۸۲۲ قطعه زمین برای نهضت ملی مسکن درگز خراسان رضوی تامین شد

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان درگز گفت: ۸۲۲ قطعه زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان تامین و پیش نویس پروانه ساختمانی آنها نیز آماده شده است.

امین حاتمی افزود: تاکنون سه هزار و ۱۰۹ متقاضی از شهرستان درگز در سامانه دریافت زمین وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده که ۲ هزار و ۷۰۰ متقاضی حائز شرایط شناخته شده اند.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰۰ نفر از متقاضیان دارای شرایط مربوط به طرح مسکن جوانی جمعیت و خانواده دارای چهار فرزند هستند، بیان داشت: برای ۲ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن، فعلا ۸۲۲ قطعه زمین در قالب پروژه‌های ۳۴ هکتاری ابتدای جاده درگز- قوچان و چهار و هفت دهم هکتاری انتهای بلوار مدرس درگز تامین شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان درگز به آماده سازی قرارداد واگذاری زمین‌ها اشاره کرد و افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد زمین‌های تامین شده برای طرح نهضت ملی مسکن کافی نیست و از طرفی بنیاد مسکن نیز در آماده سازی همین زمین‌ها تعلل دارد.

وی اضافه کرد: بنیاد مسکن استان خراسان رضوی در حال حاضر همزمان ۵۰ پروژه آماده سازی زمین را در دست اقدام دارد که با توجه به سخت گذر بودن مسیر‌های این شهرستان مرزی و کوهستانی، فعالیت برای نهضت ملی مسکن درگز برای آن مجموعه در اولویت نیست.

حاتمی خاطر نشان کرد: سازمان ملی زمین و مسکن نیز محدودیت‌هایی برای انعقاد قرارداد در بخش ضرایب اعمال کرده، به بیان دیگر این محدودیت‌ها ورود شرکت‌های خصوصی به پروژه‌های آماده سازی زمین را زیان ده کرده و در نهایت آماده سازی زمین‌های نهضت ملی مسکن در شهر درگز به زمین مانده است.

وی گفت: البته اقدام برای تامین یک قطعه زمین دیگر متعلق به آستان قدس رضوی در شهر درگز آغاز شده که دریافت این زمین منوط به تهاتر آن با قطعه زمینی در مشهد بین اداره کل راه و شهرسازی و آستان قدس رضوی شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان درگز اظهار داشت: اقدام برای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های چاپشلو، نوخندان و لطف آباد نیز در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار