پیشرفت فیزیکی ۷۴.۸۶ در صدی در ایستگاه‌های حدفاصل دارک تا ابن‌سینا خط دوی متروی اصفهان

حفاری تونل‌های مکانیزه و سازه‌های جنبی حدفاصل ایستگاه دارک تا ایستگاه ابن‌سینا ۷۴.۸۶ در صد پیشرفت فیزیکی داشته است.

سرپرست طرح اجرای حفاری تونل‌های مکانیزه و سازه‌‎های جنبی حدفاصل ایستگاه دارک تا ایستگاه ابن‌سینا خط دو متروی اصفهان با بیان اینکه درصد پیشرفت فیزیکی طرح برابر با ۷۴.۸۶ است، گفت: ٢۴٧ نفر کارگر و مهندس در دو شیفت ٢٤ ساعته برای انجام عملیات اجرایی این طرح مشغول کار هستند.

علی فنایی‌پور  با اشاره به اجرای حفاری تونل‌های مکانیزه و سازه‌های جنبی حدفاصل ایستگاه دارک تا ایستگاه ابن‌سینا افزود:: عملیات اجرایی این طرح شهریور ماه سال ۹۶ آغاز شده و در حال اجرا است.

او گفت:  طول حفاری انجام شده هر دو تونل در این طرح ۱۰ هزار و ۶۸۷ متر و حجم خاک تونل‌ها ۴۱۱ هزار و ۸۷ متر مکعب بوده و ۶۶ هزار و ۲۵۵ متر مکعب بتن‌ریزی انجام شده است.

فنایی پور گفت: از ویژگی‌های حفاری تونل‌های این بخش، حفاری همزمان دو تونل به‌صورت دوقلو به قطر داخلی ۶ متر با دستگاه‌های حفار TBM به صورت EPB است.

او  گفت: این طرح مهر ماه ۱۴۰۳ به پایان می‌رسد و این خط شامل دو تونل با قطر داخلی شش متر، به‌صورت مکانیزه و به وسیله دو دستگاه TBM احداث خواهد شد.

فنایی پور خاطرنشان کرد: علاوه بر دو تونل اشاره شده، ١٧ عدد کراس پسیج و یک عدد کراس اور نیز حین عملیات اجرایی به صورت موازی با عملیات حفاری تونل‌ها مطابق با برنامه زمان‌بندی طرح احداث خواهد شد.

سرپرست طرح اجرای حفاری تونل‌های مکانیزه و سازه‌های جنبی حدفاصل ایستگاه دارک تا ایستگاه ابن‌سینا خط دو متروی اصفهان گفت: دستگاه‌های حفار، توسط شرکت هرنکنشت آلمان (HK) ساخته شده  و پس از اجرای خط یک در انبار کارفرما (کارگاه تولید سگمنت) تحویل شرکت سابیر بین‌الملل برای اورهال و حمل به شفت ورودی دارک قرار گرفته است.

او اضافه کرد: عملیات اجرایی احداث ایستگاه، پس از حمل و انجام عملیات مونتاژ، از محل شفت ورودی دارک آغاز شده و با عبور از ایستگاه‌های پیش‌بینی شده در محل شفت ابن‌سینا به اتمام خواهد رسید و دستگاه‌های حفار در این محل دمونتاژ خواهد شد.

منبع: ایمنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
خدا قوت.............. خسته نباشید
آخرین اخبار