استاندار کرمان خبر داد؛

افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی ۱۱۲۳ پروژه در هفته دولت

فداکار گفت: یک هزار و ۱۲۳ پروژه بخش دولتی و خصوصی با اعتباری بالغ بر ۲۷ هزار میلیارد تومان به مناسبت هفته دولت در کرمان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

 محمدمهدی فداکار صبح امروز اول شهریور ماه در نشست خبری هفته دولت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر گفت: هفته دولت فرصتی برای مرور بر خدمات ارائه شده به مردم، بیان نقاط قوت و عملکرد‌ها و بررسی ضعف‌ها است.

او افزود: هر چند عمر دولت شهیدان رجایی و باهنر بسیار کوتاه بود؛ اما این بزرگوران، الگویی از خدمت‌رسانی را ارائه دادند.

استاندار کرمان با بیان اینکه سعی دولت بر وفای به عهد است، ادامه داد: البته در این بین به دلایل ناخواسته و غیرقابل پیش بینی، تغییرات و تاخیر‌های به وجود می‌آید.

او  با تاکید بر اینکه برای بهبود معیشت مردم باید به سمت اشتغال و سرمایه‌گذاری برویم، تصریح کرد: فرهنگ سرمایه‌گذاری در استان حمایت نمی‌شود و این عادت فرهنگی در استان ضعیف است.

فداکار عملکرد جزیره‌ای دستگاه‌ها و بخشنامه‌های متعدد مرتبط به هر دستگاه را موجب بروز مشکلاتی در سرمایه‌گذاری دانست.

افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی ۱۱۲۳ پروژه در هفته دولت ۱۴۰۲

استاندار کرمان با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح و طرح های قابل کلنگ‌زنی استان کرمان در هفته دولت گفت: در مجموع یک هزار و ۱۲۳ پروژه بخش دولتی و خصوصی با اعتباری بالغ بر ۲۷ هزار میلیارد تومان به مناسبت هفته دولت در استان کرمان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

او  تصریح کرد: در زیرمجموعه دستگاه‌های اجرایی استان ۵۲۲ پروژه با ۳ هزار و ۲۳۹ میلیارد تومان افتتاح و  عملیات اجرایی۱۸۴ پروژه با ۵ هزار و ۷۶ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

فداکار گفت: ۱۶۳ پروژه با ۱۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی و حوزه اقتصادی به مناسبت هفته دولت در استان کرمان برنامه‌ریزی شده است.

رتبه ۱۶ فضای کسب و کار استان کرمان

فداکار به ارتقای رتبه فضای کسب و کار استان کرمان به ۱۶ در بهار امسال اشاره داشت و گفت: این ارتقای رتبه تلاشی بوده که در یک سال گذشته صورت گرفته و اثر آن را در آینده می‌بینیم.

او بیان داشت: سرمایه‌گذار را حمایت کنیم که کارش را انجام دهد و اگر تخلفی هم دارد به آن رسیدگی شود؛ اما مانع اجرای کاری که اشتغال و معیشت جمعیت زیادی را به همراه دارد، نمی شویم.

استاندار کرمان تصریح کرد: پارسال استان در سرمایه گذاری خارجی رتبه اول را کسب کرده و با بهره برداری نورانرژی با یک میلیارد یورو سرمایه گذاری این رتبه امسال نیز حفظ می‌شود.

او بیان داشت: استان کرمان برای سرمایه‌گذاری خارجی به واسطه ظرفیت‌های معدنی و صنایع، موقعیت‌های بسیار خوبی دارد و طی پارسال نیز توانستیم رتبه اول را در کشور به دست آوریم.

فداکار تصریح کرد: تورم در استان کرمان از ۲۱ استان وضعیت بهتری دارد و به لحاظ استان‌های دارای کمترین تورم، کرمان در رتبه ۹ است.

تغییر مالکیت در شرکت زغالسنگ

استاندار کرمان با اشاره به سفر دیروز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تصمیمات مهمی در این سفر، از جمله: پیشگیری برای احتساب ضریب یک و نیم برای کارگران معادن زغالسنگ است که زیر ۲۰ سال خدمت داشتند و از کار افتاده و یا جان خود را ازدس داده اند، گرفته شد. 

او افزود: شرکت زغالسنگ ظرفیت خوب؛ اما رها شده‌ای است و سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری مهم ترین نکته‌ای است که باید در این مجموعه ایجاد شود و بدین منظور با تغییر مالکیت در زغالسنگ و قرارگیری آن در زیرمجموعه شرکت دیگر پیشنهاد شده است.

فداکار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بیش از ۳ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به شهرها اضافه شده است، تصریح کرد: شهرهای سیرجان، رفسنجان و جیرفت سه شهر اصلی بعد از مرکز استان هستند که بیشترین ثبت نام کننده را دارند.

او با اشاره به اینکه در جنوب کرمان فعالیت اتباع ممنوع است، بیان کرد: در جلسه چند وقت پیش تاکید شد که اتباع خارجه از این مناطق تخلیه شوند و کار ساماندهی آن ها در استان پیگیری می شود.

استاندار کرمان  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش رو تصریح کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری موضوع مهمی هستند که دشمن تلاش برای بد جلوه دادن آن دارد که شما خبرنگاران باید برای شرکت در این انتخابات اطلاع رسانی کنید و  ثبت نام قطعی برای انتخابات مهر ماه صورت می گیرد.

او درخصوص پروژه پالایشگاه پلاسما گفت: چند بار مجوز این پروژه تمدید شد؛ ولی سرمایه‌گذار نتوانست کاری انجام دهد و پروژه جلو نرفت.

فداکار افزود: کارهای خوبی در استان در حال انجام است و در مواردی از جمله زیست عفیفانه، فرزندآوری و ... کارهای خوبی صورت گرفته  و در حال انجام است. 

افتتاح ۵۲۲ پروژه عمرانی در هفته دولت

سیدمصطفی آیت اللهی موسوی، معاون عمرانی استاندار کرمان نیز در تفکیک پروژه‌های هفته دولت گفت: دستگاه‌های اجرایی استان به مناسبت هفته دولت، ۵۲۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۲۳۹ میلیارد تومان را افتتاح خواهند کرد، همچنین عملیات اجرایی ۱۸۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵ هزار و ۷۶ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

او افزود:  در مجموعه شهرداری‌های استان کرمان، ۹۵ پروژه با ۲۵۸ میلیارد تومان اعتبار افتتاح و عملیات اجرایی ۱۹ پروژه با اعتبار ۶۱ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

آیت اللهی موسوی بیان داشت: در  زیر مجموعه دهیاری‌ها نیز ۱۲۱ پروژه با ۱۲۷ میلیارد تومان اعتبار افتتاح و ۱۹ پروژه با ۱۰۶ میلیارد تومان هزینه ‍‌کلنگ‌زنی می‌شود.

او تصریح کرد: از مجموع ۲۷ هزار میلیارد تومان پروژه‌های استان کرمان در هفته دولت، ۱۶۳ پروژه با ۱۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مربوط به بخش خصوصی و حوزه اقتصادی است.

برچسب ها: نشست خبری ، هفته دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.