بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار گیلان از شرکت کشت و صنعت و دامپروری صنایع شیر ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار گیلان امروز از شرکت کشت و صنعت و دامپروری صنایع شیر ایران(پگاه) در رشت بازدید کردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه بازدید از واحد کشت و صنعت صنایع شیر ایران(پگاه) در گیلان، با اشاره به شکل گیری چرخه تولید لبنیات در گیلان از کشاورزی تا دامپروری، گفت: در یک بازه زمانی دو ساله ظرفیت مجموعه کشت و صنعت صنایع شیر ایران(پگاه) از حیث دام مولد سه برابر خواهد شد.

سید صولت مرتضوی با بیان اینکه در آینده نزدیک ظرفیت تولید شیر در این مجموعه به بیش از ۶۰ تن خواهد رسید، افزود: بخشی از نیاز صنایع لبنیات گیلان به شیر تامین می شود؛ همچنین با تاکید استاندار گیلان، بنگاه های کوچک دامداری استان فعال می شود تا بخش دیگری از نیاز این مجموعه به شیر را از طریق مردم تامین کند.

وی با اشاره به هدف گذاری وزارت تعاون در بخش رشد تولید، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، کلیه شرکت ها و موسسات حوزه تعاون در سال جاری رشد بالغ بر ۱۰ درصدی را تجربه خواهند کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از تولیدات حوزه شیر، گوشت و لبنیات در اختیار مجموعه های صندوق بازنشستگی و تامین اجتماعی است، افزود: طرح توسعه مجموعه دامداری ها در کلان کشور در دستور کار سازمان بازنشستگی کشوری و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی است.

همچنین وی در ادامه سفر خود به گیلان به همراه نماینده عالی دولت در استان، با حضور در شهرستان صومعه سرا از تعدادی از طرح های تحت مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بازدید کرد و همچنین کلنگ ساختمان تامین اجتماعی این شهرستان به زمین زده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.