کاخ سفید تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع کرد

رئیس‌جمهور آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه یک مرکز روسی در کریمه وضع کرد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، امروز (پنج‌شنبه) با ادعای آنکه روسیه کودکان را می‌دزدد، تحریم‌هایی را علیه یک مرکز مراقبت از کودکان روسی در کریمه وضع کرد.

به گزارش آرتی، بایدن مدعیست که مسئولان این مرکز برخلاف میل خانواده‌ها کودکان اوکراینی را به این مرکز در کریمه می‌برند و دلیل مسکو هم «محافظت از کودکان است.»

به گفته بایدن تحریم‌های امروز افرادی را هدف قرار می‌دهد که در «اخراج اجباری هزاران کودک اوکراینی به روسیه» دست دارند و مدعی شد: «این کودکان از والدینشان دزدیده و دور نگه داشته شده‌اند و خواستار بازگرداندن آن‌ها به خانواده‌هایشان هستیم.»

وزاتر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که حدود ۱۱ فرد روس روز پنجشنبه به فهرست تحریم‌های مرتبط با روسیه اضافه شدند، همچنین نهاد آرتک- مجموعه‌ای متشکل از ۹ اردوگاه تفریحی و آموزشی برای کودکان- که در کریمه هست هم به این لیست تحریم‌ها اضافه شد.

تحریم‌های روسیه درحالی اعمال می‌شود که کشور‌های اروپایی زیر فشار آمریکا برای اعمال این تحریم‌ها با بحران‌های متعددی از جمله بحران انرژی روبرو هستند. به تازگی نیز  آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان از اعمال تحریم‌های بیشمار علیه روسیه ابراز ناامیدی کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۰۳ شهريور ۱۴۰۲
مرگ بر پوتین
آخرین اخبار