با اتمام فعالیت رادیو محرم؛

رادیو اربعین شنیدنی شد

با افتتاح رسمی رادیو اربعین از میدان هفت‌تیر این رادیوی فصلی به مدت ۷۲۰ ساعت در طول ماه صفر به تبیین قیام عاشورا و زیارت اربعین می‌پردازد.

سال ۱۳۹۴ بود که معاونت صدای رسانه ملی تصمیم گرفت به مناسبت نزدیک شدن به اربعین حسینی و پوشش اخبار و اطلاعات پیاده‌روی اربعین یک موج جدید رادیویی به اسم رادیو اربعین راه‌اندازی کند.

رادیو اربعین

بعد از فعالیت یک ماهه رادیو محرم، رادیو اربعین در آستانه دهمین سال فعالیت خود را در خیمةالحسین (ع) میدان هفت‌تیر با حضور علی بخشی‌زاده معاون صدای رسانه ملی، احمد وحیدی وزیر کشور و حجت‌الاسلام و المسلمین انصاریان، مسئولین ستاد مرکزی اربعین، مسئولین کمیته‌های ستاد اربعین و جمعی از مداحان کشور آغاز کرد. از امروز رادیو اربعین به صورت ۲۴ ساعته روی موج ۹۵.۵ مگاهرتز به گوش شنوندگان می‌رسد. 

رادیو اربعین به مدت ۷۲۰ ساعت در طول ماه صفر به تبیین قیام عاشورا و زیارت اربعین می‌پردازد. این رادیوی فصلی مخاطب را در جریان آخرین وضعیت سفر کربلا و پیاده‌روی اربعین می‌گذارد و این اطلاع‌رسانی تا سه روز پس از پایان مراسم اربعین ادامه دارد. 

به گفته جواد تشکری مدیر رادیو اربعین، از دهم صفر هر نیم ساعت یکبار خبر مربوط به پیاده‌روی اربعین را خواهیم داشت و از امشب با کمیته‌های هجده‌گانه ستاد مرکزی اربعین حسینی همراه هستیم و دبیران و سخنگو‌های مختلف این ستاد پاسخگوی تمام سوالات و مشکلات مردم هستند. 

حسین چراغ هدایت مردم است

در ادامه علی بخشی‌زاده، معاون صدای رسانه ملی با نقل حدیثی از پیامبر اکرم (ص) درباره نقش امام حسین (ع) در آزاده‌خواهی انسان‌ها گفت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید که حسین بوی خوش من است. حسین مایه آرامش من است. خدا دوست بدارد کسی را که دوست دارد حسین من را. حسین چراغ هدایت و کشتی نجات آحاد مردم است.

بخشی‌زاده با اشاره به روز ۲۶ مرداد سالروز برگشت آزادگان به کشور ادامه داد: یکی از خاطرات دوران اسارتم را خدمتتان نقل می‌کنم. در ایام محرم بعثی‌ها سعی می‌کردند آمپول‌هایی را به بازو‌های آزادگان تزریق کنند، تا دچار تب ۴۰ درجه شوند و برای سیدالشهدا (ع) عزاداری نکنند. فکر می‌کنم سال ۱۳۶۲ بود، که بعثی‌ها در اردوگاه عنبر رزمندگان را به خط کردند و سوزن آمپول را به بازو‌های بچه‌ها زدند. 

معاون صدای رسانه ملی افزود: همه دچار تب عجیبی شدند. سه چهار شب حال بچه‌ها همینطور بود. وقتی شب عاشورا رزمندگان با همان شرایط عزاداری جانانه‌ای کردند، صدایشان از فضای آسایشگاه فراتر رفت و به بیرون اردوگاه رسید. فرمانده بعثی‌ها با تعداد زیادی سرباز با کابل وارد آسایشگاه شدند و بچه‌ها را ضرب و شتم کردند. همینکه فرمانده بعثی قصد رفتن را داشت، عزیزِ آزاده‌ای سوال کرد ما اینجا کاری نمی‌توانیم انجام دهیم، چرا اینطوری ما را ضرب و شتم می‌کنید؟ به این پنجره‌ها نگاه کن، انگشت دست از آن‌ها رد نمی‌شود! 

گریه ما برای حضرت سیدالشهدا (ع) گریه ذلت نیست

به گفته وی، فرمانده بعثی گفت شما حسین حسین می‌گویید، گریه می‌کنید و بعدش باید آن‌ور اردوگاه پیدایتان کنیم. یعنی گریه‌های ما در محرم و در فراق حضرت سیدالشهدا (ع) گریه ذلت نیست، گریه انقلاب است. گریه انفجار است. گریه آتشفشان شیعه است. این گریه بیداری است. به قول امام راحل، ملت ما را ملت گریه می‌خوانند. اگر بدانند این گریه‌ها برای چیست، آن‌وقت ملت ما را ملت حماسه می‌دانند.

تولید ۱۴۱۷ برنامه رادیویی از سوی صدای جمهوری اسلامی برای ایام اربعین 

بخشی‌زاده با بیان اینکه شبکه‌های رادیویی به فراخور ماه صفر به حضرت سیدالشهدا (ع) خواهند پرداخت، توضیح داد: ۱۷ شبکه رادیویی برنامه‌های ویژه تدارک دیدند. در این مدت تدارک صدای جمهوری اسلامی ایران ۱۴۱۷ برنامه در قالب ۱۶۰ عنوان است، ۱۲۱۸ ساعت برنامه تقدیم مخاطبان می‌شود. 

تدارک رادیو اربعین با ۱۲ عنوان برنامه

معاون صدای رسانه ملی بیان کرد: رادیو اربعین با ۱۲ عنوان برنامه ۳۶۰ بار به گوش شنوندگان می‌رسد، که این برنامه‌ها در مدت زمان ۷۲۰ ساعت در ماه صفر است. یکی از مهمترین حلقه‌های رادیو اربعین ارتباط مخاطبین با شبکه است.

اربعین عهد و پیمان جدید با حضرت اباعبدالله حسین (ع) است

در ادامه احمد وحیدی وزیر کشور پیرامون اربعین به سخنرانی پرداخت و گفت: آنچه در اربعین و زیارت اربعین است، عهد و پیمان جدیدی با حضرت اباعبدالله حسین (ع) و شهدای کربلاست. امروز بعد از عبور از گذرگاه‌های سخت تاریخ، انقلاب اسلامی ما ادامه همان نهضت است. اگر امروز به وظایفمان عمل کردیم و یاری‌گر امام حسین (ع) بودیم، می‌توانیم بگوییم نُصْرَتِی لَکُمْ مُعَدَّةٌ؛ وگرنه خلاف گفتیم. وگرنه زیارت اربعین انجام ندادیم. زیارت اربعین یک عمل قلبی، روحی و ایمانی است. فقط دیدار ساده نیست. 

رادیو اربعین هدایتگری می‌کند

 حجت‌الاسلام و المسلمین انصاریان هم از دیگر سخنرانان مراسم بود و ایشان ضمن بیان نکاتی پیرامون اربعین از عوامل معاون صدای رسانه ملی پیرامون راه‌اندازی رادیو اربعین تشکر کرد و گفت: خیلی باریکلا به شما که صدای اهل بیت (ع) و صواب زیارت را به گوش زائران می‌رسانید. شما زائران بدانید کسی را زیارت می‌کنید، که قبل از ولادتش از مسیح تا آدم او را زیارت کردند و برایش گریه کردند. کسی را زیارت می‌کنید، که عالم برایش گریه کردند. اینکه رادیو اربعین این نکات را به گوش مردم دنیا برساند، یک نوع هدایتگری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار