داستان شنیدنی عنایت ویژه امام حسین(ع) به شیخ جعفر شوشتری

شیخ حسین انصاریان گفت: این عالم در احوالات شخصی خود دلیل این اتفاق را بیان می‌کند و می‌گوید روان سخن گفتن من رزقی است که امام حسین(ع) به من هدیه داد.

حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان - مفسر قرآن کریم و استاد حوزه- در مراسم عزاداری دهه سوم ماه محرم که در حسینیه هدایت برگزار شد در مورد اینکه آیت‌الله شیخ جعفر شوشتری چگونه به بهترین منبری ایران تبدیل شد، اظهار کرد: این عالم بزرگ در احوالات خود نوشته است که خیلی دلم می‌خواست منبر بروم، اما بلد نبودم و امکانش فراهم نمی‌شد، در واقع نمی‌توانستم به منبر نظام بدهم.

وی ادامه داد: آیت‌الله شوشتری نقل می‌کند در یکی از مناطق جنوب شرقی ایران مرا برای ده شب مراسم دعوت کردند و منبر من در آنجا نگرفت. به خودم گفتم شب دوم یک منبر خوب می‌روم، اما باز هم نشد. شب سوم صاحب خانه گفت ببخشید نذر ما سه شب بود و پول سه شب را هم به من پرداخت کرد و رفت. آن شب داغون شدم؛ به هر حال درس خوانده و زحمت کشیده بودم.

این استاد حوزه علمیه یادآور شد: این عالم در ادامه احوالات خود می‌گوید همان شب خوابم نمی‌برد و به امام حسین (ع) گفتم من عاشق منبر و روضه‌خوانی برای شما هستم، اما باید این جوری بی‌آبرو بشوم.

انصاریان تصریح کرد: آیت‌الله شوشتری در ادامه این داستان نوشته است بعد از این درد و دل با گریه خوابیدم و در خواب دیدم روز عاشورا است و امام حسین (ع) بیرون خیمه نشسته و به من فرمودند شیخ بنشین، نشستم کنار اباعبدالله (ع) و ایشان به حضرت عباس (ع) گفت غذا چی چیزی داریم و قمر بنی هاشم (ع) گفت دو یا سه عدد سویغ داریم، امام گفت همان را بیاور و سپس ظرف را در مقابل من قرار داد و گفت بخورید، همین که دو تا سه قاشق خوردم بیدار شدم و دیدم اولین منبر کشور ایران را دارم.

وی افزود: این عالم ربانی معتقد بود اگر من دارم روان سخن می‌گویم رزق امام حسین (ع) است و اگر کسی پای منبر من می‌آید و روان گریه می‌کند رزق نبی و، ولی است.

منبع: ایسنا

برچسب ها: داستان ، امام حسین (ع)
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۲ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
صلی الله علیک یا اباعبدالله
آخرین اخبار