رقابت بیش از ۳۰۰ دانش آموز خوزستانی در المپیاد آماده

رقابت‌های استانی یازدهمین مرحله المپیاد آماده به میزبانی شهرستان درفول در اردوگاه شیخ انصاری و با شرکت بیش از ۳۰۰ دانش آموز دختر و پسر برگزار شد.

وحید شعبانی گفت: مهارت‌های امدادی مورد نیاز همه اقشار جامعه است بنابراین آموختن این مهارت‌ها می‌تواند از افزایش آسیب‌ها در حوادث مختلف جلوگیری کند و لازمه این امر آموزش به قشر جوان و نوجوان است.

او می‌گوید: یازدهمین دوره المپیاد آماده سال تحصیلی افزود: این المپیاد در مرحله شهرستانی و منطقه‌ای در بین ۱۲۱۸۰ هزار دانش آموز در طول سال تحصیلی جاری برگزار شد که منتخبین به مرحله استانی راه یافته که شاهد برگزاری المپیاد مرحله‌ی استانی در بخش برادران و خواهران در روز‌های ۱۶ مرداد ماه تا ۱۸ مرداد ماه ۱۴۰۲ با شرکت ۳۰۰ دانش آموز آماده بودیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در مرحله استانی شرکت کنندگان دو بخش تئوری و عملی اعم از آزمون کتبی، پناه‌گیری و تخلیه اضطراری، اطفا حریق، حمل مصدوم، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی cpr، خونریزی و پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، اسکان اضطراری به رقابت پرداختند.

شعبانی گفت: در بخش خواهران تیم‌های بهبهان، اهواز، اندیکا مقام اول تا سوم را کسب کرد و کاپ بشر دوستی را تیم شهرستان امیدیه به خود اختصاص داد و در بخش پسران نیز تیم‌های اندیمشک، اندیکا، دزفول مقام اول تا سوم را کسب کردند و تیم کاپ بشر دوستی تیم شهرستان شوش به خود اختصاص دادند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در اختتامیه یازدهمین دوره طرح ملی آماده گفت: طرح ملی دادرس موجب ارتقای دانش کمک‌های اولیه و فوری دانش‌آموزان در سوانح و بلایای طبیعی خواهد شد.

مسعود حمیدی نژاد می‌گوید: سند تحول بنیادین بر ارتقای دانش زندگی اجتماعی و فراگیری مبانی پدافند غیرعامل تاکید و به دانش‌آموزان توجه ویژه دارد.

به گفته او دانش‌آموزان باید بیاموزند که چگونه در سوانح و بلایا اقدام کنند، رخداد‌ها و حوادث نشان داده است که آموزش‌ها در این زمینه کامل نبوده و نیاز است بیش از پیش به این موضوع توجه کنیم.

حمیدی‌نژاد با اشاره به برگزاری این طرح ملی در خوزستان، ادامه داد: ۹۸ دانش‌آموز پسر در هفت تیم و ۲۵۲ دانش‌آموز دختر در ۱۸ تیم در طرح ملی آماده در خوزستان شرکت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.