تدوین پرونده ثبت ملی درختان کهنسال حوزه لاره نوسود

کارشناس میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از تدوین پرونده ثبت ملی درختان کهنسال حوزه لاره نوسود خبر داد.

مسلم کرمی کارشناس میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز ساماندهی محوطه "حوزه لاره" شهر نوسود، گفت : این محوطه یک جاذبه گردشگری است که چندین اثر مهم همچون آسیاب آبی قدیمی، درختان کهنسال، آبشار، رودخانه و حوض قدیمی در آن قرار گرفته اند.

وی افزود: باتوجه به اهمیت این محوطه گردشگری، برنامه ساماندهی آن در دستورکار قرار گرفته که یکی از این برنامه ها، نورپردازی درختان کهنسال مجموعه است.

وی یادآور شد: پنج درخت کهنسال در اطراف این محوطه قرار دارند که علاوه بر اجرای طرح نورپردازی، پرونده ثبت ملی آن‌ها تدوین شده و در تلاشیم تا امسال در فهرست آثار ملی طبیعی کشور قرار گیرند.

کرمی تاکید کرد: در این محوطه دو آبشار هم به نام‌های سنداوه سار و سرتنور وجود دارند که پس از تبدیل به رودخانه، از یک آسیاب قدیمی عبور کرده و در نهایت در حوض "حوزه لاره" جمع می‌شوند.

وی با بیان اینکه این محوطه در نزد مردم نوسود بسیار پر اهمیت است، افزود: این محوطه در گذشته محل اتفاقات تاریخی مهمی بوده و مردم نوسود نماز جماعت خود را در آنجا می‌خواندند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار