تلاش جهاد دانشگاهی برای تولید پروبیوتیک‌های پرکاربرد

طرح فناورانه پروبیوتیک‌های پرکاربرد در راستای خودکفایی و تکمیل چرخه تولید ارائه می‌شود.

مجری طرح فناورانه «تولید پروبیوتیک‌های پرکاربرد در صنایع» مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی جهاد دانشگاهی با بیان این مطلب گفت: نتایج حاصل از این پژوهش، پیش زمینه تولید فرآورده‌هایی فراسودمند در جهت تأمین امنیت غذایی و سلامت کشور را فراهم می‌آورد.

محدثه رمضانی عضو هیات علمی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و مجری طرح فناورانه «تولید پروبیوتیک‌های پرکاربرد در صنایع» جهاد دانشگاهی گفت: امنیت غذایی که به مفهوم دسترسی به غذای کافی در حال حاضر و آینده است با رشد سریع جمعیت جوامع موجودیت خود را از دست داده است و رسیدن به استقلال ملی و پیشرفت اجتماعی، جز با توسعه پایدار میسر نیست و محور توسعه پایدار، توسعه کشاورزی است.

مجری طرح فناورانه «تولید پروبیوتیک‌های پرکاربرد در صنایع» جهاد دانشگاهی افزود: توسعه کشاورزی جزء با بهره‌گیری از روش‌های علمی و دستاورد‌های فناورآنه (تکنولوژیک) امکان‌پذیر نیست. یکی از محور‌های مهم کشاورزی، تولید و عرضه طیور است که در حال حاضر تنها در زمینه بخش تولید به خودکفایی رسیده است.

وی با تاکید بر این‌که طرح فناورانه تولید پروبیوتیک‌های پرکاربرد در راستای خودکفایی و تکمیل چرخه تولید و عرضه صنایع تولید خوراک طیور، آبزیان و انسان ارائه می‌شود، افزود: نتایج حاصل از این پژوهش پیش زمینه تولید فرآورده‌هایی فراسودمند در جهت تأمین امنیت غذایی و سلامت کشور را فراهم می‌کند همچنین بهینه‌سازی و تولید نمونه آزمایشی محصول یا محصولات حاصل از این طرح، می‌تواند سهم مهمی در کاهش مصرف آنتی‌بیوتیک در کشور داشته باشد.

رمضانی با بیان این‌که موارد فوق در کنار افزایش تولید ناخالص ملی با تکیه بر دانش فناوری‌ها، همگی در راستای به ثمر نشستن اهداف، راهبرد‌ها و اقدامات سند توسعه زیست فناوری و اصول اقتصاد مقاومتی است، گفت: همچنین امکان تولید محتوای علمی و ثبت حق اختراع؛ از نتایج طرح مذکور وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار