حدود ۲۰ درصد زوجین در خراسان رضوی نابارور هستند

رئیس مرکز درمان ناباروری میلاد از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون حدود ۲۰ درصد از زوجین در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی از مشکل ناباروری رنج می‌برند.

نیره خادم رئیس مرکز درمان ناباروری میلاد از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزانه بیش از ۵۰ نفر برای دریافت خدمات تخصصی و مشاوره‌های مورد نیاز در حیطه درمان ناباروری از مشهد و شهرهای استان خراسان رضوی و دیگر استان‌ها و حتی خارج از کشور به مرکز ناباروری میلاد مشهد مراجعه می کنند و روزانه بر روی بین پنج تا ۱۲ نفر عمل بارور ساختن تخمک در آزمایشگاه ( IVF ) قرار می‌گیرد.

او با بیان این که موفقیت در درمان ناباروری در دنیا به صورت ۱۰۰ درصدی نیست اما روز به روز با توسعه فناوری و امکانات، مطالعات جدیدی صورت می‌گیرد افزود: هم اکنون درمان ناباروری و عمل‌های مرتبط با این حوزه در ایران از موفقیت بالایی برخوردار است و میزان موفقیت آن با تمام دنیا برابری و در برخی از مواقع از شاخص‌های استاندارد بالاتر است.

رئیس مرکز درمان ناباروری میلاد از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: میزان موفقیت بارداری در زوج‌های با مشکلات ناباروری در این مرکز به طور میانگین بین ۳۵ تا ۴۰ درصد و در برخی زمان‌ها گاهی تا ۵۰ درصد بوده است.

خادم بیان کرد: شرایط سنی، میزان داروها، زمان مراجعه، در درمان ناباروری نقش بسزایی دارد و هرچه سن افراد افزایش پیدا می‌کند میزان موفقیت در درمان ناباروری کاهش پیدا می‌کند، لذا به همه زوجین توصیه می‌شود در سالهای آغازین زندگی نسبت به فرزندآوری اقدام کنند و در صورت عدم موفقیت، حتما به مراکز درمان ناباروری مراجعه و با متخصصان مشورت کنند.

او با بیان این که بهترین سنین بارداری برای زوجین بین ۲۰ تا ۳۰ سال و حتی ۳۵ سال با انجام مراقبت‌های مختلف است تصریح کرد: در جامعه ما ازدواج‌ها با تاخیر انجام می‌شود که این امر منجر به افزایش سن ازدواج و سن فرزندآوری شده است.

رئیس مرکز درمان ناباروری میلاد از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: برای بارداری در سنین بالا نیز اقدامات تخصصی و مراقبت‌های خاصی توسط استادان متخصص صورت می‌گیرد تا سلامت مادران و کودکان در دوران بارداری تضمین شود.

خادم با تاکید بر انجام زودهنگام ازدواج و فرزندآوری اظهار کرد: سالانه حدود ۱۵ متخصص زنان و زایمان در دانشگاه مشهد دانش آموخته می شوند و خوشبختانه در حیطه متخصصان زنان کمبودی نداریم و پیشنهاد ما این است که وزارت بهداشت با برنامه ریزی میزان ماندگاری پزشکان را در مناطق محروم و دور دست افزایش دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار