آغاز مسابقات قرآن با حضور ۳۳۰ شرکت‌کننده در اصفهان

چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم امروز در آستان مقدس امامزاده سید محمد (ع) خمینی‌شهر با حضور ۳۳۰ شرکت‌کننده آغاز شد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه ۱۴۰ نفر از آقایان در رشته‌های حفظ کل، ۲۰ جزء، ۱۰ جزء، ۵ جزء، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق و اذان در این دوره به رقابت می‌پردازند، گفت: در بخش بانوان هم، ۱۴۲ شرکت‌کننده در تمام رشته‌ها به جز اذان حضور پیدا می‌کنند.


حمید بخشی با اشاره به اینکه این مسابقات تا تا ۲۷ مرداد ادامه دارد افزود: ۴۸ نفر نیز در قالب سه گروه شش نفره برادران و پنج گروه شش نفره خواهران در بخش مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی شرکت می‌کنند.


او  گفت: مرحله شهرستانی مسابقات رشته‌های معارف در چهار شاخه معارف قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و ترجمه سوره‌های یس و الرحمن، ۳۰ مرداد برگزار می‌شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان هم در آیین آغاز چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم با بیان اینکه مواضعی که برخی از دشمنان در برابر قرآن کریم در نظر گرفته از نکاتی است که باید به آن توجه شود، گفت: بی احترامی و آتش زدن قرآن، نشان‌دهنده استیصال آن‌ها است که به دلایل مختلف همچون ترس از حاکمیت قرآن وجود دارد.


حجت الاسلام بلک افزود: این مسائل نه تنها محبوبیت به قرآن را کم نمی‌کند بلکه برخی به دلیل کنجکاوی، با بررسی‌های دقیق بیشتر این کتاب را شناخته و به آن تمایل می‌یابند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در ثبت‌نام و حضور شرکت‌کنندگان در مسابقه اقبال به سوی محافل قرآنی دیده می‌شود، گفت: مسابقات امروز با اشراف داوران و با تسلط علمی و فنی آن‌ها هدایت می‌شود و امیدواریم که شرکت‌کنندگان این دوره با بررسی‌های داوران، آن طور که شایسته آن هستند قضاوت شوند و در نهایت راه‌یافتگان به مسابقات کشوری از استان اصفهان در صدر افراد باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار