی خراسان رضوی قرار گرفت آمده است: این پدیده از عصر امروز سه شنبه آغاز می‌شود و تا پایان هفته در خراسان رضوی ماندگار است.

در این اطلاعیه آمده است: طبق مدل‌های هواشناسی پیش بینی می‌شود به طور متناوب وقوع گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در بیشتر نقاط خراسان رضوی به ویژه نواحی شرقی و غربی گسترش یابد.

از دیگر توصیه‌های این اطلاعیه اخذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات ناشی از شدت وزش باد، خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی، عدم تردد و توقف در حاشیه ساختمان‌های نیمه تمام و درختان فرسوده به ویژه مناطق بادخیز همچنین خودداری از فعالیت‌های طولانی مدت خارج از منزل به خصوص برای سالمندان و افراد دارای بیماری‌های تنفسی است.

هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد و ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند آمادگی لازم داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار