سمن‌های حامی کودکان کار و خیابانی پای کار بیایند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی از سمن های فعال در استان خواست تا از ظرفیت خود در جهت ساماندهی کودکان کار استفاده کنند.

نخعی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیما گفت: در استان سمن‌هایی در بحث کودکان کار و کودکان و بانوان خیابانی وجود دارد، اما باید متناسب با رشد آسیب‌ها فعالیت‌ها نیز بیشتر شود.

او افزود: دنبال این هستیم که سمن‌های خاصی در این خصوص تشکیل شود و سمن‌های موجود نیز ورود بیشتری به این قضیه داشته باشند و از سمن‌های متخصص و صاحب نظر نیز حمایت و هدایت لازم صورت می‌گیرد.

نخعی بیان کرد: اولویت ما استفاده از ظرفیت مردم است و بیشترین کمک و تاثیرگذاری نیز از سمت همین مردم است.

ثبت ۴۶۵ سمن در خراسان جنوبی 

در خراسان جنوبی هم اکنون به طور کلی ۴۶۵ سازمان مردم نهاد ثبت و دارای مجوز فعالیت هستند.

نخعی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: ۴۶۵ سمن در استان وجود دارد که ۸۰ تای آن در دولت سیزدهم تشکیل شده، ۲۶۲ مجوز از سمت استانداری، ۸۵ سمن از سمت ورزش و جوانان و ۱۱۸ سمن از سمت بهزیستی مجوز گرفته است.

او افزود: شورای توسعه و حمایت از سمن قبل از دریافت مجوز سخت گیری‌های لازم را برای دادن مجوز به سمن‌ها می‌کند تا در زمان فعالیت عملکرد سمن‌های مربوطه پراکنده نباشد و در جهت کمک به مردم فعال باشد و در ادامه نیز فعالیت‌ها به وسیله متخصصین اهل فن بررسی می‌شود.

نخعی بیان کرد: سمن‌ها رصد اجتماعی و عملکردی می‌شوند و اگر موردی بود به شورای نظارت رفته و در ادامه در دیگر بخش‌ها نیز بررسی می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ادامه داد: ریشه کنی، کنترل و کاهش آسیب‌ها خصوصا در حوزه مواد مخدر به وسیله این سمن‌ها و دیگر ادارات مربوطه در جای جای استان صورت می‌گیرد.

او عنوان کرد: حتی بخش‌ها و روستا‌های دور افتاده بررسی و گا‌ها از ظرفیت گروه‌های جهادی استفاده می‌کنیم و هم سمن‌ها هم دیگر بخش‌ها در دو بخش چه مناطق درگیر با آسیب و چه مناطق و روستا‌های سفید ک گرفتار مشکلات اجتماعی نشدند را تحت نظر قرار می‌دهند.

نخعی اظهار کرد: سمن‌ها سازمان‌هایی است که به صورت غیر انتفاعی و با گمک مردم و خیرین فعال اند؛ البته گا‌ها کمک‌هایی به سمن‌های فعال می‌شود به طوری که اخیرا ۷۰۰ میلیون تومان بین سمن‌های فعال و تاثیرگذار توزیع شده است.

 

 

برچسب ها: سمن ، فرهنگی ، اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.