چین: به دنبال مذاکرات عمیق با طرف آمریکایی در حوزه اقتصادی هستیم

پکن از آمادگی خود برای گفت و گو‌های جدی با طرف آمریکایی در حوزه اقتصادی خبر داد.

آمریکا و چین به عنوان اقتصاد‌های اول و دوم جهان اکنون شاهد تشدید تنش‌ها در روابط دو جانبه هستند و این موضوع می‌تواند خطری برای اقتصاد جهانی تلقی شود. با آن که مقامات هر دو کشور بر کاهش تنش‌ها تاکید دارند، اما رقابت‌های امنیتی اکنون بر سایر جنبه‌های همکاری‌های دو طرف سایه افکنده است. 

به گزارش تله تریدر، شو جوتینگ، سخنگوی وزارت بازرگانی چین امروز (پنج شنبه) از علاقه شدید پکن برای مذاکرات عمیق با طرف آمریکایی درباره مسائل اقتصادی خبر داد. 

وی در این باره گفت: پکن به دنبال آن است که نظرات و پیشنهادات خود درباره مسائل اقتصادی و تجاری را بر روی میز مذاکره قرار دهد. ما خواستار گفت وگو با طرف مقابل پیرامون همکاری‌های اقتصادی و کاهش تنش‌های موجود هستیم. 

این اظهار نظر پس از آن مطرح می‌شود که براساس برنامه اعلام شده قرار است جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا قرار است از چین دیدار کند. این سفر قرار است از ۲۷ تا ۳۰ اوت (ماه جاری میلادی) انجام شود و در آن ریموندو با مقامات عالی رتبه چینی دیدار خواهد کرد. 

براساس داده‌های آماری مربوط به سال ۲۰۲۱، صادرات آمریکا به چین ۱۵۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بوده است. این در حالی است که پکن ۵۳۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار صادرات به ایالات متحده داشته است که نشان دهنده کسری تجاری سنگین آمریکا در مراودات تجاری با چین است. 

اعمال تعرفه‌های گمرکی بر کالا‌های چین، اعمال محدودیت در صادرات فناوری‌های پیشرفته همانند ریزتراشه‌ها و تلاش آمریکا برای صادرات بیشتر کالا و خدمات به پکن به منظور کاهش کسری تجاری از جمله مواردی است که دو کشور به دنبال گفت وگو درباره آن خواهند بود.

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار