واکنش سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان به دست فروشی قهرمان جهان

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان در خصوص وضعیت و شرایط پیام احمدی توضیحاتی ارائه داد.

محسن سوریان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان، در خصوص وضعیت و شرایط پیام احمدی که قهرمان نوجوانان جهان شده است اظهار داشت: اول از همه باید بگویم که مسئله معیشت، دغدغه همه کشتی‌گیران کشورمان است. کشتی ورزشی است که قشر مرفه جامعه خیلی به سمت آن نمی‌آیند. کشتی از دل بچه‌های پایین شهر و قشر ضعیف جامعه بیرون می‌آید. پیام احمدی هم از آن دسته از کشتی‌گیرانی است که من سال گذشته عنوان کردم نام او را در آینده زیاد خواهیم شنید. بدون شک او جزء کشتی‌گیرانی خواهد بود که افتخار آفرینی زیادی برای کشتی فرنگی ایران هم در جوانان و هم بزرگسالان خواهد داشت. 

وی افزود: در حال حاضر او نیاز به حمایت دارد؛ چرا که او سال گذشته هم این شرایط را داشت و باتوجه به این که سوم جهان شد کار به درد بخوری برای این کشتی‌گیران انجام نشد. سن آن‌ها کم است، اما باید دیده شوند. او امروز قهرمان جهان است، باید به گونه‌ای حمایت شود که دغدغه او فقط کشتی گرفتن باشد. این تنها برای پیام احمدی نیست. خیلی از کشتی گیران هستند که این دغدغه را دارند. جای دیگری هم که صحبت کردم گفتم خواهش می‌کنم به اندازه‌ای که از ورزش اول کشور انتظار دارند باید همانقدر هم با آن بها بدهند. مسلما اگر به این نوجوانان بها داده شود می‌توانند برای کشور افتخار آفرین باشند. 

* همانطور که یک زمان گفتم حمید سوریان قهرمان جهان و المپیک می‌‍‌شود، امروز هم می‌گویم پیام از قهرمانان آینده ایران است

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان کشورمان با اشاره به آینده روشن احمدی در کشتی فرنگی عنوان کرد: من بار‌ها در خصوص پیام احمدی صحبت کردم و گفته‌ام اگر پیام احمدی دغدغه معیشت و کمک به خانواده را نداشته باشد، می‌تواند در آینده در کشتی فرنگی افتخار آفرین بزرگی شود من این را می‌نویسم و امضا می‌کنم. همانطور که یک زمان گفتم حمید سوریان می‌تواند قهرمان جهان و المپیک می‌‍‌شود، امروز هم می‌گویم پیام احمدی از کسانی است که کشتی گیر باهوش و فنی است. احمدی بی شک پشتوانه بسیار خوبی برای کشتی فرنگی کشورمان خواهد بود، اما به شرطی که مسؤولان او را رها نکنند و حواسشان به او باشد. او امروز قهرمان جهان شده است اگر امروز به او توجه کنند می‌تواند در آینده به تیم ملی جوانان برود و قهرمان شود و بعد از آن هم به بزرگسالان راه پیدا کند و افتخار آفرین باشد. 

*راه کار‌های کمک به پیام احمدی را قطعا مسئولان بهتر از همه می‌دانند

سوریان درباره اینکه چه کار‌هایی می‌توان انجام داد تا کشتی‌گیران نوجوان مورد حمایت قرار بگیرند گفت: راه کار‌های کمک به پیام احمدی را قطعا مسؤولان بهتر از همه می‌دانند، شما نگاه کنید امروز کشتی‌گیرانی که از نظر سنی از پیام بزرگتر هستند در شرکت ملی فولاد خوزستان استخدام شدند که کار بسیار خوب و بزرگی بود. خیلی از نوجوانان بودند که در کشتی عالی بودند، اما به دلیل همین مشکلات معیشتی و مالی کشتی را کنار گذاشتند. الان وقت آن است که این نوجوانان دیده شوند. همین کشتی‌گیران نوجوان هم می‌توانند با قرارداد بستن با شرکت‌ها و یا باشگاه‌ها درآمد خود را داشته باشند.

وی در ادامه افزود: در واقع آن‌ها در ازای کشتی که برای باشگاه‌ها می‌گیرند دستمزد دریافت می‌کنند. مانند باشگاه گل گهر که در حال حاضر خودم به عنوان سرمربی با این باشگاه همکاری می‌کنم این کار قشنگ را در کنار تیم فوتبالی که در لیگ برتر دارد کشتی خود را هم راه اندازی کرده است. در واقعا تمام کشتی‌گیران نوجوانی که عنوان کسب می‌کنند را جذب می‌کند یک حقوقی به آن‌ها می‌دهد و حواسشان است تا این نوجوانان یک حقوق حداقلی داشته باشند تا بتوانند به سنی برسند که بتوانند صاحب شغلی شوند. 

* امروز باید به فکر قهرمانان باشند نه فردا که به درد نمی‌خورد

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان با بیان اینکه باید امروز به این نوجوانان توجه شود نه بعدا که به درد نمی‌خورد تصریح کرد: تمام صحبت‌های من این است که این کشتی‌گیران امروز باید مورد توجه قرار بگیرند، نه این که بروند و از کشتی جدا شوند. بعد از آن هم بخواهند به فکر باشند به درد نمی‌خورد. کشتی‌گیرانی که استعداد محض هستند به هراز زحمت هم که شده خود را به یک جایی می‌رسانند، ولی کشتی‌گیرانی که مجبورند کشتی را کنار بگذارند چی؟ در همان خوزستان کشتی‌گیری به نام آرمان علیزاده وجود داشت که کلیپی هم از او بیرون آمده بود که در باغات سم پاشی می‌کرد و پول در می‌آورد. او از کشتی‌گیرانی بود که استعداد محض بود و می‌توانست قهرمان جهان شود، اما به دلیل این که دیده نشد کنار رفت. او در حال حاضر هم کشتی می‌گیرد، اما چه فایده در زمانی که باید دیده می‌شد دیده نشد و امروز هم تمام دغدغه او معیشت و کمک به خانواده است.

* از مسؤولان ورزشی و غیر ورزشی خوزستان می‌خواهم امروز به فکر پیام احمدی باشند

سوریان در پایان با درخواست از مسؤولان خوزستان خاطر نشان کرد: جمال پور در خوزستان کمک‌های زیادی به این کشتی گیران می‌کند، اما از او و دیگر مسؤولان خواهش می‌کنم که حواسشان به این قهرمان نوجوان باشد. با توجه به این که شرایط مالی خوبی هم ندارد از او حمایت کنند که دغدغه نداشته باشد. او دغدغه نداشته باشد نام او را زیاد خواهیم شنید. امیدوارم هرچه جلوتر می‌رویم دغدغه‌های کشتی‌گیران کمتر شود و تنها به فکر کشتی گرفتن باشند.

منبع فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۸ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
اول از همه باید بگویم که مسئله معیشت، دغدغه همه کشتی‌گیران کشورمان است. کشتی ورزشی است که قشر مرفه جامعه خیلی به سمت آن نمی‌آیند. کشتی از دل بچه‌های پایین شهر و قشر ضعیف جامعه بیرون می‌آید. پیام احمدی هم از آن دسته از کشتی‌گیرانی است که من سال گذشته عنوان کردم نام او را در آینده زیاد خواهیم شنید. بدون شک او جزء کشتی‌گیرانی خواهد بود که افتخار آفرینی زیادی برای کشتی فرنگی ایران هم در جوانان و هم بزرگسالان خواهد داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۲ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
یاد سریال یاغی افتادم واقعا متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
سهراب
۰۰:۳۲ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
آقای محترم جا شما بودم با این ننگ که معشیت قهرمانان تامین نمیشودخود را فریب نمیدادم کشوری که اکثر قهرمانان درفقر بسر میبرند زیر سایه سما بی کفایت هایی است درراس اموری هستید که توانایی حل این مشکل را ندارید بهتراست استعفا دهید چون این ننگ تا ابد بر دوش شماست
Iran (Islamic Republic of)
رجعبعلی
۰۰:۱۵ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
پس کدوم انگل زاده بخوره
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۱:۲۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
این که قطعا دروغه شما میتونی اعتراضات رو طور دیگه و بدون دروغ به گوش هم وطنان و مسئولین برسونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
دست فروشی که خوبه.درآمدش بیشتر از حقوق شرکته.پیشنهادم اینکه فلافلی بزنه.کارش میگیره.میبینی یهو رفت کانادا کنار خاوری.
Singapore
محمد باقر
۱۸:۵۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
درحال حاضر علیرضا دبیر در راس فدراسیون کشتی است. بنطر من ایشان بجای حواشی عوامفریبانه مثل نماز آنچنانی و پابرهنه نشستن کنار تشک و بازی با تسبیح نیم متری با توجه باینکه خودش هم از قشر متوسط جامعه بالا آمده فکرو خلاقیتش را در راه پشتیبانی و حمایت از احمدیانها که در بین کشتی گیران شهرستانها ۱ز جمله دزفول و کلا خوزستان و فارس برای پشتوانه کشتی فرنگی و تهران و کرمانشاه و لرستان و کردستان و بسیاری شهرهای کوچک دیگر برای کشتی آزاد بسیار ستاره هایی که نشکفته بعلت شرایط مالی پرپر میشوند و برای دستیابی به لقمه نانی عطای کشتی را به لقایش میبخشند .اقایان مسول از رییس جمهور و مجلس و وزارت ورزش و سایر روسای ارگانها و بخش خصوصی بجنبید تا دیر نشده . واله کشورهایی هستند که این بچه هارا روی هوا میزنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۸ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
در حال حاضر او نیاز به حمایت دارد؛ چرا که او سال گذشته هم این شرایط را داشت و باتوجه به این که سوم جهان شد کار به درد بخوری برای این کشتی‌گیران انجام نشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
به روح پهلوان تختی قسم خیلی مرد باید باشی وجیگر داشته باشی اینطوری نون در بیاری.شیر مادرت حلالت پهلوون
Iran (Islamic Republic of)
امیرمدام
۱۷:۱۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
همه دنیامسئولین یابه خاطرشغل ووظیفشون ودرآمدشون، یاسطح سوادشون، یاهموطن بودن، یاانسان بودن،یاهمکیش بودن،همشری بودن ویابه هردلیلی به مردمشون رسیدگی میکنن اسمش روشه مسئول. وامثال این اخباربراشون شرمه و... امااینجاهیچ دلیلی نمیبینن کاری بکنن اصلا امکان ندااره توهیچ دسته ای نباشن برای کمک.. حتی تودسته انسان!!!؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۵۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
در ایران فقط فرزندان ایثارگران اولویت استخدام دارند.مردم عادی محروم اند.بیشترنخبگان مملکت ماسعی می کنندفرجی بشه کشورراترک کنند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۳۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
فقط بلدن به فوتبالیستای به درد نخورمون میلیاردی پول بدن خب کشتی که جزو بهترین های جهان هستیم چرا باید وضعش این باشه واقعا تاسف داره ?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
متاسفانه وزارت ورزش به ورزشکارانی که در رشته های ورزشی انفرادی فعالیت میکنن هیچ بهایی نمیده و فقط به ورزشهای گروهی توجه میکنه .برا همین است که این بچه ها میرن پناهنده میشن . حمایت از این بچه ها آدم حسابی و دلسوز میخواد که نداریم .
Germany
ناشناس
۱۳:۱۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
وقتی هم پناهنده میشن ایراد به ورزشکار میگیرید عجب !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
ما اگر به اندازه فقط ۵۰درصد پول‌های که توی کشورهای عربی هزینه میکنم توی کشور خودمان هزینه کنیم ایران گلستان می‌شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
تور رو خدا چطور دلت میاد این حرف رو بزنی!؟ بذار خواهر و برادر عربمون بخورن خوششون بیاد!!!
Iran (Islamic Republic of)
وجدان بیدار
۰۷:۳۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
باید بودجه ی فوتبال را که بازیکنانش سالیان متمادی هیچ دستاوردی نداشته و مایه ی حقارت و سرافکندگی ایران شده اند، به کشتی و دلاورمردان باغیرت اختصاص بدن. چرا این قدر تبعیض؟!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۳۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
دقیقا.فوتبال برای پر کردن جیب افراد خاص هست،تا زمانی که برزیل ورزش رسمی ش فوتباله.شما فوتبالیست ها باید برید دست فروشی،ورزش ایران فرنگی و پهلوانی و کشتی است.
مسیولین مملکت،بودجه فوتبال رو بذارید به کشتی و باستانی و ...
تا ببینید توی دنیا بی رقیب میشیم یا نه.
اخه 9میلیارد فقط واسه یه نفر توی فوتبال ،؟؟؟؟
صدمیلون بدین این نخبه های کشتی،ببینید بازخوردش رو
آخرین اخبار