بازشدن پای میوه‌های همدان در بازار تره بار تهران

"ایوب فصاحت" مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در کبودرآهنگ گفت: غرفه‌هایی در اختیار کشاورزان استان همدان برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و باغی قرار می‌گیرد.

فتح الله توسلی در جلسه بررسی وضعیت تولید و فروش محصولات کشاورزی و فراهم کردن امکان عرضه مستقیم محصولات کشاورزی استان همدان به سازمان میادین و تره بار تهران، گفت: باید بخشی از غرفه‌های میادین به صورت رایگان و یا با تخفیف ویژه در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد.

او گفت: باید با حذف دلال‌ها و واسطه‌ها در بخش محصولات کشاورزی از مصرف کننده و کشاورز حمایت کرد.

نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار گفت: دغدغه کشاورزان نوسانات قیمت است و با حذف واسطه ها، محصولات با قیمت عادلانه در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و تولید کننده هم بازار پایداری خواهیم داشت.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث امنیت غذایی مردم موضوع مهمی است، گفت: با رعایت الگوی کشت و مدیریت محصولات می‌توان بازار‌های داخلی و خارجی را تامین کرد.

ایوب فصاحت در ادامه جلسه مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه تثبیت قیمت هنر می‌خواهد و اگر در سازمان جهاد این موضوع مدیریت شود بهتر خواهد شد، افزود: تا زمانی که تشکل‌های کشاورزی فعال نشوند براحتی نمی‌توان تصمیم گرفت.

او گفت: به منظور تامین زنجیره‌ای بازار میادین تره بار تهران توافق ما بصورتی است که هم مصرف کننده بتواند براحتی خرید کند و هم از تولید کننده حمایت شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم مسیری باز شود تا این همکاری پایدار ایجاد شود تا هم قیمت تضمینی برای تولید کننده و حذف واسطه با همکاری و نظارت سازمان صورت گیرد.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار گفت: آماده واگذاری غرفه هم هستیم تا محصولات سیب زمینی، سیر و گوجه فرنگی در میادین بصورت مستقیم در بازار فروش عرضه شود.

فصاحت گفت: در حوزه فرآوری بعضی محصولات هم نیز می‌توانیم همکاری داشته باشیم و بر این باور هستیم ارتباط با صنایع تولیدی منجر به موفقیت تشکل‌ها خواهد شد.

در استان همدان سالانه با ۲۰هزار هکتار کشت محصول سیب زمینی حدود۸۵۰ هزار تن تولید، و با ۴هزار هکتار سیر حدود ۵۵هزار تن سیر بصورت سالانه تولید می‌شود.

در این جلسه رضا بهراملو رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، معاونین سازمان جهاد استان و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان نیز حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار