تشکیل کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل ونقل جاده‌ای در قم

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم گفت: برای جلوگیری از تضییع حقوق و تسریع و تسهیل در ارائه خدمات سفر به زائران اربعین حسینی، کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای تشکیل شد.

حمزه میناپور گفت: با توجه به درپیش بودن سفر‌های اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر، که ضرورت نظارت بر نحوه ارائه خدمات در بخش حمل ونقل جاده‌ای را دو چندان می‌کند، کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل ونقل جاده‌ای اعم از مسافر و کالا تشکیل شد.

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم با اشاره به استقبال گسترده زائران در ایام سفر‌های اربعین، از ناوگان عمومی حمل ونقل جاده‌ای بر ضرورت جلوگیری از تضییع حقوق و تسهیل در ارائه خدمات سفر بیش از هر زمان دیگر تاکید کرد.

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم افزود: در قالب طرحی مستمر و تشکیل کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای تا ۲۷ شهریورماه به طور شبانه روزی تخلفات استعلامی رصد و درصورت احراز، نسبت به اعمال قانون اقدام می‌شود.

میناپور عمده تخلفات استعلامی درحوزه حمل ونقل جاده‌ای در ایام سفر‌های اربعین را متعلق به حوزه حمل ونقل مسافر دانست و گفت: کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل ونقل جاده ای، وظیفه بررسی تخلفات استعلامی در هر دو حوزه حمل ونقل جاده‌ای را به عهده دارد که پس از وصول و یا مشاهده تخلف، می‌تواند با حضور درمحل، بلافاصله به تخلفات استعلامی رسیدگی و درصورت احراز، نسبت به اعمال قانون اقدام کنند.

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم، بیشتر تخلفات استعلامی در بخش حمل ونقل مسافر را شامل گرانفروشی بلیط، ایجاد بازار سیاه، عدم صدور صورت وضعیت، سرویس مسافر در خارج از پایانه، عدم رعایت شئونات اسلامی، تجهیز نبودن خودرو به ملزومات ایمنی همچون کمربند و چکش ایمنی، کپسول اطفا حریق، سالم نبودن شیشه ها، آج نامناسب لاستیک ها، نقصان درمدارک و اسناد حمل ونقلی دانست.

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان با اشاره به حضور شبانه روزی اعضای کمیسیون ویژه در پایانه مسافری کوثر شهرستان قم تصریح کرد: مسافران در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند با حضور در محل دفتر نمایندگی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان در پایانه مذکور و یا سامانه تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها در تمامی ساعات شکایات، انتقادات و پیشنهادات خود را ارائه دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار